Moerke Posted January 24, 2004 Posted January 24, 2004 Hej, Jeg har haft en koklokke i et års tid efterhånden, og jeg synes, det er en fed ting at have med, selvom jeg ikke bruger den så tit. Spørgsmålet er bare, hvor jeg skal placere den! Jeg har et alm. 5-pc setup med et ride til højre, et china længere ude i højre side og to crash til venstre og mellem mine to mindste tammer. Jeg har haft min koklokke til at sidde mellem stortrommen og min dybe hængetam, men da mit sæt er ret kompakt sat op, synes jeg egentlig ikke rigtig der var plads til den der. Derfor har jeg flyttet den helt ud til højre for min dybe tam nu, men jeg er ikke rigtig tilfreds med den placering heller. Der er sgu lidt for langt derom! Hvis nogle har en koklokke siddende et lidt smartere sted, eller bare har andre gode (eller mindre gode) forslag til placeringen, vil jeg meget gerne høre om det. Mvh Moerke
Gunnar Kristiansen Posted January 24, 2004 Posted January 24, 2004 Hej, Jeg har haft en koklokke i et års tid efterhånden, og jeg synes, det er en fed ting at have med, selvom jeg ikke bruger den så tit. Spørgsmålet er bare, hvor jeg skal placere den! Jeg har et alm. 5-pc setup med et ride til højre, et china længere ude i højre side og to crash til venstre og mellem mine to mindste tammer. Jeg har haft min koklokke til at sidde mellem stortrommen og min dybe hængetam, men da mit sæt er ret kompakt sat op, synes jeg egentlig ikke rigtig der var plads til den der. Derfor har jeg flyttet den helt ud til højre for min dybe tam nu, men jeg er ikke rigtig tilfreds med den placering heller. Der er sgu lidt for langt derom! Hvis nogle har en koklokke siddende et lidt smartere sted, eller bare har andre gode (eller mindre gode) forslag til placeringen, vil jeg meget gerne høre om det. Mvh Moerke Hej Jeg synes at den bedste placering er midt i det hele! Dvs. mellem de to tommer på stortrommen / mellem lilletromme og gulvtomtom. Dette gøres enkelt med en koklokke holder til montering på stortrommereifen, a la Pearls 75H. SE HER Scroll ned til clampen der hedder 75H. Det eneste man lige skal være obs på er, hvis man har lange stænger ligesom jeg selv... (det er ikke så fedt at sidde og hakke knæene ind i koklokken hele tiden ) Det var så mit forslag... Mvh
Per Posted January 25, 2004 Posted January 25, 2004 Jeg har koklokken siddende lige over gulvtammen. Det kan jeg personligt bedst lide, fordi jeg synes, at det kan være lidt besværligt at lave en rytme med tammer og koklokke, når den sidder lige midt i det hele - dvs. det bliver svært at undgå at stikker og arme ryger ind i hinanden. Gunnars forslag er dog stadig mest udbredt, så det er åbenbart ikke alle, der har det problem. ..
Mathias Posted January 25, 2004 Posted January 25, 2004 jeg har den enten lige over lilletrommen, til højre for hi-haten, eller til højre for gulvtammen.
Moerke Posted January 26, 2004 Author Posted January 26, 2004 Tak for svarene; det er jo altid godt med lidt inspiration fra andre. Jeg kan se, at der er mange måder at gribe det an på, så jeg tror, jeg give mig til at prøve nogle flere forskellige ting af i håb om at finde en placering, der føles rigtig for mig. Gunnar: Jeg har tit set andre, der har en koklokke sat fast med sådan en clamp, men jeg må indrømme, at da jeg skulle købe noget til formålet blev jeg lidt bekymret for min stakkels lakerede træreife på stortrommen. Derfor købte jeg istedet en reife i stil med PPS-30 på den side, du henviste til. Kan reifen ikke tage skade af det andet? Det er jo en ret lang tung og lang koklokke, og brækstangseffekten (hedder det sådan?) taget i betragtning, så må det da være en stor belastning for træet. \Moerke
Rasmus D Posted January 26, 2004 Posted January 26, 2004 Tjek den her side: Mit sæt. Klik Her! Her kan du se billeder. Og min Jam Block opsætning på et bækkenstativ hvor jeg også har monteret chimes.. Du kan også se mine to koklokker. Den ene er monteret mellem tommerne på stortrommereifen. Den anden på mit bongostativ til venstre for hi-haten..
Gunnar Kristiansen Posted January 26, 2004 Posted January 26, 2004 Gunnar: Jeg har tit set andre, der har en koklokke sat fast med sådan en clamp, men jeg må indrømme, at da jeg skulle købe noget til formålet blev jeg lidt bekymret for min stakkels lakerede træreife på stortrommen. Derfor købte jeg istedet en reife i stil med PPS-30 på den side, du henviste til. Kan reifen ikke tage skade af det andet? Det er jo en ret lang tung og lang koklokke, og brækstangseffekten (hedder det sådan?) taget i betragtning, så må det da være en stor belastning for træet. \Moerke Jeg kan da godt følge din angst for at skramme eller beskadige de fine trommer, især hvis man har givet over 10K for stortrommen alene... Jeg tror nu ikke at der sker noget slemt ved det, og skulle den gå HELT galt (hvad jeg ikke tror den gør), så er en ny reife jo heldigvis ikke det sværeste at opdrive. Mht. skrammer, så vil 2 stk. gummi plade i passende størrelse jo klare jobbet. Jeg har selv spillet med koklokken monteret på den omtalte måde, både på Pearl MMX og Premier Signia, og ingen af disse tog skade... KH Gunnar
Gunnar Kristiansen Posted January 26, 2004 Posted January 26, 2004 Pearl laver en clamp med gummi på.. ( ) Jamen hov, er det ikke denne 75H? Tror bare kun det er på "oversiden", og ikke på de "gafler" der tager fat under reifen Mvh
Rasmus D Posted January 26, 2004 Posted January 26, 2004 Nej, det er CA-100.. Jeg har sådan en og den er ganske fantastisk..!
Gunnar Kristiansen Posted January 26, 2004 Posted January 26, 2004 Nej, det er CA-100.. Jeg har sådan en og den er ganske fantastisk..! link link link...
Rasmus D Posted January 27, 2004 Posted January 27, 2004 Den er også på dit link... Lige under den du foreslår..
Recommended Posts