Hvad Er Det?

Jonas Dam
 Share

Recommended Posts

Hey slagere og slagerinder :-)

Jojo Mayer bruger en ting som han oftest ligger ovre på sin effekt snare på venstre side af hi-hat, i denne video ligger den dog på hans gulvtam, men hvad er det??

Ved 00:39 bliver den demonstreret perfekt, tjek den ud:

Jeg har selv overvejet om det er en slags pad eller hvad han har gang i?

Men hvis nogen har svaret er det genialt ! :-o

Arhh. Ca. 300 dollars er da billigt for en øveplade....hvad kan den egentlig?

Billigt??.. ahhh..

Den er fed.. du kan stemme den ved at dreje den (lidt al la roto-toms).. og mener også den kan monteres med en seiding.. den dyre version kan i hvert fald.. så kan den fungere som en lilletromme faktisk.. det er det Jojo gør... lægger den bare på GT så den er nem at gå til..

• 1 month later...
Er der så nogle der kan svare på hvilket stikker han bruger? :lol:

Det er jo hans egne signatur stikker fra Vic Firth, men kan ikke lige finde størrelsen..

størrelsen?.. altså som du selv siger: det er Vic Firth Jojo Mayer Signature.. bruger dem selv :lol:

De er ca. midt mellem 5A og 5B tykke, men 1½ hovede kortere end 5B. Neck(det stykker der skærer ind mod hovedet) er 5B tykkelse..dvs.noget kraftigere end 5A. = holder rigtigt godt.. også til hårdslående folk som mig selv!.. en af de mest holdbare stikker jeg har haft.

En FED stik.. prøvede et par og var solgt! Det eneste jeg ikk er vild med er den hvide laksom er en anelse glattere end den klare lak på normale Vic Firth.. men en hurtig gang med ståluld "000" så er de top.

Fed balance, og meget kontrollerbare.. men ikke samme rækkevidde som en 5A eller 5B.. men hans pointe er jo også at tingene placeres ret tæt, men hvis du spiller Metal med mange toms osv. så er de måske ikke optimale.

Edited by henrikrathje

• 1 year later...

Købte også tre par Jojo Mayer-stikker. Afleverede de to tilbage da jeg havde prøvet det ene sæt af. De er simpelthen for korte. Og det er ikke fordi jeg spiller heavy på et sæt med 12 toms og to BD´s. I øvrigt synes jeg at de lugter for meget af teatersminke pga. den hvide lak.

Købte også tre par Jojo Mayer-stikker. Afleverede de to tilbage da jeg havde prøvet det ene sæt af. De er simpelthen for korte. Og det er ikke fordi jeg spiller heavy på et sæt med 12 toms og to BD´s. I øvrigt synes jeg at de lugter for meget af teatersminke pga. den hvide lak.

ja de ER meget korte.. men det gør det nemmere at spille hurtigt synes jeg..

eksperimenterer (ja det havde I nok ikke gættet at jeg eksperimenter hva! ;)) med at save lidt af nogle 5A, ned til JJ længde.. det fungerer faktisk.. saver så de er ½ cm længere end JJ stikken.. fungerer skide godt.. men det tager sgu en krig at lave ordentligt!.. hvis ikk den bagerste kant er helt smooth, så er de lortede at spille med!

men ja.. hvis de fandtes uden den hvide lak, ås var de klart federe!.. og den bliver meget mere glat end de klart lakerede stikker!.. derfor giver ejg dem ståluld :doo: