The Tormentor Posted April 30, 2009 Share Posted April 30, 2009 tror jeg fik rytmen ind i kroppen fra 3-års alderen når min meget pædagogiske mor smed en tromme på gulvet som vi så kunne banke nogle monotome melodier på (f.eks. banke ordrytmen til en Kim Larsen sang) hvor min bror og mor så skulle gætte. god leg! Anyway, ville spille guitar, men det blev jeg aldrig ret god til. har altid haft mega nemt ved at slå tønder, og til forårskoncerter blev jeg altid hentet ind af de størrer klasser til at spille trommer.... hehehe, det var sku fed street credit for en 7-årig på efterskolen i 2003 smuttede jeg over til trommerne og lagde guitaren på hylden, et års tid efter det overtog jeg smadderpladsen for Morten gade Sørensen (ex verdens 3. bedste metal trommeslager), hvilket jeg tog som et prej på, at det gik helt ok.... osv osv osv Link to comment Share on other sites More sharing options...
theged Posted April 30, 2009 Share Posted April 30, 2009 Jeg har som altid tænkt at man skal slå på et rigtigt instrument. Derfor dur jeg ikke rigtig til at spille f.eks. violin eller pigebas (guitar). Det er fandme svært at få en god lyd af en knækket blokfløjte! Derfor begyndte jeg som 7 årig til undervisning i at slå, og er blevet ved lige siden. Ellers er jeg den eneste i familien som er bare en smule musikalsk! Mine søskene er så skide seriøse, så de vil blive advokat og læge. Men bare jeg kan komme til at slå lidt på et instrument, skal jeg sku nok klare. Det er mine forældre jo selvfølgelig ikke enig med mig i. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kajak Posted April 30, 2009 Share Posted April 30, 2009 Jeg startede i 3. klasse (tror jeg) med at spille guitar, to timer senere fandt vi ud af at det duede jeg slet ikke til. Hmmm, bassen har lidt færre strenge. Men alligevel samme problematik. Så jeg havnede bag trommerne. Det brugte jeg så det meste af min tid på i mange mange år. Faktisk fra 3. klasse, igennem hele folkeskolen, gymnasiet osv. Mine forældre var ikke synderligt begejstrede, så jeg måtte selv punge op til undervisning og nyt grej. Så jeg havde temmeligt mange timer ved slagteren som opvasker til 35 kroner i timen for at betale 180 kroner i timen for undervisning og samtidig havde et gpdt øje til Zildjian AC. Efter et år i militæret (hvilket betød pause fra trommeriet, da jeg som sådan ikke tændte på at blive tambour) og man så var flyttet med kranen til Århus, fik hun en overtalt til at man ikke kom til at spille igen og man lige så godt kunne sælge det roundbagde til fordel for en ny sofa. KVINDER! Da vi så efter et halvt år flyttede fra hinanden stod man med absolut ingenting. Men siden da har jo opkøbt større mængder percussion (Cajun, bongo, djembe osv) og leger lidt med det, da det er noget mere lejlighedsvenligt når man bor i Århus midtby, kun 70 meter fra lastens hule, nej nej, ikke la belle men Drum City. Men jeg må indrømme det, percussion er nu nogle gange som letøl eller gå ned på sin søster -> Smagen er der, men det er bare forkert Så nu sidder jeg og venter på at der dumper et rockband og øvelokale ned i hovedet på mig! *Kigger utålmodigt op i luften* Thomas (har sikkert nogle stavefejl, men det er bare en vammel vane) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Simon L Posted April 30, 2009 Share Posted April 30, 2009 Jeg startede faktisk allerede som 10-11 årig, men efter et år på den lokale musikskole og med tankerne et helt andet sted end trommerne blev det hurtigt lagt på hylden igen. Men her sidste efterår skulle min gamle klasse til at forberede fores afslutningsshow (utroligt tidligt at begynde..), og selvfølgelig skulle vi spille et nummer (det endte faktisk med at blive Cryin med Aerosmith). Så jeg blev hevet frem og spurgt om jeg ikke kunne lære at spille trommerne og det kunne jeg vel egentlig godt klare, mente jeg. Jeg blev utrolig hurtigt opslugt af det, og begyndte at gå til privatundervisning igen og fik til jul mit gamle nonamesæt udskiftet med mit dejlige Tama Superstar og nogle utroligt sølle B8 bækkener (de er heldigvis blevet udskiftet siden). Selve koncerten gik godt og det at være med til at udbrede og spille musik live fangede mig bare fra første gang. Nu er der gået næsten 1.5 år og jeg er stadig utrolig glad for det! Min gamle underviser blev udskiftet med fordel til Jonas Jarlkov, der er den bedste underviser man kan tænke sig! Nå.. jeg må vidst hellere tilbage og øve breakbeats, sekstoner og hvad der nu ellers er at øve Mvh Link to comment Share on other sites More sharing options...
difquin Posted April 30, 2009 Share Posted April 30, 2009 Tror jeg startede som 11-12årig. Havde forinden forsøgt at få smag for keyboard, men det fængede aldrig rigtig. Det tog fart, da jeg fik en god to år ældre lærer, som hjalp mig gennem puberteten og lærte mig at spille bl.a. samba og preshvirvel. Startede på et elsæt (vi taler 80er Roland-pads på 3 kg stykket), som måtte vige pladsen for et CB sæt et par år senere. Det og et par crappy billigbækkener holdt skansen henved 10 år (!) uden grejnyanskaffelser på nogen fronter (ja, det var en anden tid dengang). Kom med i band første gang som 15årig (hvis man ser bort fra min far på keyboard og mig til Lindknud byfest), og så gik det slag i slag med forskellige sammenspilssammenhænge. Det begyndte dog først at blive rigtig interessant, da jeg begyndte at komponere og spille i bands, hvor vi fokuserede på eget materiale. Det kan anbefales! Link to comment Share on other sites More sharing options...
kekle3 Posted April 30, 2009 Share Posted April 30, 2009 (edited) Hmm.. Jeg var vild med metal.. Dimmu Borgir og fik hurtigt smag for min dybe passion for dobbeltpedalen.. Troed i starten at dette nummer blev spillet med 1 pedal Jeg fik et smadret sæt af min onkels far, og slog på det.. Har egentlig aldrig fået støtte af nogen som helst angående at spille trommer.. De siger jeg larmer altid.. Bah.. Og nu, 3 år senere med et fedt trommesæt, A customs og fin dobbelpedal har jeg endelig lært at spille forholdsvis udemærket "You don't play drums, you beat the shit out of them!" Eric Cartman Edited April 30, 2009 by kekle3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
helbo Posted April 30, 2009 Share Posted April 30, 2009 Jeg startede vist i en tidlig alder med at slå på alt hvad jeg kom i nærheden af. Byggede også selv noget der lignede et trommesæt af tomme bøtter og grydelåg (mine forældre var sikkert vildt begejstret for larmen) Et par år senere fik jeg så købt et gammelt sæt af min skole. Tror at det kostede 100 kr. og var bestemt heller ikke mere værd. Men jeg var da i gang. Og det er så ved at være 20 år siden. Damn som tiden går. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jamreloppen Posted April 30, 2009 Author Share Posted April 30, 2009 (har sikkert nogle stavefejl, men det er bare en vammel vane) Kører vi stadig på vammel? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Louie Posted April 30, 2009 Share Posted April 30, 2009 Jeg startede meget tidligt eftersom min far er musiker og simpelthen synes at nu skulle jeg spille musik.. Så da jeg var omkring 4-5 år (tror jeg) købte han en bongotromme og så satte han nogle trommesange på anlægget, hvor han sad bag mig og lærte mig at slå ordentligt på trommen. Jeg havde stor interesse, men så droppede jeg det så småt da Playstationen kom frem (jeg var 6 ). Da jeg så blev 7 spurgte min far mig om jeg ikke ville være trommeslager og spille på et trommesæt. Det endte så med at vi lånte et trommesæt af noget familie i jylland og køreturen var sgu det hele værd... Nu er jeg 14 og spiller i et band som er startet op for omkring 3 måneder siden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jamreloppen Posted April 30, 2009 Author Share Posted April 30, 2009 Jeg startede meget tidligt eftersom min far er musiker og simpelthen synes at nu skulle jeg spille musik.. Så da jeg var omkring 4-5 år (tror jeg) købte han en bongotromme og så satte han nogle trommesange på anlægget, hvor han sad bag mig og lærte mig at slå ordentligt på trommen. Jeg havde stor interesse, men så droppede jeg det så småt da Playstationen kom frem (jeg var 6 ). Da jeg så blev 7 spurgte min far mig om jeg ikke ville være trommeslager og spille på et trommesæt. Det endte så med at vi lånte et trommesæt af noget familie i jylland og køreturen var sgu det hele værd... Nu er jeg 14 og spiller i et band som er startet op for omkring 3 måneder siden Feeeeeeeedt Link to comment Share on other sites More sharing options...
kajak Posted April 30, 2009 Share Posted April 30, 2009 Kører vi stadig på vammel? Jep, og når jeg står fuld og dum i aften på et eller andet værtshus, fortsætter jeg igen. Som den kære Pete Townsend sagde: "Jeg går efter de grimme piger... Dem kan man udnytte mest!" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lalle-S Posted May 1, 2009 Share Posted May 1, 2009 (edited) Da jeg var 9 år spurgte min far "Lasse, vil du ikke gerne spille et instrument?" Jeg svarede "Jo far. TROMMER!" Og så begyndet jeg på Herning musikskole året efter Stoppede på Herning musikskole sidste år, da jeg skulle på efterskole. Nu er jeg 17 år, og har spillet siden da, og spiller stadig. Edited May 1, 2009 by Lalle-S Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kasper-Hertz Posted May 1, 2009 Share Posted May 1, 2009 Jeg havde siden jeg var lille, lært både at spille guitar og klaver. Senere begyndte jeg at spille saxofon. Samtidig med det, fik jeg et par timers grundundervisning i trommer af min far. Det gjorde så at jeg droppede saxofonen efter 2 år, og startede til trommer på musikskole da jeg var 10 år. Jeg fik mit første trommesæt da jeg startede. Det var et dårligt Pearlsæt fra Aage. Da jeg blev konfirmeret fik jeg et Yamaha Maple Custom Definitive i gave (var lykkelig!) Nu bliver jeg snart 17, og det har holdt ved lige siden. - Kasper Hertz Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sander Posted May 1, 2009 Share Posted May 1, 2009 Jeg væltede trommeslageren i min fars band's gylvtom som spæd. Trommede på alting da jeg var lille og som 6 årig blev jeg kørt til den lokale musikskole. Jeg er blevet fortalt at jeg hylede hele vejen og mine forældre gav mig nummeret på børneværnet så jeg ku' ringe når jeg kom hjem igen - HVIS jeg kom hjem igen.. Men anyway, jeg blev så grebet af at spille på lilletromme at min trommelærer lod mig, mod reglerne, blive hele dagen lige til de sidste lektioner... Jeg gik hos den lærer i 18 år og snakker ofte med ham den dag idag... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jamreloppen Posted May 1, 2009 Author Share Posted May 1, 2009 Jep, og når jeg står fuld og dum i aften på et eller andet værtshus, fortsætter jeg igen. Som den kære Pete Townsend sagde: "Jeg går efter de grimme piger... Dem kan man udnytte mest!" Ej hvor underligt det sagde min mor også Link to comment Share on other sites More sharing options...
Simon Ståhl Posted May 1, 2009 Share Posted May 1, 2009 "You don't play drums, you beat the shit out of them!" Eric Cartman "SHUT YOUR PORKHOLE! OR I'LL KICK YOUR ASS YOU FUCKING DRUM! That's how you rock dude!" Jamen jeg startede som 9-årig, mistede interessen som 10-årig, tog det op igen som 12-årig, og har pt. ikke spillet trommer i en time i træk i ca. 1½ måned da jeg er begyndt at spille guitar i et band og dermed er nødt til at fokusere 100% på det. Men elsker stadig trommerne og har bestemt ikke tænkt mig at holde op med at spille Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frederik W Posted May 1, 2009 Share Posted May 1, 2009 Spillede klaver i 6 års tid, men fandt ud af at trommeslageren altid rendte med damerne efter optrædender.. Har nu spillet i 7 år, og vil da ikke udelukke et par tilfælde hvor de har hjulpet lidt til! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nick kristensen Posted May 1, 2009 Share Posted May 1, 2009 Øhmmm....Tjahhh.....Ahhh Det skete hvis nok sådan her: Anonym snack-boy: NICK! Mig: Ja? Anonym snack-boy: Du skal spille trommer i mit band! Mig: jaja? Altså tog det ikke seriøst i starten, men vi har vel snart fået skrevet næsten 15 sange og begynder at indspille i næste uge så jeg er lidt hyper Link to comment Share on other sites More sharing options...
Emil Naumann Posted May 3, 2009 Share Posted May 3, 2009 Undskyld, jeg smider lige et gæt ind: rimelig vammel ligesom begyndere mest er, siden hen er han blevet mindre klam og efterhånden helt lækker? instrumentet er under alle omstændigheder Link to comment Share on other sites More sharing options...
Emil Naumann Posted May 3, 2009 Share Posted May 3, 2009 da jeg var 3 år var jeg fuld af rytmik kunne ikke lade være med at synge og danse hver gang den lokale bygarde marcherede på hovedgaden skulle vi ned i byen og høre dem musik kunne jeg ikke få nok af. da jeg så gik i første klasse meldte min mor mig så til et sammenspilshold for begyndere der var ikke nok der meldte sig på, så holdet blev ikke til noget. jeg fik så solo undervisning 3 x 15 minutter efter det vidste jeg at trommer ville jeg bilve ved med. i 3. klasse begyndte jeg så til trommer og går stadig til det. Link to comment Share on other sites More sharing options...
rave on Posted May 4, 2009 Share Posted May 4, 2009 Jeg voksede op i et bofællesskab på landet, hvor der altid kom en masse københavnske musikere og boede. Så vores forældre og de voksne havde øvelokaler overalt, og en dag, da jeg var meget ung og fascineret af musik og især trommerne, dukkede en trommeslager med langt hår, som hed Peter pludselig op ved vores kollektiv , og han var så cool, og boede hos os et stykke tid. Han gik iøvrigt engang ind i en brombær-busk og vendte aldrig tilbage... Men nuvel, han forærede mig et lille Sabian AA splash-bækken, som var så fint, og så var jeg solgt! Jeg begyndte at snige mig ind til trommerne, og jeg spillede helt vildt og blodigt, og jeg husker stadig den dag, jeg af mig selv fandt frem til hvordan seidingen på lilletrommen virkede, og det lød som et gevær som blev affyret. Hvor fedt! Siden byggede jeg mit eget trommesæt i en alder af 11 år, ud af spande, en gammel tamburin som jeg lagde på spanden, så den lød som et gevær, grydelåg, og en opvaske-balje som stortromme, med en gammel, gammel pearl-pedal på. Jeg har spillet lige siden, og har netop været i Sverige og indspille min debutplade:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
kristian riege Posted May 6, 2009 Share Posted May 6, 2009 Det startede da jeg ca var tre år gammel. hver dag i lang lang tid tog jeg mors gryder og skeger. satte mig ud i gangen og begyndte at hamre i gryderne. i det øjeblik gik det op for mig at det var min fremtid. senere holdt jeg en pause på ca 2-3 år. Men nu er jeg stærkt tilbage. bedre en nogen sinde Link to comment Share on other sites More sharing options...
Baka Posted May 8, 2009 Share Posted May 8, 2009 Min tøndetæsker historie startede i folkeren, hvor vi skulle have et valgfag.. Jeg valgte så musik fordi jeg kunne godt lide at høre musik. Min musiklærer prøvede at få mig på en bas, men der var interessen ikke stor.. Så prøvede han med klaveret, men ej heller der.. Så gav han næsten op og smed mig bag trommerne! Der gik det lidt bedre, og jeg fik endda lov til at sidde bag trommerne, da musikholdet skulle spille nogle numre.. (Gys hvor var jeg ringe, kunne kun holde en 4/4 og 4/8 takt og stort set ingen rundgange..! Nå, men så gik det i glemmebogen en 2-3 års tid. Så startede jeg på efterskole, og jeg valgte musikholdet, fordi jeg havde prøvet trommerne lidt før, og DER fik jeg virkelig en aha oplevelse, for musiklæreren der gjorde virkelig noget for mig for at lære mig det! Og her 1½ år efter jeg startede på efterskolen, har jeg næsten lige overstået en stor koncert med vores skoleband for over 700 publikummer!! Og jeg er i fuld gang med rundgange, 5/4 rytmer (google det, de er faktisk gode at spille når man lærer dem),trommehvirvler og meget mere! MvH Theis Link to comment Share on other sites More sharing options...
gulddrengen Posted May 14, 2009 Share Posted May 14, 2009 Startede som meget lille med at smadre potter og pander- siger mine forældre ihvertfald. Spillede på bongo og andet gøgl og i skolen startede jeg med sæt. Har spillet meget i skolen til koncerter- blev brugt til alt der hed musicals og koncerter til alle klassetrin. Fedt at sidde som 10 årig og spille for 400 mennesker i salen på skolen... men fuck hvor jeg hader gamle rock sange der blev omarrangeret, motown og alt andet hvad de ældre korkoste og deres sløje lærerinde kunne smide min vej. Misforstå mig ikke- lækker lækker musik... bare ødelagt lidt af de oplevelser. (Har så sidenhen spillet dem med nogle der virker efterfølgende og der var det blæret). Spillede på samme måde i gymnasiet, hvor jeg også mente jeg skulle være rockstjerne. Det gik os okay- fik spillet ude og det var fedt men da mit daværende band gik i opløsning var det svært at finde nogle at spille med. Fandt en guitarist og spillede progressiv rock og fusion blandet med alt hvad vi kunne komme på. Men blev så nørdet at det var et kælderprojekt:o/ Har nu holdt pause i nogle år--- kone, barn uddannelse- PIS!!! Men er lige kommet igang igen og det er for fucking fedt!!!!!! så lykkelig for at jeg ikke lavede fejlen som andre jeg kender røg i, med at sælge deres gear. Nu bliver der spillet ROCK... og det er for cool Fedt at komme herind og få inspiration til spillet og nørdetingen Guld Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jamreloppen Posted May 14, 2009 Author Share Posted May 14, 2009 Starter de fleste med potten? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts