Jump to content

Recommended Posts

Posted

Ganske udmærket taget i betragtning af hvor længe I har spillet :P Nirvana-riffet hænger dog en del, og generelt skal det hele flyde lidt mere. Men bliv ved at øve og hold gejsten oppe, for det er fedt! :tu:

Guest LA.Drum
Posted

Metallica's enter sandman, lyder ikke særlig godt. The white stripes lyder okay

Guest skalledalle
Posted (edited)
Metallica's enter sandman, lyder ikke særlig godt. The white stripes lyder okay

Hvad er det ved enter sandman du synes der ikke lyder godt?

Er det de der tilfældige bækkener osv der kommer ind? Jeg har nemlig bemærket lidt at skovbyen smider dem ind sådan lidt hvor han synes de skal være, og det kommer til at lyde lidt tilfældigt ;) Det ska være lidt mere ordnet og velplaceret.

Er det seriøst, eller er det optaget i en brandert?

-Jonas Hedegaard

Det er ikke optaget i en brandert, men vi har ikke spillet særlig længe. Besluttede os for at prøve at sætte nogen sange sammen og det der blev så optaget en enkelt gang og så blev det bare det. Så det er first take i hører :) Lyden er ikke speciel fænomenal, da det bla. er en 30watt transistor forstærker som er banket helt op.. Bær over med det ;)

Kunne godt tænke mig nogen fifs eller hints til HVAD vi præcis kan gøre bedre? Det kunne være fint at få afvide hvad vi burde arbejde med for at det ska lyde bedre. Vi har trodsalt ingen undervisning fået overhovedet og alt er selvlært, jeg har spillet 1 år og Skovbyen har spillet knap 6 måneder :)

Tak fordi i gad poste jeres kommentare :) Men lidt mere uddybende kunne være fedt.

Gør dog IMO en del at der ikke er en bassist med, det blir hurtigt "tomt" i musikken da der mangler en masse bund - en guitarist mere ville heller ikke være dårligt.

- Hilsen guitaristen ;)

Edited by skalledalle
Posted

I spiller fint jeres niveau taget i betragtning. Men to ting I kan gøre mere ud af, hvis I vil være mere seriøse med sammenspillet:

1) Arbejd med jeres timing - begge to! Øv til en metronom, når I øver alene

2) Arbejd med at lytte mere intenst til numrene, for at aflure præcis, hvordan de skal spilles. Hvis I har brug for lidt assistance, så køb programmet Guitar Pro og hent tabsfiler (.gp filer) til sangene online. Så kan I se sangene på noder og høre programmet afspille sangen - det kan gøre det lettere at forstå sammenhængen.

Posted
I spiller fint jeres niveau taget i betragtning. Men to ting I kan gøre mere ud af, hvis I vil være mere seriøse med sammenspillet:

1) Arbejd med jeres timing - begge to! Øv til en metronom, når I øver alene

2) Arbejd med at lytte mere intenst til numrene, for at aflure præcis, hvordan de skal spilles. Hvis I har brug for lidt assistance, så køb programmet Guitar Pro og hent tabsfiler (.gp filer) til sangene online. Så kan I se sangene på noder og høre programmet afspille sangen - det kan gøre det lettere at forstå sammenhængen.

Alternativt, så brug Powertab. Det er ikke helt så godt som Guitar Pro, men det er til gengæld helt gratis.

Guest skalledalle
Posted

Jeg bruger guitarpro engang imellem, ellers kigger jeg en del af på et cover eller youtuber den (en lesson).

Men jeg kan ikke lige se hvad i mener jeg spiller forkert? Eller det er måske trommemæssigt? Fordi det jeg spiller er da ca. helt efter bogen, det er imo blot timingen der ska arbejdes mere med - men det kan man jo aldrig øve nok, det kommer nok på et tidspunkt ;)

Posted
Jeg bruger guitarpro engang imellem, ellers kigger jeg en del af på et cover eller youtuber den (en lesson).

Men jeg kan ikke lige se hvad i mener jeg spiller forkert? Eller det er måske trommemæssigt? Fordi det jeg spiller er da ca. helt efter bogen, det er imo blot timingen der ska arbejdes mere med - men det kan man jo aldrig øve nok, det kommer nok på et tidspunkt :)

Efter bogen er sgu sjældent godt nok... ;) I mine ører mangler der flow, kontrol og overskud hos jer begge, men det er jo noget der kommer med tiden. :)

Posted
...det jeg spiller er da ca. helt efter bogen...

Et hurtigt eksempel på, at I kunne bruge mere tid på at lytte af:

Ved 00:37-00:38 hvor trommerne går over i straight 4/4 skal markeringen løftes. Markeringen er ikke på 1-slaget, men på 4og-slaget i takten før. Det vil I kunne høre, hvis I lytter til sangen en ekstra gang.

Guest skalledalle
Posted
Et hurtigt eksempel på, at I kunne bruge mere tid på at lytte af:

Ved 00:37-00:38 hvor trommerne går over i straight 4/4 skal markeringen løftes. Markeringen er ikke på 1-slaget, men på 4og-slaget i takten før. Det vil I kunne høre, hvis I lytter til sangen en ekstra gang.

Jeg er glad for du siger det! Jeg har prøvet at forklare Skovbyen det en del gange, at det er som om jeg er lidt foran der, og han er lidt bagud.

Men du fik det vist lige sagt med lidt mere ekspertise over det ;)

Super, tak for feedback!

Posted

Wow, ja okay.

Jeg skal prøve at komme med noget konstruktiv kritik som i kan bruge til noget.

Jeg så at du skrev i kommentarerne på Youtube, at jeres definition på en medley, er at det er et stykke improviseret musik blandet mellem forskellige sange. Det er forkert.

Medleys er tit et kæmpe arbejde at få til at fungere, men jeg har dog sjældent set en medley der inproviseres. Hvis man improviserer i musik, så hedder det jamming ;)

Godt, ja... det er svært at se hoved og hale i hvad i laver. Hvis videoen ikke var prydet med et kæmpe Metallica-logo, så ville jeg ikke vide hvad i spillede. Starten hænger ikke sammen overhovedet. Lige præcis i Enter Sandman, er det præcis opgangen i starten som gør at man får et "kick" ud af sangen. Aflyt den en milliard gange og tag og øv den stykke for stykke, så i kan fremprovokere det kick i andre end jer selv.

Som de andre siger, ¨så hænger i rigtig meget, hvilket er forståeligt med den spilletid i har haft. Derfor er det vigtigt at i allerede nu fra begyndelsestadiet begynder at arbejde med click (metronome), så beatet ligger på rygraden. Man kan ikke lave musik hvis man ikke kan holde takten :)

Sidst men ikke mindst, så tjek evt DENNE medley ud. Og ja, disse mennesker er top-top-top professionelle. Men så kan i få et indblik i hvad en medley er, og så er det op til jer at bedømme om den er improviseret :)

Hæng i gutter.

Posted

Er gal med den DT medley. Skønt at høre lækre passager fra hele bagkataloget og som en bonus: uden brien James :)

Tjek også udgaven fra Modern Drummer Festival '03, hvor Mike har vendt sættet, så han sidder med ryggen til publikum og man kan se hvad han laver ;)

Guest skalledalle
Posted

Vi må lige give den noget gas i weekenden og forbedre os, det burde være muligt.

Skal nok poste et bedre lydklip :P