Første Rigtige Hjemmelavede Demo Nogensinde!

Kasper-Hertz

Recommended Posts

Hey derude.

Mig og mit band har i den sidste uge indspillet et af vores egne numre. Vi har gjort det i lagkageform ved at indspille et instrument ad gangen.

Vi har brugt et M-audio lydkort, Cubase, Trommemics, samt en god sangmikrofon (kan ikke huske hvad den hedder).

Lyden er ikke blevet helt optimal, som hvis man sammenligner med et professionelt studie, men synes selv at sangen som helhed er blevet ret god. Det er udelukkende blevet lavet for at have noget myspacemateriale at vise frem.

- Jeg ønsker konstruktiv kritik til nummeret, og helst ikke for meget til lyden, da jeg godt ved hvad der kunne blive indspillet bedre til næste gang :argh:

Kan ikke finde ud af at lægge et link ud på siden, så jeg vælger bare at lave skrive det her, og så må I kopiere det.www.myspace.com/amnesiadk

På forhånd tak.

- Kasper Hertz

Total Placebo... det er fee!

har i indspillet med klik? der er lidt hoppen frem og tilbage på snare slaget, og det kan sagtens være nemmere at ramme hvis man har klik lyden i øret.

Synes egentlig det er et meget fint nummer, og gal en fee forsanger i har jer. specielt når man tænker, at i vel heller ikke har helt 100% på at smide effects på vocal!

Det er cool nok, Det er lidt 90'er agtigt, lugter af grunge lidt Alanis Morisette og måske Anouk, og det ikke en kritik det er en stor ros! det var før alle musikere blev bange for guitar soloer, fede basgange og trommefills.

Lyden kan altid blive bedre, vokal mixet er lidt for rumklangs agtig hvis jeg skal sige det.

Keep it up

Sangen ville have godt af at få et lidt tungere trommebeat i vers og bridge, tror jeg. Lidt mindre funky, mere rocket. Og stortrommen og hi-hatten skal mixes længere frem - ellers kan det næsten være lige meget. :lol:

Ellers er jeg enig i det de andre allerede har sagt.

Hvor gamle er I?

Nice... Tak for de fede besvarelser :huh:

- Ja, jeg har indspillet med klik, og ville give jer 100% ret i det I alle sammen har sagt.

Jeg ved ikke om jeg er helt enig i at jeg skal have et tungere beat i verset, men stortrommen og hi-hatten skal klart tydeligere frem.

Rumklangen er bevidst lavet, da vores forsanger gerne ville have det til at lyde live-agtigt, uden egentlig at være det. Er der for meget rumklang i vers eller omkvæd?

Vi er henholdsvist: 16, 16, 17 og 17.

- Kasper