Hr.skind Posted May 28, 2009 Posted May 28, 2009 (edited) Her er resultatet af en live indspilning vi lavede af Mike Sterns alt for fede fusionspop-nummer "Little Shoes". Guitaristen Peter spiller helt igennem fantastisk (hvilket Andreas på keys og Rasmus på bas klart også gør, men Peter er naturligt nok noget mere i fokus i dette nummer) og indspillede netop nummeret som en del af hans ansøgning til Musicians Institute i L.A. (Han skal sgu nok komme ind) Vi synes sgu selv det blev ret fedt (selvom jeg hænger en smule engang imellem ) Men tjek det ud og kommentér gerne Mysser fra Rasmus PS: husk forresten at trykke HQ Edited May 28, 2009 by Hr.skind
henrikrathje Posted May 29, 2009 Posted May 29, 2009 (edited) Guitar: godt gået mand!! FEDT at se en ung guitar gut der lægger mere vægt på feeling og musikalitet end på teknikfræs!! .. der er en anelse usikkerhed i rytmikken, og nogle toner vrides en anelse skævt.. MEN det er i småtings afdelingen, men skulle jo finde noget at være kritisk overfor.. ellers bliver det for rosenrødt Trommer: sgu ikk ringe du!! Lidt usikkerhed i rytmikken nogle steder.. MEN også her er det i myreknep afdelingen. Det swinger fint, og det lyder godt. Guitar: 4,5 ud af 5 Trommer: 4 ud af 5 Edited May 29, 2009 by henrikrathje
Stiften Posted May 29, 2009 Posted May 29, 2009 Det lyder superfedt i mine ører - og rart med et Youtube klip, hvor lyden er rigtig god. Held og lykke til guitaristen.
brookz Posted May 29, 2009 Posted May 29, 2009 der er ikke meget andet at sige end: FEDT... kæft det svinger mand. blev betaget lige fra start til slut. virkelig lækkert. og så lige for at citere Johnny Deluxe: "VI VIL HA' MER'!" for det er fandeme klasse det der ^^ - Brookz
snippergyppen Posted May 29, 2009 Posted May 29, 2009 (edited) SUPER cover af et noget så smukt nummer. Well done guy's Edited May 29, 2009 by snippergyppen
fishermann's friend Posted May 29, 2009 Posted May 29, 2009 he jamen så kender vi da hinanden det var min stol du lånte inde på rampen i lørdags
Hr.skind Posted May 29, 2009 Author Posted May 29, 2009 he jamen så kender vi da hinanden det var min stol du lånte inde på rampen i lørdags Tak for de fede kommentarer gutter. Det var sgu også et sjovt nummer at spille. Og tak for lån af stol Lasse. Roc'n'soc rocks.
Hr.skind Posted May 29, 2009 Author Posted May 29, 2009 (edited) Guitar: godt gået mand!! FEDT at se en ung guitar gut der lægger mere vægt på feeling og musikalitet end på teknikfræs!! .. der er en anelse usikkerhed i rytmikken, og nogle toner vrides en anelse skævt.. MEN det er i småtings afdelingen, men skulle jo finde noget at være kritisk overfor.. ellers bliver det for rosenrødt Trommer: sgu ikk ringe du!! Lidt usikkerhed i rytmikken nogle steder.. MEN også her er det i myreknep afdelingen. Det swinger fint, og det lyder godt. Guitar: 4,5 ud af 5 Trommer: 4 ud af 5 Kunne være nice hvis du gad at præcisere hvor usikkerhederne er i trommespillet. Jeg har da klart selv et par bud, men du har garanteret spottet noget jeg ikke har. kom gerne med gode ideer til hvad jeg skal øve på Edited May 29, 2009 by Hr.skind
henrikrathje Posted May 29, 2009 Posted May 29, 2009 Kunne være nice hvis du gad at præcisere hvor usikkerhederne er i trommespillet. Jeg har da klart selv et par bud, men du har garanteret spottet noget jeg ikke har. kom gerne med gode ideer til hvad jeg skal øve på Skal jeg nok... men bliver tidligst senere i aften.. skal lige i øveren og hente nogle ting MEN husk at det jo kun er bedømt ud fra ET nummer, så det er altså myreknep.. men skal nok prøve at forklare.. om muligt med tidskoder.. stay tuned
Hr.skind Posted May 29, 2009 Author Posted May 29, 2009 Skal jeg nok... men bliver tidligst senere i aften.. skal lige i øveren og hente nogle ting MEN husk at det jo kun er bedømt ud fra ET nummer, så det er altså myreknep.. men skal nok prøve at forklare.. om muligt med tidskoder.. stay tuned super.. Det er satme respekt din vej. fedt fedt
Trond Olsen Posted May 29, 2009 Posted May 29, 2009 Mega fucking fedt, kunne godt have tænkt mig en helt anderledes lyd, da det bliver lidt elevatoragtigt.. Mere beskidt lyd. Men måske burde I ikke høre på mig, for jeg hører meget mere beskidt musik end jeres!
henrikrathje Posted May 30, 2009 Posted May 30, 2009 Har ikk glemt dig, men kæmper lidt med youtube pt.. den hakker sygt meget.. er ved at downloade videoen i stedet.. men det går laaangsomt.. vender retur når jeg har haft tid til at nærlytte
henrikrathje Posted May 30, 2009 Posted May 30, 2009 generelt.. lidt for tilbagelænet.. ved godt det skal være laid back!, men savner lidt.. hmm.. vilje?.. Selv om det er langsomt og tilbagelænet, så skal slagene spilles med stor overbevisning. Nogle gange virker det som om du "bare" spiller med.. sådan "jeg tjatter sgu lige på lidt grej".. forstå mig ret! Grunden til at du kan det, er at du har en fin teknik, og overskud! Og det er jo bare de sidste 5% vi snakker om her.. det er ikke ment som en nedsabling!! Men det bliver kedeligt på den måde.. overvej hvordan Steve Gadd ville ha spillet det. Det stramme snare slag han ville lægge ind, med et lidt stift greb om stikken, for at lave en "tight" og "kort" lyd, men uden at slå megahårdt seføli. OG SÅ sker det så: 4:48 og frem.. bedre groove!.. mere vilje bag! Mere "lyst til at spille".. eller sådan lyder det i mine ører. I TOP! Jeg tar tilbage hvad jeg sagde om rytmisk usikkerhed.. sorry.. det var ikke korrekt formuleret!. ... det er mere at jeg savner lidt mere engagement i det ret simple og "relaxede" nummer. Selvom trommer er ren backing, så spil det som om DU var stjernen, og kendt for at spille simpelt men stramt og med overbevisning.. find det fede i "bare" at være backing for solisten, men alligevel føle at "jaja.. han har solo, men det er MIG der gør at det lyder godt!" agtigt MEN: det er bare som jeg hører det, og det er en hurtig indspilning til at showcase guitaren, så det er nok ikk unaturligt at du læner dig lidt ekstra op ad ham, og koncentrerer dig om hans spil. Kunne forstille mig at hvis du spillede det live, så ville det få dem "glød" jeg savner, så det føles "dybt og følt" mere end "overlegent og lækkert"? Ved sgu ikk om det giver mening.. ellers bare skod min mening.. jeg skal ikk altid ha ret!! Så bliver jeg sgu ulidelig!
henrikrathje Posted May 30, 2009 Posted May 30, 2009 (edited) Og så er jeg iøvrigt ikke sikker på jeg kunne gøre det bedre selv!.. bare til info.. ville nok slå alt for hårdt.. Edited May 30, 2009 by henrikrathje
Kasper-Hertz Posted June 2, 2009 Posted June 2, 2009 Super fedt. Har ikke andet at sige - Kasper Hertz
Anders Lindhardt Posted June 2, 2009 Posted June 2, 2009 Det lyder rigtig godt. I spiller godt sammen
Hr.skind Posted June 6, 2009 Author Posted June 6, 2009 generelt.. lidt for tilbagelænet.. ved godt det skal være laid back!, men savner lidt.. hmm.. vilje?.. Selv om det er langsomt og tilbagelænet, så skal slagene spilles med stor overbevisning. Nogle gange virker det som om du "bare" spiller med.. sådan "jeg tjatter sgu lige på lidt grej".. forstå mig ret! Grunden til at du kan det, er at du har en fin teknik, og overskud! Og det er jo bare de sidste 5% vi snakker om her.. det er ikke ment som en nedsabling!! Men det bliver kedeligt på den måde.. overvej hvordan Steve Gadd ville ha spillet det. Det stramme snare slag han ville lægge ind, med et lidt stift greb om stikken, for at lave en "tight" og "kort" lyd, men uden at slå megahårdt seføli. OG SÅ sker det så: 4:48 og frem.. bedre groove!.. mere vilje bag! Mere "lyst til at spille".. eller sådan lyder det i mine ører. I TOP! Jeg tar tilbage hvad jeg sagde om rytmisk usikkerhed.. sorry.. det var ikke korrekt formuleret!. ... det er mere at jeg savner lidt mere engagement i det ret simple og "relaxede" nummer. Selvom trommer er ren backing, så spil det som om DU var stjernen, og kendt for at spille simpelt men stramt og med overbevisning.. find det fede i "bare" at være backing for solisten, men alligevel føle at "jaja.. han har solo, men det er MIG der gør at det lyder godt!" agtigt MEN: det er bare som jeg hører det, og det er en hurtig indspilning til at showcase guitaren, så det er nok ikk unaturligt at du læner dig lidt ekstra op ad ham, og koncentrerer dig om hans spil. Kunne forstille mig at hvis du spillede det live, så ville det få dem "glød" jeg savner, så det føles "dybt og følt" mere end "overlegent og lækkert"? Ved sgu ikk om det giver mening.. ellers bare skod min mening.. jeg skal ikk altid ha ret!! Så bliver jeg sgu ulidelig! Tak for de kloge ord Henrik. Har flere gange i den forløbne uge (på ferie i Toscana) tænkt over at det ER for tilbagelænet. Når jeg hører Dave Weckl på originalindspilningen spiller han noget mere friskt. Det pift mangler mit spil på denne indspilning - du har fuldstændig ret. Tror også det havde hjulpet en del at spille det live måske. Det ville ha' hjulpet på inspirationen i hvert fald. Kan godt høre at det ikke lyder så levende som jeg godt kunne tænke mig. Man bliver sgu altid overrasket når man høre indspilningen udefra. De fejl man ikke troede var der bliver afsløret. Men du skal i hvert fald ha' tusind tak fordi du lige tog dig tiden til at gennemgå mit spil. Det er en stor hjælp. MVH Rasmus
Hamselv Posted July 10, 2009 Posted July 10, 2009 Respekt Lækker feeling fra alle. Jeg tror lige jeg hører det en gang til
Recommended Posts