Nye Hatte Og Et Lille Nummer

Recommended Posts

Hej TS.

Jeg er begyndt at spille med den fedeste hihat opsætning jeg endnu har prøvet. Den skal i da lige indvies i!

Da jeg var i Morderndrums sidst prøvede jeg, for sjov, at sætte 2 12" Dream splashes (et fra hver serie) sammen til en hihat. Den var meget sjov men umiddelbart ubrugelig. Men så kom jeg hjem, kiggede nærmere på prisen og på kontoen, konstaterede at jeg på ingen måde havde råd til den men købte den alligevel. Den er pisse fed!! Eneste svaghed er at den dør ret hurtigt når den er åben, så man kan ikke rigtigt få den brusende effekt større hatte kan give. Det tog jeg konsekvensen af og købte et 17" Masterwork resonant crash og parrede med mit 17" Meinl Byzance thin crash til en kæmpe hihat. Efter lidt modifikationer på mit Tama X-hat stativ har jeg nu en X-hat som står ca ½-1 cm åben og koger for ALLE pengene. Jeg bruger den både som man bruger et china, et crash og en hat og den er fantastisk til alle delene.

Jeg tog lige nogle billeder af min opsætning inden vi indspillede sidst. Sangen kan høres her (tryk her). I starten laver jeg lige en lille demo af forskellen på de 2 hatte og de bliver begge brugt i sangen.

Specs på resten kender i vel efterhånden. Det er mit 20" Masterwork Custom Thin ride og mit 22" Cope crash-ride jeg bruger udover hattene.

DSC00852.jpg

DSC00854.jpg

DSC00857.jpg

DSC00856.jpg

Jeg skal lige have hørt sangen, når jeg får tid, men vil bare lige nævne, at jeg forelskede mig i samme hihat for en tid siden. Min beslutning blev så bare kedeligere end din gjorde. Ingen penge og ikke et egentligt behov...din løsning er fantastisk!

Yes - jeg prøvede det også forleden i Drumstick, men syntes det blev for plat, men måske den store hihat redder en del for dig - så superfedt...

Haha ja, sådan havde jeg det også. Men MD kørte halv pris så jeg kunne sgu ikke lade være når den kun kostede 600.

Alt i alt har jeg brugt en 1300 på de 2. det synes jeg er ganske rimeligt.

Tusind tak for alle roserne til sangen - det varmer big time!

Og ja - den store hat kommer virkelig til sin ret i introen til verset! Men læg også mærke til hvordan den crasher ved 1:20. Det er sgu lidt en blanding af crash og hihat. Når man crasher den lyder den lidt a la et crash med en ordentlig spand nitter i. FEDT!

Tillykke med de nye bækkener, og stort thumbs up for det tromme spil :tu:

Du spiller super fedt simon, fed fealing og lækker lyd i de nye bækkener...

Edited by loeb

Guest jon petersen

Jubii!

Endelig noget musik, der lyder som musik gør.

Ikke mixet, klippet og ændret.

Musik!

Jon

Det er sgu sjovt i siger 50 ways. Den havde jeg virkelig ikke selv hørt. Jeg har da øvet den, men det er dælme lang tid siden og jeg tænker aldrig på den mere, så det må være rent held. Men det er da ikke det værste groove at blive associeret med :tu:

Tak for roserne, drenge.

Simon: dit talent er uomtvisteligt!.. du har en fed fornemmelse for dynamik og en dejlig musikalitet mange vil misunde dig.. hvad skal det ikk blive til. Super!

Og den der Zoom H2 lyder sgu da ret godt!.. overvejer at købe en.. men har du haft mulighed for at sammenligne med H4 modellen?.. og i så fald, er H4 væsentligt bedre, eller er det bare lir? (ved godt den har flere muligheder med spor, men det er den indbyggde lydkval der interesserer mig).

Hej Henrik.

Tusind tusind tak for de flotte ord!!

Jeg har ikke haft H4'eren mellem hænderne, men har været meget tilfreds med 2'eren. Lyden synes jeg er fin, og jeg har på ingen måde gjort noget for at få det til at lyde bedre end når man får den fra fabrikken. Den kan en masse equalizer halløj, men det er jeg ikke kommet igang med endnu, så den kan sikkert lyde en del bedre end det der.

Hvad skal du bruge den til?

Hej Henrik.

Tusind tusind tak for de flotte ord!!

Jeg har ikke haft H4'eren mellem hænderne, men har været meget tilfreds med 2'eren. Lyden synes jeg er fin, og jeg har på ingen måde gjort noget for at få det til at lyde bedre end når man får den fra fabrikken. Den kan en masse equalizer halløj, men det er jeg ikke kommet igang med endnu, så den kan sikkert lyde en del bedre end det der.

Hvad skal du bruge den til?

Velbekomme.. mener det sgu..

H2:

Skal mest bruges til øveren, når jeg lige skal optage en idé jeg har fået.. og til kontrol lytning af grooves jeg øver.

Og så til generel optagelse af øvere, og også live jobs.

OG når man skal sælge et eller andet, og lige vil lave et klip til demo af lyd osv.

Forresten!: Har du nogen idé om batteri tider?

Har læst på nettet diverse fora at den størte gurnd tila t vælge en H4 er hvis man vil multitracke eller tilslutte via XLR.. men det får jeg aldrig gjort alligevel, der har vi andre mere avancerede muligheder.

Det er den quick & dirty løsning jeg er ude efter

I din optagelse er jeg mest imponeret over at den ikke "falder sammen" når I trykker til den.. alle instrumenter høres tydeligt! :tu:

Har du nogen optagelser , hvor du bare optager dig selv.. altså kun trommer.. bare så jeg kan bedømme om det lyder naturligt?

Det er præcis den samme som jeg bruger den til, lige med undtagelse af live elementet. Men hvis den kan klare os (vi spiller HØJT), kan den sikkert også klare det.

Her Bruger jeg den brede side som overhead. Og trommerne lyder markant bedre end når den står midt i rummet.

Batteri tider.. Puuha, det ved jeg virkelig ikke. Jeg har købt 4 genopladelige batterier og en oplader som bare står i øveren. Så har jeg altid 2 i optagerem og 2 i opladeren. Derfor er tiden ikke noget jeg har lagt mærke til. Den bruges også meget sporadisk så derfor er det svært at sige.

Det er præcis den samme som jeg bruger den til, lige med undtagelse af live elementet. Men hvis den kan klare os (vi spiller HØJT), kan den sikkert også klare det.

Her Bruger jeg den brede side som overhead. Og trommerne lyder markant bedre end når den står midt i rummet.

Batteri tider.. Puuha, det ved jeg virkelig ikke. Jeg har købt 4 genopladelige batterier og en oplader som bare står i øveren. Så har jeg altid 2 i optagerem og 2 i opladeren. Derfor er tiden ikke noget jeg har lagt mærke til. Den bruges også meget sporadisk så derfor er det svært at sige.

cool.. takker... batteri tider er også mest til live brug.. og der har man sgu tit en stak med alligevel, så det er ikke så mega vigtigt, men seøfli cool hvis den kunne optage 1-2 timer på et sæt batterier.