Jump to content

Recommended Posts

Posted

Er det ikke mulig at købe en lille rumklang til lilletrommen, man bare sætter mellen mixer og mic. så man får den fede korte effekt :)

Posted
For fanden da ikke rumklang på snare.

1980'erne er slut:)

men ignoranternes tid er åbenbart ikke slut endnu :-) mange gange kan rum på en snare være enddog meget brugbart både live og i studie, afhængig af genre, lilletrommens lyd, rummet der spilles i, og ultimativt den ønskede lyd.

p.s. ignorant er selvfølgelig sagt med et glimt i øjet, er udemærket klar over at du er både kompetent og intelligent :-)

Posted

Jeg mener at der én herinde der har en til salg til 400 kr,-.. prøv at søg på virualizer i salg|diverse.

Men Tap-delay kan virkelig være en fed feature, hvis du alligevel skal have en rumklang. det kan man få meget tid til at gå med.

Ellers prøv at finde sådan en line6 pocket POD.. mener heller ikke at de er så dyre, og har mange sjove ting effekter (deriblandt tap-delay + rumklang)

Posted

Det er et lidt underligt statement, det med at 80'erne er overstået...

Folk der rent faktisk ved hvad det vil sige at lave FOH på et rigtigt anlæg, vil nok give mig ret i, at man helst ikke vil undværre en eller anden form for klang på trommerne.

Men for at svare på spørgsmålet i #1: Ja, det er muligt. Hvis du er i et lille rum, kan du jo inserte rumklangen 100% wet, og moderere niveauet, så der kun kommer lidt i PA'et.

Posted

Nu skal det jo ikek blive en reliøs diskussion, men jeg synes det er federe at få en rumlig fornemmelse med lidt amb i stedet for en enhed som står og arbejder "kunstigt".

Men jeg tænker selvføgelig også kun på skrækeksemplerne hvor snare ikke rigtig lyder som snare mere...

Posted
Nu skal det jo ikek blive en reliøs diskussion, men jeg synes det er federe at få en rumlig fornemmelse med lidt amb i stedet for en enhed som står og arbejder "kunstigt".

Men jeg tænker selvføgelig også kun på skrækeksemplerne hvor snare ikke rigtig lyder som snare mere...

Jamen hvis du har et godt forslag til hvordan man tilfører en rumlig fornemmelse på en udendørs festivalscene, i Vega, eller i et forsamlingshus for den sags skyld - uden at bruge rumklang, så er jeg enormt lydhør :-)

Jeg forstår udemærket godt hvor du vil hen, og jeg er enig så længe vi snakker studieindspilninger - men desværre er livelyd ét stort kompromis, hvor man ikke "bare" laver en ambient lyd, for du har altså kun closemics og overheads på en scene der er et potentielt inferno af larm og feed, at arbejde med. Og inden man afskriver rumklange i studiet fuldstændig, så skal man altså lige give IR (impuls, altså samplebaserede) rumklange en chance, de kan saaatme lyde fedt hvis man ikke lige har det fede trærum til sin studieindspilning.

Posted

Præcis.

Også derfor at jeg tænker at man kan bruge den rumklang som er i mixeren, som jeg går ud fra man har med hvis man skal spille et baggears job. Så vidt jeg forstår skal resten af sættet ikke mices op, men kun snaren, med det formål at få rumklang på.

Posted

Det lyder bare ikke umiddelbart som om, at han har en mixer med indbygget rumklang, jvf spørgsmålet... Så svaret må være: Ja, du kan godt købe en rumklang og ja, det er tit federe end ingen rumklang.

Posted
Præcis.

Også derfor at jeg tænker at man kan bruge den rumklang som er i mixeren, som jeg går ud fra man har med hvis man skal spille et baggears job. Så vidt jeg forstår skal resten af sættet ikke mices op, men kun snaren, med det formål at få rumklang på.

Om ikke andet, er det nok federe selv at styre rumklangen, med mindre at den skal være konstant.