jahman Posted June 19, 2009 Share Posted June 19, 2009 yallow, jeg ville høre hvor man kunne få gjort sådan noget? og hva det koster? Jeg har hørt at slagtøj ctr skifter djembe skind, men inde på deres side kan jeg se at de kun har PJ Percussion djembe skind. Og helt ærligt, så stoler jeg ikke så meget på det mærke. Jeg har en Cajon i PJ Percussion, og kan tydeligt mærke/høre at det bare ikke er ordentlig kvalitet. Det skal være inkl montering... nogle ideer? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Agnar Posted June 19, 2009 Share Posted June 19, 2009 Jeg formoder, at din djembe er med snore? PJ Percussion er da et kvalitetsmærke, så vidt jeg ved? Nu ved jeg ikke, hvor du kommer fra, men Drumcity har også en mand til disse skindopgaver. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jahman Posted June 19, 2009 Author Share Posted June 19, 2009 hey tak for svar. Ja det er med snore. Jeg er fra københavn, så drumcity ligger desværre for langt væk. Det skal gerne kunne gøres relativt hurtigt, da jeg allerede er ved at blive sindssyg over ikke at kunne tromme Hvor lang tid tager sådan noget? Link to comment Share on other sites More sharing options...
conguero Posted June 19, 2009 Share Posted June 19, 2009 (edited) Hey Jahman. Jeg tvivler på, at du kan finde et mere professionelt værksted end Slagtøjcentrets. Og når du har købt en billig PJ Cajon af træ, så er det ikke ensbetydende med at deres gede skind er dårlige. Jeg er ikke sikker, men jeg tror faktisk at de har en speciel gut der bliver hidkaldt, når der skal laves djember. Men ellers ku' du prøve Drumstick, som også har årtiers erfaring i tromme reperationer. Sidst - hvis du vil ind i Djembeghettoen for alvor - så er der ham her: Aboubacar Miguel Camara Frederiksborgvej 176 3450 Allerod Danmark Tel: +45-4814 0207 Han har lavet min Djembe for år tilbage. Han lever djember, og ikke andet. Han bor i Allerød, så det er lidt besværligt. Til gengæld er det 100% autentisk. Peter S. Edited June 19, 2009 by conguero Link to comment Share on other sites More sharing options...
sanvig Posted June 20, 2009 Share Posted June 20, 2009 "PJ" står for Peter Jakobsen som oprindeligt var på værkstedet i det gamle Drumstik, men som startede Slagtøjscenteret sammen med Ole Randall for ca 30 år siden. Han er en utrolig dygtig tromme bygger, og jeg ville personligt betro ham med mit dyreste eje hvis det en dag (gud forbyde det) skulle falde fra hinanden. Du kan roligt spørge ham om han kan ordne dit problem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jahman Posted June 21, 2009 Author Share Posted June 21, 2009 Hej, tak for svarene. Jeg har fundet en rastaman der vil vise mig hvordan man sætter nyt skind på en djembe, sådan så jeg også selv kan gøre det næste gang alene. Får noget fresh skind importeret fra sierra leone. Det med PJ, er bare fordi at jeg er så flad, og hvis jeg endelig skal punge ud, så skal det sgu gøres ordentligt, med ordentlig kvalitet. mvh Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kim Korgaard Posted April 8, 2010 Share Posted April 8, 2010 Nogen prisguide til en sådan udskiftning af skind eller opstramning af en djembe? Har selv et par stykker der kunne bruge lidt tone Link to comment Share on other sites More sharing options...
sanvig Posted April 8, 2010 Share Posted April 8, 2010 Hvis nogen er interesseret har jeg noget skind liggende ? 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
jonaslind Posted April 13, 2012 Share Posted April 13, 2012 Jeg har tidligere søgt på dette emne, men fandt aldrig en løsning. Er her nogen som ved, om man kan få skiftet skind på sin djembe i Odense/Fyn? Jeg vil egentligt ikke bøvle med at sende, men andre forslag er velkomne... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts