Joe-The-Beat-Bandits Posted June 25, 2009 Share Posted June 25, 2009 Hey Jeg har lavet et indslag før men ingen kom med noget. Så jeg vil rigtig gerne have din mening om musikken, mit spil på trommene osv. Sangen er optaget på Mojo for ca 5 måneder siden. nummeret er spillet af den blues trio jeg spillede i dengang. Kom med noget konstruktivt! www.myspace.com/jesperrunchelschierling Link to comment Share on other sites More sharing options...
seitan Posted June 25, 2009 Share Posted June 25, 2009 (edited) Det er fedt at man kan mærke stemningen fra Mojo på optagelsen. Det her jo et lidt svært nummer, fordi det faktisk ene og alene er op til dig at holde et groove gennem hele sangen, sådan som I spiller det. Du kunne godt spille en shuffle i stedet og på den måde fylde lidt mere, og samtidig give nummeret et lidt mere blues'et præg. Shuffle behøver ikke at slæææbe afsted og kan bruges til nær sagt alle blues-numre. Prøv at lytte lidt til fede blues slagere som Chris Layton og Bernard "Pretty" Purdie og lad dig inspirere. Super fin og morson introduktion til The Purdie Shuffle her: Dit ridebækken lyder i øvrigt super lækkert på optagelsen. Good stuff! Edited June 25, 2009 by seitan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Niels V(istalite) Sørensen Posted June 25, 2009 Share Posted June 25, 2009 Hey Jeg har lavet et indslag før men ingen kom med noget. Så jeg vil rigtig gerne have din mening om musikken, mit spil på trommene osv. Sangen er optaget på Mojo for ca 5 måneder siden. nummeret er spillet af den blues trio jeg spillede i dengang. Kom med noget konstruktivt! www.myspace.com/jesperrunchelschierling Hov hov! Er det mig den er gal med ? En trio.. er det ikke 3 personer ? Jeg syntes jeg kan høre orgel, bas, guitar og trommer ? Anyways. Det lyder meget godt, men det mangler måske lidt energi i en eller anden afskygning. Link to comment Share on other sites More sharing options...
JonathanNielsen Posted June 26, 2009 Share Posted June 26, 2009 Jeg synes du groover godt Men der mangler måske lidt variation, specielt de der "4og" lifts bliver lidt meget i længden. Som seitan siger, dit ridebækken lyder rigtig lækkert! Hvad er det for et? Synes måske du skulle få et mørkere crash med lidt mere sustain, det tror jeg ville klæde dit ride godt. Men det er jo en smagssag Link to comment Share on other sites More sharing options...
seitan Posted June 26, 2009 Share Posted June 26, 2009 Hov hov!Er det mig den er gal med ? En trio.. er det ikke 3 personer ? Jeg syntes jeg kan høre orgel, bas, guitar og trommer ? Anyways. Det lyder meget godt, men det mangler måske lidt energi i en eller anden afskygning. Jeg hørte ikke nogen bas, men jeg skal indrømme at jeg kun hørte det på mine computerhøjtalere, der ikke formidler bas specielt godt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
henrikrathje Posted June 26, 2009 Share Posted June 26, 2009 Jeg hørte ikke nogen bas, men jeg skal indrømme at jeg kun hørte det på mine computerhøjtalere, der ikke formidler bas specielt godt. Hvis det er orgel, så kunne det være fodbas.. hvilket lyder fedt, hvis tangentmanden kan styre det... a la The Doors Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joe-The-Beat-Bandits Posted June 26, 2009 Author Share Posted June 26, 2009 Hov hov!Er det mig den er gal med ? En trio.. er det ikke 3 personer ? Jeg syntes jeg kan høre orgel, bas, guitar og trommer ? Anyways. Det lyder meget godt, men det mangler måske lidt energi i en eller anden afskygning. Det er rigtigt der er keys med, men det var ellers en trio normalt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joe-The-Beat-Bandits Posted June 26, 2009 Author Share Posted June 26, 2009 Jeg synes du groover godt Men der mangler måske lidt variation, specielt de der "4og" lifts bliver lidt meget i længden. Som seitan siger, dit ridebækken lyder rigtig lækkert! Hvad er det for et? Synes måske du skulle få et mørkere crash med lidt mere sustain, det tror jeg ville klæde dit ride godt. Men det er jo en smagssag tak for din mening, det er rart at få noget god kritik det var ikke mine egne bækkener da det var til en jam session, men mener at det var et paiste, er bare ikke sikker på hvad for et paiste. Men det hjælper jo ikke så meget på det. Med hensyn til de 4og lifts kan jeg sagtens forstå hvad du mener. det mangler noget variation Link to comment Share on other sites More sharing options...
Simon Klejnstrup Posted June 26, 2009 Share Posted June 26, 2009 Det er fedt at man kan mærke stemningen fra Mojo på optagelsen. Det her jo et lidt svært nummer, fordi det faktisk ene og alene er op til dig at holde et groove gennem hele sangen, sådan som I spiller det. Du kunne godt spille en shuffle i stedet og på den måde fylde lidt mere, og samtidig give nummeret et lidt mere blues'et præg. Shuffle behøver ikke at slæææbe afsted og kan bruges til nær sagt alle blues-numre. Den eneste måde en shuffle ville give mening på er hvis den blev spillet i dobbelæt tempo, og det ville da godt nok ikke klæde sangen. Eller har jeg misforstået dig?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
JonathanNielsen Posted June 26, 2009 Share Posted June 26, 2009 tak for din mening, det er rart at få noget god kritik det var ikke mine egne bækkener da det var til en jam session, men mener at det var et paiste, er bare ikke sikker på hvad for et paiste. Men det hjælper jo ikke så meget på det. Med hensyn til de 4og lifts kan jeg sagtens forstå hvad du mener. det mangler noget variation Det var da så lidt Tænker bare du kunne jo lave dem hver anden gang eller veksle med lifts på 2 eller 3 eller noget andet. Bare så det ikke blir en fast del af rytmen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kasper-Hertz Posted June 29, 2009 Share Posted June 29, 2009 Det lyder satme lækkert, og et super fedt nummer. - Du har et utrolig fedt groove, og du er tight hele vejen igennem! Du matcher bassen rigtig godt. - Kasper Hertz Link to comment Share on other sites More sharing options...
Louie Posted June 29, 2009 Share Posted June 29, 2009 Synes lidt lige som nogen af de andre at en half-time shuffle (purdie's) kunne være fedt... Men en tilbagelænet en (vigtigt!!!) Men ellers er det dejligt svingende og tight Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts