Ronny Sørensen Posted July 27, 2009 Share Posted July 27, 2009 Hey! Vi har lige uploaded 2 numre med mit nye band 'The Roboteers'. Det ene er et pop-rock nummer og det andet er ét (ud af tre) mellemspil, der kommer til at være på pladen. Vi har faktisk indspillet 13 numre og vi håber at ha' det hele færdig engang i september. The Roboteers @ Myspace Håber i kan li' det og smid gerne en kommentar/feedback! // Ronny. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kasper-Hertz Posted July 27, 2009 Share Posted July 27, 2009 Det er sgu fedt. Der er gang i det! - Hvordan er det indspillet? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ronny Sørensen Posted July 27, 2009 Author Share Posted July 27, 2009 Tak! Trommerne er split indspillet... altså trommerne for sig og bækkenerne for sig! Det hjælper helt vildt i mixet og også hvis der skal klippes i det... hvilket vi nok skal et par steder! Men det har også givet plads til lidt trommesnyd! I Classic Movie har vi f.eks. kunne lave 16 dels hihat oveni trommerne... det giver mere drive, men ikke noget der kan spilles live! Vi har gjort det sådan for indspilningens skyld... Dog har vi ikke snydt så meget, at det ikke kan blive fedt live! I verset har vi lagt nogle hihat slag som heller ikke kan spilles helt live, men det kommer til at være så tæt på, at ingen vil lægge mærke til det... De fleste numre er dog indspillet, sådan som de reelt vil spilles live... nogen steder har vi dog dubbed trommerne med mit Tama Techstar... Det lyder hamrende fedt og forhåbentligt kommer der noget mere op inden længe hvor man kan høre det! Men alt er faktisk indspillet i øvelokalet. Vores øvelokale er dog indrettet som et studie. Vi har et kontrolrum og indspilnings rum etc etc. // Ronny. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikas Posted July 27, 2009 Share Posted July 27, 2009 Hej Ronny Fedt vibe og god energi. Jeg skulle lige vende mig til forsangerinden, synes til først der var et lille gran "højskoleband" i hende, men hun blev mere og mere overbevisende synes jeg.. Hun har faktisk en cool britisk attitude samtidig med hun også får mig til at tænke lidt på Yeah Yeah Yeahs. Catchy omkvæd... det er i hvertfald poprock Glæder mig til at høre det færdige mix og flere numre. vh Mikas Link to comment Share on other sites More sharing options...
fishermann's friend Posted July 27, 2009 Share Posted July 27, 2009 er det færdig mix? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ronny Sørensen Posted July 27, 2009 Author Share Posted July 27, 2009 er det færdig mix? Nej... overhovedet ikke. Det er et pre-mix. Der er lagt niveauer, lidt rum og en hurtig mastering. Vi mangler stadigvæk lidt klippearbejde og generelt nørderi med numrene. Vi har lavet nogle hurtige pre-mix af alle numrene og har valgt at smide de to op, da vi skal igang med at booke jobs... der kommer et nummer mere inden længe! @ Mikas. Tak for de fine ord... Ja, man skal lige vænne sig til vokalen, men synes også hun synger rigtig fedt! ...kom så også lige i tanke om, at jeg aldrig fik vendt tilbage mht. 18" reifer! Det gør jeg snarest! Har haft en del at se til og så har der været ferie! Beklager sgu... // Ronny. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thisen Posted July 28, 2009 Share Posted July 28, 2009 Som sagt god energi. Gode detaljer, som hihat-slagene.. Som du nævner. Keep it up. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts