cipper77 Posted August 16, 2009 Posted August 16, 2009 hvad er optagelseskravene på et musik konsevatorie? jeg har fået af vide jeg har evner til at blive en af de bedste her hjemme, men der må være nogle krav som måske antal år på musikskole osv. nogle der kender kravene? (: ville blive meget glad hvis nogle ved det (; Casper.
Mathias Jensen Posted August 16, 2009 Posted August 16, 2009 Du skal ihverfald være på meget højt tekniksk og musikalsk niveau. Derudover skal du også kunne en del musikteori. Dem som blive optaget på kons har spillet i mange år. Du kan også læse om det på konservatoriernes hjemmesider.
Andreas Friis Posted August 16, 2009 Posted August 16, 2009 jeg har fået af vide jeg har evner til at blive en af de bedste her hjemme, Hold da op et kompliment (; så burde du da bare prøve det. Hvor gammel er du?
Shitstorm Posted August 16, 2009 Posted August 16, 2009 Så vidt jeg ved, er der intet krav udover optagelsesprøven.
cipper77 Posted August 16, 2009 Author Posted August 16, 2009 Hold da op et kompliment (; så burde du da bare prøve det. Hvor gammel er du? ja var skam også meget taknemmelig. jeg er 16 (:
cipper77 Posted August 16, 2009 Author Posted August 16, 2009 Du skal ihverfald være på meget højt tekniksk og musikalsk niveau. Derudover skal du også kunne en del musikteori. Dem som blive optaget på kons har spillet i mange år.Du kan også læse om det på konservatoriernes hjemmesider. har spillet siden jeg var 3 år, så det er ikke fordi jeg lige er startet (; - går bare med en drøm om det kongelige musik konsevatorie i københavn (: så ville lige hører hvad de generalle krav var. (:
Mathias Jensen Posted August 16, 2009 Posted August 16, 2009 (edited) ja var skam også meget taknemmelig. jeg er 16 (: Ikke for at ødelægge dine drømme, men jeg har aldrig hørt om nogen 16 årige som er kommet ind på kons. Jeg ved selvfølgelig ikke hvor god du er, men jeg tror du skal være ældre. Jeg har sidste år gået i 10 klasse på en musiklinie hvor det var elever fra kons i århus som underviste, og jeg vil tro at de var fra 25 og op efter. Og det er altså VIRKELIGT dygtige musikere der går på kons. Hvis jeg var dig ville jeg vente en 5 års tid, og så prøve til det tid. Evt. søge på mgk inden. Edited August 16, 2009 by Mathias Jensen
cipper77 Posted August 16, 2009 Author Posted August 16, 2009 Ikke for at ødelægge dine drømme, men jeg har aldrig hørt om nogen 16 årige som er kommet ind på kons. Jeg ved selvfølgelig ikke hvor god du er, men jeg tror du skal være ældre. Jeg har sidste år gået i 10 klasse på en musiklinie hvor det var elever fra kons i århus som underviste, og jeg vil tro at de var fra 25 og op efter. Og det er altså VIRKELIGT dygtige musikere der går på kons. Hvis jeg var dig ville jeg vente en 5 års tid, og så prøve til det tid. Evt. søge på mgk inden. du misforstår (; - jeg søger først ind når jeg er 18. tror kun de tager ned til 18 år. selvfølgelig skal jeg nå en masse endnu inden jeg bliver 18-19 år. tror jeg tager mgk inden, og så konsevatorie. men regner med at være i stand til at komme ind når jeg er en 18- 19 år. (: der var der spurgte mig ved min sidste koncert/solo hvorfor jeg ikke søgte ind nu. så lidt må jeg da kunne (;
Niels V(istalite) Sørensen Posted August 16, 2009 Posted August 16, 2009 Ikke for at ødelægge dine drømme, men jeg har aldrig hørt om nogen 16 årige som er kommet ind på kons. Jeg ved selvfølgelig ikke hvor god du er, men jeg tror du skal være ældre. Jeg har sidste år gået i 10 klasse på en musiklinie hvor det var elever fra kons i århus som underviste, og jeg vil tro at de var fra 25 og op efter. Og det er altså VIRKELIGT dygtige musikere der går på kons. Hvis jeg var dig ville jeg vente en 5 års tid, og så prøve til det tid. Evt. søge på mgk inden. Jo Thomas blachman(d?) var 15 eller 16, mener jeg.. Men kravet til klaver, prima vista, bladsang, hørelære og musikteori i generelhed er på et niveau, som jeg ikke tror man får på en almindelig musikskole med trommeundervisning. så vidt jeg ved.
LauritsHH Posted August 16, 2009 Posted August 16, 2009 Hey Nu ved jeg ikke om du spiller klassisk percussion også eller sådan noget..men de fleste trommeslagere der spiller på trommesæt søger op på et rytmisk konservatorium, det i København hedder RMC.. du skal kunne en del både på hovedinstrumentet samt på klaver og teoretisk..man skal igennem 2 runder med optagelses prøver, men udover dette er der ikke et krav om minimum antal år på en musikskole eller sådan noget..du kan læse om det hele her: http://www.rmc.dk/ Jeg håber sku du giver den gas hvis du har flair for det! af ren nysgerrighed hvad er det så du kan blive det bedste til? er det rent teknisk eller den hurtigste eller bare den bedste til alt?
LauritsHH Posted August 16, 2009 Posted August 16, 2009 Og lige til med alder så er der ingen grænse..Niclas Campagnol kom fx ind som 17 årig.. og Thomas Blacman har ikke gået på kons men et år på Berklee college of music i Boston!
Mathias Jensen Posted August 16, 2009 Posted August 16, 2009 Jo Thomas blachman(d?) var 15 eller 16, mener jeg..Men kravet til klaver, prima vista, bladsang, hørelære og musikteori i generelhed er på et niveau, som jeg ikke tror man får på en almindelig musikskole med trommeundervisning. så vidt jeg ved. Jeg troede faktisk ikke at blachman havde gået på kons?
Mathias Jensen Posted August 16, 2009 Posted August 16, 2009 Jeg troede faktisk ikke at blachman havde gået på kons? Og så søgte jeg på wikipedia og fandt ud af at han havde
cipper77 Posted August 16, 2009 Author Posted August 16, 2009 Hey Nu ved jeg ikke om du spiller klassisk percussion også eller sådan noget..men de fleste trommeslagere der spiller på trommesæt søger op på et rytmisk konservatorium, det i København hedder RMC.. du skal kunne en del både på hovedinstrumentet samt på klaver og teoretisk..man skal igennem 2 runder med optagelses prøver, men udover dette er der ikke et krav om minimum antal år på en musikskole eller sådan noget..du kan læse om det hele her: http://www.rmc.dk/ Jeg håber sku du giver den gas hvis du har flair for det! af ren nysgerrighed hvad er det så du kan blive det bedste til? er det rent teknisk eller den hurtigste eller bare den bedste til alt? tak for det fine svar og link (: - altså min teknik er rigtig god både ruff, drag, paradiddler, rolls og alt det, men også indenfor musikgenre r'n'b, rock osv. min speed med hænder og fødder syntes jeg også er rigtig god. men tror de mener sådan alt i alt. og det er som trommeslager/trommesæt (: og ja øver alt det jeg kan, håber min drøm bliver virkelighed en dag (: og tak igen.
cipper77 Posted August 16, 2009 Author Posted August 16, 2009 Og lige til med alder så er der ingen grænse..Niclas Campagnol kom fx ind som 17 årig.. og Thomas Blacman har ikke gået på kons men et år på Berklee college of music i Boston! tak igen (; du syntes at vide meget om sådan noget, hvad spiller du slev? og har du selv nogle ambitioner du følger? (:
cipper77 Posted August 16, 2009 Author Posted August 16, 2009 Jo Thomas blachman(d?) var 15 eller 16, mener jeg..Men kravet til klaver, prima vista, bladsang, hørelære og musikteori i generelhed er på et niveau, som jeg ikke tror man får på en almindelig musikskole med trommeundervisning. så vidt jeg ved. okay (: altså lige nu er jeg på talentlinjen på min musikskole, men overvejer mgk. (: du mener altså jeg er nød til at have en mgk inden? (:
cipper77 Posted August 16, 2009 Author Posted August 16, 2009 nogle der ved hvad det nærmeste mgk er Holstebro? (:
Niels V(istalite) Sørensen Posted August 16, 2009 Posted August 16, 2009 okay (: altså lige nu er jeg på talentlinjen på min musikskole, men overvejer mgk. (: du mener altså jeg er nød til at have en mgk inden? (: Overhovedet ikke, men du skal i de fleste tilfælde have styr på det alligevel. Men mgk er slet ikke nogen dårlig idé.. jeg søger ind i Århus til marts. Mht. blachman, så er det noget jeg hørte på p3, så ved ikke helt hvad jeg skal sige
dsk Posted August 16, 2009 Posted August 16, 2009 Kons er en pædagogisk uddannelse. Self lære man en masse gode sager, men hvis du vil være den seje trommeslagere, så er det nok ikke kons. Så skal du hellere tage 1 år på MI eller The Collective. Mange der starter på kons. har sagt til mig at de aldrig har spillet så lidt på deres instrument som efter de startede der, fordi der er så mange dicipliner. MGK er derimod ikke pædagogisk. Så den kan du lige så godt gå på inden du starter på kons. Well det er min mening jo.
LauritsHH Posted August 16, 2009 Posted August 16, 2009 Min fejl Blacman har åbenbart studeret slagtøj på det kongelige musik konservatorium..men har altså ikke gået på rytme kons..sorry for fejlen der!
cipper77 Posted August 16, 2009 Author Posted August 16, 2009 Kons er en pædagogisk uddannelse. Self lære man en masse gode sager, men hvis du vil være den seje trommeslagere, så er det nok ikke kons. Så skal du hellere tage 1 år på MI eller The Collective. Mange der starter på kons. har sagt til mig at de aldrig har spillet så lidt på deres instrument som efter de startede der, fordi der er så mange dicipliner. MGK er derimod ikke pædagogisk. Så den kan du lige så godt gå på inden du starter på kons. Well det er min mening jo. hvad er MI? har jeg aldrig hørt om (:
cipper77 Posted August 16, 2009 Author Posted August 16, 2009 Er der ikke et sted man kan høre dig spille? desværre nej (: kun til evt. begivenheder jeg spiller til (: - var ved at undersøge hvad det kostede for optageudstyr, så jeg kunne ligge noget ud på nettet. men det var alt for dyrt (:
64note Posted August 16, 2009 Posted August 16, 2009 Ligger du ikke noget video op af dig som spiller. Vil gerne se dig spille:)
JonathanNielsen Posted August 16, 2009 Posted August 16, 2009 (edited) Kons er en pædagogisk uddannelse. Self lære man en masse gode sager, men hvis du vil være den seje trommeslagere, så er det nok ikke kons. Så skal du hellere tage 1 år på MI eller The Collective. Mange der starter på kons. har sagt til mig at de aldrig har spillet så lidt på deres instrument som efter de startede der, fordi der er så mange dicipliner. MGK er derimod ikke pædagogisk. Så den kan du lige så godt gå på inden du starter på kons. Well det er min mening jo. Der er flere linjer på rytmekons, du kan vælge en 'musiklærer' linje hvor du lærer pædagogisk teori og praksis og du kan gå på solistlinjen, hvor der er mere fokus på hovedinstrumentet. Edited August 16, 2009 by JonathanNielsen
Recommended Posts