Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hey, ´til alle folk der spiller jazz / bebob.. Jeg har øvet mig på jazz i ca. 4 måneder... og det går super.. jeg vil gerne høre om der er nogle der kan give mig nogle tips og tricks, til fx. hvad der er godt/nødvændigt at øve og hvilke jazz bøger / teknik bøger jeg bør køber...

Håber i jazz trommeslagere kan hjælpe lidt.. ;-)

Posted

Lyt lyt lyt. Det kan ikke siges nok. Lyt så meget og så koncentreret som overhovedet muligt til de gamle jazzplader. Coltrain, Davis, Blakey, Mingus, Monk. Art Blakey er en rigtig god trommeslager at starte ud med at lære fra. Hans spillestil er forholdsvis ligetil.

Læs bøger om jazzhistorien. Det er godt at få en forståelse for de forskellige undergenre og perioder.

vh Morten

Posted
Lyt lyt lyt. Det kan ikke siges nok. Lyt så meget og så koncentreret som overhovedet muligt til de gamle jazzplader. Coltrain, Davis, Blakey, Mingus, Monk. Art Blakey er en rigtig god trommeslager at starte ud med at lære fra. Hans spillestil er forholdsvis ligetil.

Læs bøger om jazzhistorien. Det er godt at få en forståelse for de forskellige undergenre og perioder.

vh Morten

Kanon råd.