Joe-The-Beat-Bandits Posted August 16, 2009 Posted August 16, 2009 Hey, ´til alle folk der spiller jazz / bebob.. Jeg har øvet mig på jazz i ca. 4 måneder... og det går super.. jeg vil gerne høre om der er nogle der kan give mig nogle tips og tricks, til fx. hvad der er godt/nødvændigt at øve og hvilke jazz bøger / teknik bøger jeg bør køber... Håber i jazz trommeslagere kan hjælpe lidt..
JonathanNielsen Posted August 16, 2009 Posted August 16, 2009 Når du en dag bliver træt af jazz-pæren så køb 'The art of bop drumming' af John Riley. Det er en fantastisk bog!
Frode Posted August 16, 2009 Posted August 16, 2009 ja, absolut, køb den! og køb så bagefter "beyond bop drumming", det er ligesom overbyggelsen.
Joe-The-Beat-Bandits Posted August 17, 2009 Author Posted August 17, 2009 Når du en dag bliver træt af jazz-pæren så køb 'The art of bop drumming' af John Riley. Det er en fantastisk bog! Den har jeg bestilt, den kommer om en uge
Joe-The-Beat-Bandits Posted August 17, 2009 Author Posted August 17, 2009 er alt hvad du har brug for. Hehe ja .. Eller
tama forever Posted August 17, 2009 Posted August 17, 2009 Lyt lyt lyt. Det kan ikke siges nok. Lyt så meget og så koncentreret som overhovedet muligt til de gamle jazzplader. Coltrain, Davis, Blakey, Mingus, Monk. Art Blakey er en rigtig god trommeslager at starte ud med at lære fra. Hans spillestil er forholdsvis ligetil. Læs bøger om jazzhistorien. Det er godt at få en forståelse for de forskellige undergenre og perioder. vh Morten
Markus Müller Posted August 17, 2009 Posted August 17, 2009 Lyt lyt lyt. Det kan ikke siges nok. Lyt så meget og så koncentreret som overhovedet muligt til de gamle jazzplader. Coltrain, Davis, Blakey, Mingus, Monk. Art Blakey er en rigtig god trommeslager at starte ud med at lære fra. Hans spillestil er forholdsvis ligetil. Læs bøger om jazzhistorien. Det er godt at få en forståelse for de forskellige undergenre og perioder. vh Morten Kanon råd.
Recommended Posts