Louie Posted August 22, 2009 Share Posted August 22, 2009 Hey Allesammen! Her er lige noget guf som jeg lige stødte på... Det svinger!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mads Valther Posted August 22, 2009 Share Posted August 22, 2009 Nøj hans trommer lyder skidt, men svinger som altid fantastisk... Link to comment Share on other sites More sharing options...
henrikrathje Posted August 22, 2009 Share Posted August 22, 2009 Nøj hans trommer lyder skidt, men svinger som altid fantastisk... hmm.. ikk hans bedste performance.. og ja.. damn: hvad sker der med den lyd?.. er ret sikker på hverken snare eller toms stemmer ordentligt.. skidt for en mand af hans kaliber at inspille med SÅ dårligt stemte trommer.. Her stemmer de sgu noget bedre, og han spiller også federe.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jeppesen Posted August 22, 2009 Share Posted August 22, 2009 (edited) Gadd ka mange ting, men hans slow funk er noget af det svedigste, syns jeg! Fedt groove. Lækkerier ved 2:15 http://www.youtube.com/watch?v=3NHdQ5w7QIs Edited August 22, 2009 by Jeppesen Link to comment Share on other sites More sharing options...
henrikrathje Posted August 22, 2009 Share Posted August 22, 2009 Gadd ka mange ting, men hans slow funk er noget af det svedigste, syns jeg! Fedt groove. Lækkerier ved 2:15 http://www.youtube.com/watch?v=3NHdQ5w7QIs enig.. men check lige det klip her.. EEEELSKER det.. så simpelt, så følt, SÅ GADD! Link to comment Share on other sites More sharing options...
henrikrathje Posted August 22, 2009 Share Posted August 22, 2009 Ok ok.. skal nok lade være med at spamme mere... MEEEEN.. I skal altså lige nyd det her klip.. et af mine favorit klips med Gadd.. for mig indbegrebet af hvordan han spiller og føler musikken.. <object width="425" height="344"><param name="movie" value=" name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src=" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object> Link to comment Share on other sites More sharing options...
henrikrathje Posted August 22, 2009 Share Posted August 22, 2009 (edited) Ok ok.. skal nok lade være med at spamme mere... MEEEEN.. I skal altså lige nyd det her klip.. et af mine favorit klips med Gadd.. for mig indbegrebet af hvordan han spiller og føler musikken.. glemte at slå html til.. Edited August 22, 2009 by henrikrathje Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kasper-Hertz Posted August 22, 2009 Share Posted August 22, 2009 enig.. men check lige det klip her.. EEEELSKER det.. så simpelt, så følt, SÅ GADD!<object width="425" height="344"><param name="movie" value=" name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src=" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object> FUUUUUCK det er lækkert! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Meyham Posted August 22, 2009 Share Posted August 22, 2009 glemte at slå html til.. <object width="425" height="344"><param name="movie" value=" name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src=" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object> Er det bare mig eller har an vendt stikkerne omvendt ? Og hvis ja er det normalt ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jeppesen Posted August 23, 2009 Share Posted August 23, 2009 Er det bare mig eller har an vendt stikkerne omvendt ? Og hvis ja er det normalt ? Det har han, han vil vel bare gerne opnå den lys og tyngde der er i omvendte stikker. Mere power, mindre rebound. Det er noget af det fede ved Gadd. Han vil skide på om det er de udskældte pinstripe der sidder på hans tammer eller om hans stikker vender omvendt, bare det føles og lyder rigtig! Så vidt jeg husker bruger han også en stortromme i birk og tammer i ahorn. Hans hihat er vintage (på trods af f.eks. hans signaturebækkener) og hans lilletromme har fiberskind og dæmpning. Jeppe Link to comment Share on other sites More sharing options...
henrikrathje Posted August 23, 2009 Share Posted August 23, 2009 Det har han, han vil vel bare gerne opnå den lys og tyngde der er i omvendte stikker. Mere power, mindre rebound. Det er noget af det fede ved Gadd. Han vil skide på om det er de udskældte pinstripe der sidder på hans tammer eller om hans stikker vender omvendt, bare det føles og lyder rigtig! Så vidt jeg husker bruger han også en stortromme i birk og tammer i ahorn. Hans hihat er vintage (på trods af f.eks. hans signaturebækkener) og hans lilletromme har fiberskind og dæmpning. Jeppe Nemlig.. Gadd spiller som han altid har gjort.. med den lyd der passer hans stil.. mørkt og kort tone.. med pinstripe eller emperor coated med moongel.. og ja han vender stikkerne efter behov.. gør det selv en sjælden gang, men mine stikker egner sig ikke så godt som hans.. stikkerne skal helst være ret symmetriske da de ellers "warper" en del.. dvs. slår tilbage med skæve vibrationer, som faktisk er ret ubehagelige.. jaja.. jeg er en tøs Hans hihat er jo legendarisk.. den er meget vintage(mener den er fra 50'erne) og er 13 15/16".. den er jo også brugt som model til de nye Zildjian hats: K Custom Session Hihat Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bonham Posted August 23, 2009 Share Posted August 23, 2009 http://www.youtube.com/watch?v=A7OPcZxp30g Fantastisk!!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jeppe Justesen Posted August 28, 2009 Share Posted August 28, 2009 http://www.youtube.com/watch?v=A7OPcZxp30g Fantastisk!!!! Helt sikkert!! Og Casper go'e gamle: Link to comment Share on other sites More sharing options...
AndreasSv Posted May 9, 2010 Share Posted May 9, 2010 Nu ser jeg lige denne Gadd-tråd og vil da lige bidrage med mere guld - her af den rigtig gamle slags.. Stuff Live At Montreux 1976 (FANTASTISK PLADE der også er udgivet på dvd).. Gadd fra tiden før han fik Yamaha trommer. Her ligner det gamle Ludwig trommer.. Disse musikere er/var fantatiske!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts