Hvad Er Det For En Tromme?

dagger

Recommended Posts

Hej slagere.

Mine kære forældre er lige kommet hjem fra USA og har foræret mig denne frække lille sag, som de har købt af en indianer i Santa Fee.

De kunne ikke svare mig på hvad det var for en tromme så derfor spørger jeg nu alle jer bedrevidende derude.... Hvad er det for en tromme? :confused:

Håber i kan hjælpe mig. :argh:

Pfh. tak.

-Søren

IMG_0289.JPG

Puha, svært at være sikker på den, men den ligner de trommer som de indfødte amerikanere (indianere) spillede. Jeg har set hele sæt med dem. Cool sag! Lyder den godt?

Ja den lyder ret fedt... Selvom jeg ikke rigtig ved "hvordan" man spiller på den, men det var det jeg håbede lidt på at kunne undersøge hvis jeg vidste hvad det var for en sag.. ;)

Den har en ret klar, tør lyd... Og man kender 100% lyden når man hører den, men jeg har bare pokkers svært ved at komme på HVOR det er man har hørt den.. :-)

Lyden kender man fra de alt for mange såkaldte "indianere", der besætter torve og gader i alle større danske byer sommeren over med deres panfløjtemusik og deres usandsynligt grimme striktrøjer med ulvemotiver.

• Upvote 1

Ja den lyder ret fedt... Selvom jeg ikke rigtig ved "hvordan" man spiller på den, men det var det jeg håbede lidt på at kunne undersøge hvis jeg vidste hvad det var for en sag.. :)

Den har en ret klar, tør lyd... Og man kender 100% lyden når man hører den, men jeg har bare pokkers svært ved at komme på HVOR det er man har hørt den.. :-)

Måske i nogle gamle John Wayne film?? ;)

Det der er en Ludwig 12x8, før serienumre, før lugs og før hvide mennesker i Amerika!

Som de fleste af os jo ved er Ludwig et af de få oprindelige Sioux navne og kan dateres tilbage til tidlige hulemalerier og fund, år ca 900!

Tændstiksæsken er datidens svar på det vi nu kender som seiding! Den skal ligge ca. en knivsbredde (gammel indiansk målestok) inde på skindet og vinkles en håndryg (igen...) fra den tiltagende måne!

Køllen kan bruges til både 7/8 - 9/16 og nedslagtning af næsvise elever, fjender og andre uden samme opfattelse af hvordan rytmen skal spilles!

Skindet er i øvrigt fra lændestykket af den bredryggede grævling, hvilket gør trommen Nord amerikansk!

Flot eksemplar. Den bør nok ikke stemmes...?

Nimbas

• Upvote 3

Det der er en Ludwig 12x8, før serienumre, før lugs og før hvide mennesker i Amerika!

Som de fleste af os jo ved er Ludwig et af de få oprindelige Sioux navne og kan dateres tilbage til tidlige hulemalerier og fund, år ca 900!

Tændstiksæsken er datidens svar på det vi nu kender som seiding! Den skal ligge ca. en knivsbredde (gammel indiansk målestok) inde på skindet og vinkles en håndryg (igen...) fra den tiltagende måne!

Køllen kan bruges til både 7/8 - 9/16 og nedslagtning af næsvise elever, fjender og andre uden samme opfattelse af hvordan rytmen skal spilles!

Skindet er i øvrigt fra lændestykket af den bredryggede grævling, hvilket gør trommen Nord amerikansk!

Flot eksemplar. Den bør nok ikke stemmes...?

Nimbas

Fair. :D

• 2 weeks later...