Cockapitation

Simon Ståhl

Recommended Posts

Yes, vores nye hjemmelavede EP "Finn Demo" er klar. Den kan høres på:

www.myspace.com/cockapitation

www.bandbase.dk/cockapitation

og den kan downloades med tekster og hele svineriet på http://rapidshare.com/files/292994468/Finn_Demo.rar

Sååå, det er bare fee! Hvis I har tid så hør det hele igennem, for vi synes sgu det er blevet fedt. Det er som sagt 100% hjemmebryg, så lyden må I bære over med, dog er kvaliteten ganske god hvis man downloader numrene, MySpace forringer desværre lyden ret meget.

Feedback er velkomment! :-)

Edited by Simon Ståhl

Jeg syntes lige at jeg ville komme med konstruktiv kritik/ros til alle numrene på en systematisk måde.

Jeg starter med Kill med again:

- Synes egentlig at det er et ret fedt nummer. Kan godt lide det gennemgående rif der kører. Der er god energi i nummeret.

Til lyden: Synes slet ikke at vokalen er høj nok, og til sidst i nummeret lyder det som om at trommemikrofonerne overstyrer (2:49)

Black and red:

Tror at der er noget galt med lydfilen (den downloadede). Den slutter mega brat ved 3:02, og det lyder som om at den egentlig stadigvæk burde fortsætte. Er det en fejl?

- Synes at det virker lidt rodet. Det er svært at forklare helt præcist hvad der gør det. Det var bare min første indskydelse. Især det stykke der kører, blandt andet ved (0:36).

Enter with force:

Det er et super fedt rif i starten. Der er rigtig godt gang i det. Jeg kan især godt lide det sidste stykke, hvor I først går ned i half-beat, og derefter helt ned i tempo. Det er en fed afslutning!

Til lyden: Stortrommen overstyrer helt vildt, og har sådan en kradsende lyd.

D.I.S.E.A.S.E:

Fedt lavet med sangen i ''Death is silent-stykket'' - Teksten er godt skrevet. Det er ret klamt, især det der stykke med (worms crawling inside you). Jeg synes derimod at der er et alt for langt stykke KUN med musik. Måske kunne I lave nogle små råb/skrig/ord - bare et eller andet ind over det. Der er et stykke helt fra 1:30-2:40.

Blood river rafting:

Faktisk et meget fedt nummer. Synes måske at det er lige lovlig meget ''smadder'' :-) Kan godt lide jeres kor med (jeg drikker snaps og hører Mercyful fate)

Generelt er det faktisk nogle rigtig fede numre I har fået lavet jer. - Til lyden synes som tidligere skrevet at sangen generelt er for lav i forhold til alt andet.

- Jeg kan ikke lide at I har panoreret guitarene ud i hver sin side. Det kan lyde fedt nogle gange som effekt, men synes ikke om at I har gjort det konsekvent. Jeg ved godt at I har to guitarer med, og at det derfor er nemmere at høre hvem der spiller hvad osv. Jeg synes godt at I kan panorere lyden - bare ikke helt så meget som I har gjort:)

- Det var hvad jeg kunne sige.

- Kasper Hertz ;-)

Hey Kasper, tak for kritik :)

Black and Red: Den slutter skam som den skal ved 3:02, men jeg kan godt høre at vi må skulle have klippet den lidt mere rundt der. Men den skal slutter der.

Disease: Så er det godt at vi cuttede "tude-stykket" af, for oprindeligt var det instrumentale stykke 20 sekunder længere ;-)

BRR: Det kor mener vi selv er det fedeste på hele skiven :-)

Men mange tak, og nej lyden er bestemt ikke den bedste. Som sagt er trommerne kørt igennem en mixer og så optaget på ét spor, så vi havde ikke mulighed for at redigere dem så meget bagefter.

Ang. de panorerede guitarer, hvad er det du ikke kan lide ved det? Vi har optaget de to rytmeguitarer i hver sin side og så lagt leadguitar oven i de steder det skulle være. Det er i hvert fald min erfaring at guitarene meget nemmere danner den berømte "mur" på den måde i modsætning til hvis man lægger dem oven i hinanden. Men smag og behag :)

Andre der har kommentarer?

Godt at du kunne bruge det jeg skrev - det tog også lang tid :-)

Med hensyn til guitarpanoreringen, mener jeg godt at man må panorere, men jeg kan ikke lide når de er panoreret 100 % ud til siderne. Synes at der kommer en eller anden ubalance. Men ja, der er rigtig mange studier der gør sådan, men jeg er bare ikke så vild med det ;-) synes hellere at man skal panorere dem 70-80 %, så der stadigvæk er en panorering ud til siderne, men samtidig også LIDT i den anden side :)

- Kasper

Godt at du kunne bruge det jeg skrev - det tog også lang tid ;-)

Med hensyn til guitarpanoreringen, mener jeg godt at man må panorere, men jeg kan ikke lide når de er panoreret 100 % ud til siderne. Synes at der kommer en eller anden ubalance. Men ja, der er rigtig mange studier der gør sådan, men jeg er bare ikke så vild med det :) synes hellere at man skal panorere dem 70-80 %, så der stadigvæk er en panorering ud til siderne, men samtidig også LIDT i den anden side :)

- Kasper

Tja, smag og behag som sagt - det med 80% bruger jeg til gengæld meget i mit sideprojekt :-)

Okay. Men ja, det er jo smag og behag:) det var ikke for at kritisere det. Jeg havde bare lige lyst til at sige min mening om lyden, da det også er meget lærerigt engang imellem - om man så gør brug af kritikken eller ej:)

Hey, helt sikkert! Kritik er fint det var ikke for at kritisere dig (:-))

;-)