Jump to content

Recommended Posts

Posted
Jeg har et 24" Giant Beat af de gamle. Det må tage prisen i min samling.

Nimbas

SNYD!!!

• Replies 58
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted (edited)
Jeg har et 24" Giant Beat af de gamle. Det må tage prisen i min samling.

Nimbas

Damn.. jeg har aldrig hverken set eller hørt sådan en satan. Er det så sindssygt overdrevet fedt, som jeg går og forestiller mig?

Jeg tror, mit allerbedste yndlingsbækken er mit Amedia Legend Ride 21", som jeg bruger som kæmpecrash. Jeg har ALDRIG hørt så varmt et bækken! Det lyder bare vildt dejligt, og er også et rigtigt fint skrammelrock-/jazzride!

Edited by Gulvtam94
Posted
SNYD!!!

NÆ!!!

Damn.. jeg har aldrig hverken set eller hørt sådan en satan. Er det så sindssygt overdrevet fedt, som jeg går og forestiller mig?

Ja. Det er pisse fedt! Lige så fedt som de to andre GB som jeg har fra samme periode. 24"eren er bare lige lidt federe fordi det er 24"!!!

Nimbas

Posted

Det afhænger af så meget, jeg har haft et 20" Zildjian K custom dry ride, der i de fleste sammenhænger er for tungt og tørt, men i de rette genrer er helt igennem fantastisk. (fx electronisk musik, visse former for funk osv )

Posted

Mit 24" Vintage Paiste Formula 602 thin ride fra way back when

Men skal snart prøve noget nyt 20"/22" Medium-Thin/Thin Zildjian Constantinople/ Paiste Traditionals, så feel free!

/Christian

Posted
Mit 24" Vintage Paiste Formula 602 thin ride fra way back when

Men skal snart prøve noget nyt 20"/22" Medium-Thin/Thin Zildjian Constantinople/ Paiste Traditionals, så feel free!

/Christian

Har du egentlig noget lyd på det? Kunne godt tænkte mig at høre sådan en bøf!

Posted
Mit all time bedste bækken må være mit 22 Zildjian K Custom Dark ride...

Den fornemmelse kender jeg kun alt for godt!

Posted (edited)

PUha,, Det er ikke så let for mig at svare på:

Men det må vel være Mit Paiste Signature Dry ride 20" Eller Paiste Dimension Power Hihat 14"

De to vil jeg aldrig af med!

Edited by Mæster
Posted
Jeg var i et smut i Aage og med hjem havde jeg blandt andet et 21" Istanbul Mehmet ride m. 2 nitter. Det er til dato det fedeste bækken jeg har hørt sådan direkte "out of the box". Jeg bruger det som crash bækken, og det er så pisse fedt!!!

Ikke Mehmet, det var et Mel Lewis eller sådan noget i den stil :-)

Posted

Mit AC 22" ride som jeg købte herinde fra :-)

Klokke der trænger igennem? Tjeck

God lys og ren "ding" lyd ved normale slag? Tjeck

Kan crashes evig meget og fylde lydbilledet? Tjeck

...Stort nok til jeg ikke rammer ved siden af? Tjeck

= Perfect

Posted

Rimeligt tricky spørgsmål. Lige i dag vil jeg nok svare mit Sabian HH Sound Control Crash/Ride 18". Det er forbandet alsidigt, og fungerer lige så godt som accentcrash, kogecrash, kogeride og pingride - det hele afhænger af hånd og stik.

• 3 weeks later...
Posted
min bedste er min sabian hhx evolution crash 16", fordi den har en dejlig klar allround bækkenlyd! :)

Nogle af dem jeg har hørt har også været helt fantastiske! Det bedste er at de har en dejlig moderne bækkenlyd. Et godt alternativ til alle de bækkener der efterligner den gamle K-lyd.

De har gammel og ny lyd i sig på den velkendte åbner-hurtigt-op-og-lyder-blødt-og-rundt-og-lidt-mørkt-men-skærer-samtidig-igennem-uden-nogensinde-at-blive-skingre-agtige facon.

• 7 years later...
Posted

Oldgammel tråd, I know. Men det kunne jo være sjovt, om der var nogen, der enten havde skiftet mening i mellemtiden eller holdt fast i det samme.

Nu spiller doktoren også traktormetal, så det passer ret godt ind, men jeg er mere vild med hans 22" KC dark ride.
Af mine egne er jeg pt svært glad for mit 19" bos antique original ride og mit 22" A Zildjian paper thin fra 50'erne, men det skifter for tiden meget mellem hvilken del af samlingen, jeg er gladest for...

Sjovt nok har jeg stadig mit 19" Bosphorus. Det har godt nok være revnet og repareret et par gange, men lyder stadig fedt. Og så er et af mine yndlings et Hollow Block Stamp A Zildjian, som minder meget om det, jeg også havde den gang (bare med nittehuller og derfor bedre).

Verdens Bedste er dog mit 24" Trans Stamp A. Det er gammelt, grimt, skævt, bulet og hakket i kanten, men lyder absolut sublimt.

Posted

14" tynd Zildjian a hihat, 22" Istanbul Turk, 22" Sabian Aa raw, 20" Meinl byzance extra thin jazz, 19" stærk repareret Sabian hhx, 16" Istanbul Turk hihat (2 crash), 21" Sabian High definition og ældre 17" Sabian hh.

Det er de bækkener der har Holdt i den ellers årelange store udskiftning:).

Posted

Efter at have eksperimenteret har jeg fundet frem til følgende, listet efter type:

Hihat: 14" Zildjian K 90er top med en ældre Zildjian Quick Beat bund

Crash: 18" Zildjian K dark thin crash

Ride: 20" Zildjian K Pre-aged Dry ride

Posted

Jeg har et Paiste Signature dark full 20" ride som jeg bliver ved med at vende tilbage til. Smukt, klart og rent både med tynd stik og let hånd og fuld tæsk med kølle.