kretos Posted January 29, 2010 Posted January 29, 2010 BUDDY RICH Troede på et tidspunkt jeg var den eneste herinde der syntes han var møjhamrende skarp,. men heldigvis ikke
Mathias Jensen Posted January 30, 2010 Posted January 30, 2010 Mon lars Ulrich kunne det da han var i den alder Mon han kan det idag?
supersaarup Posted January 30, 2010 Posted January 30, 2010 (edited) SØREN FROST groover tha zhit!!! Men min absolute favorit må nok være CARTER BEUFORD!! Han spiller så fedt, og DMB styrer også bare for VILDT - D to-the AVE to-the MATTHEWS BAND Edited January 30, 2010 by supersaarup
Louie Posted January 31, 2010 Posted January 31, 2010 (edited) SØREN FROST groover tha zhit!!! Ja, han spiller røvfedt..! Var i praktik inde i DR bigbandet denne uge, hvor de spillede med Randy Brecker... Det var sgu inspirerende. Han spiller satme fedt!!!! Og ja generelt så er bigbandet nogle topprofessionelle musikere, der spiller noget der sidder i skabet, hver gang!! Edited January 31, 2010 by Louie
xXNicoXx Posted February 3, 2010 Posted February 3, 2010 En af de vildeste er sgu da John Dolmayan.. Han spiller fandme fedt!
Mr. Susan Posted February 5, 2010 Posted February 5, 2010 Not this again Jeg vil prøve at komme med et par gutter som jeg mener er undervurderede eller bare generelt ukendte og som jeg mener fortjener lidt credit så vi ikke skal høre på at Weckl, Chambers og Gadd er Jordens bedste slagere hver gang det bliver bragt på banen. En af de sjældent nævnte er Trilok Gurtu som har en helt anden tilgang til spillet end folk i Vesten og som jeg mener er ekstremt interessant og spændende at lytte til. Stor musikalsk intelligens. Her med Zawinul. En anden jeg mener er alt for sjældent nævnt er Chad Wackerman som på blandt andre "The Best Band You Never Heard In Your Life" med Frank Zappa, efter min bedste overbevisning, beviste hvor melodisk rocktrommer kan spilles. En af mine yndlingsskiver. Her med noget så sjædent som en reggae version af Stairway To Heaven - I øvrigt en af de bedste liveindspilninger jeg har hørt af noget band. Toppen! http://www.youtube.com/watch?v=c1vfGoy4-Rs Her kommer så Kim Plainfield. Aner ikke hvem han spiller med og setuppet og sangen er lidt studentikos men han spiller en enormt melodiøs solo senere i videoen ved 6:15 Der må gerne spoles http://www.youtube.com/watch?v=HfwLKetCOpA Mht. soli har jeg en klar favorit. Joe Morellos solo i Take 5 har altid stået som den rene, musikalske solo, perfekt integreret i et stykke musik. Ellers mener jeg sjældent at en trommesolo har berettigelse i sang. My two cents
Mr. Susan Posted February 5, 2010 Posted February 5, 2010 Iøvrigt Triloks part 2 som er lidt mere speciel
EmilJohansen Posted February 7, 2010 Posted February 7, 2010 Chris Adler, Tomas Haake, John Bonham, Steve Gadd, og mange flere. Jeg kan simpelthen ikke vælge den bedste. Af mindre kendte, vil jeg lige vise jer en fantasisk trommeslager ved navn "PeeWee" Jackson. Spiller på memphisdrumshop's channel. Fx: http://www.youtube.com/user/memphisdrumsho...h/0/nq2NkDJz7es
don rasmussen Posted March 30, 2010 Posted March 30, 2010 Troede på et tidspunkt jeg var den eneste herinde der syntes han var møjhamrendeskarp,. men heldigvis ikke sådan men dave weckl og animal er heller ikke helt uden evner
Simon Duun Posted March 30, 2010 Posted March 30, 2010 sådan men dave weckl og animal er heller ikke helt uden evner Nej - Altså jeg vil sige jeg har den dybeste respekt for Dave Weckl og hans teknik, men synes bare Buddy Riches spil er sjovere og mere direkte fra hjertet at høre på hvis i forstår?
don rasmussen Posted April 3, 2010 Posted April 3, 2010 Nej - Altså jeg vil sige jeg har den dybeste respekt for Dave Weckl og hans teknik, men synesbare Buddy Riches spil er sjovere og mere direkte fra hjertet at høre på hvis i forstår? "amen brother" buddy rich er kongen
kretos Posted April 5, 2010 Posted April 5, 2010 Et lille eksempel på at det er så svært at definere den bedste slager, de er sq fede på hver sin måde, men en del vil jo sikkert mene Steve Gadd der kører klatten her, og det kan man vel ikke sige imod
malthe eeg Posted May 12, 2010 Posted May 12, 2010 Word! Danny Carey er klart også mine favoritter:) Men jeg vil dog sige at Bonham er for trommespillet, hvad Hendrix var for guitarspillet. Ringo Star & Lars Ullrich?? Youve got to be kidding me!!!!! Det er kun et spørgsmål om smag, den bedømmelse så.. Så dygtige teknikere er de slet ikke, og banebrydende.. Naaah.. Måske kommercielt.. Meeenn Det er hvert fald min mening jeg mener at Ringo Rtar var heldig og spille med de rigtige og det samme med Lars Ullrich 1
ThomasScherrer Posted June 4, 2010 Posted June 4, 2010 der findes ikke noget svar på dette, når der findes så mange der er skide gode, samt vi har alle vores egen smag og bliver imponeret over hver sin ting, personligt syndtes jeg alt det fis med "se hvor hurtigt jeg kan spille" ikke er lig med se hvor god jeg er. Jeg ville hellere se frække fils og lir og timing der driller mit sind, samt nye måder at kombinere kendte rytme systemer på.
Lars Frimodt-Møller Posted June 13, 2010 Posted June 13, 2010 Der findes virkelig mange fede trommeslagere!!! Ham her kan godt lide at lege med sine trommer
Emil Naumann Posted June 16, 2010 Posted June 16, 2010 Helt enig...! Du spiller røvfedt!! Tror jeg da, men har jo egentlig ikke hørt dig spille...! Men hvis jeg skal komme med et bud til Verdens bedste slager er det jo klart The Man i min signatur Jeff Porcaro!!! Jeg kan kun give Louie ret, Jeff Porcaro er gud! Meget negativt at en live koncert er umulig
BoaZ Posted July 11, 2010 Posted July 11, 2010 helt klare Benny Greb.. Der er der ingen tvivl, han kan jo det hele og er samtidig så original!
theis1994 Posted February 18, 2011 Posted February 18, 2011 Har 3 forbilleder. 2 for tightness og genren (: Chris "daddy" dave Steve Jordan. 1 for blær. Cobus protgieter
Leo Posted February 18, 2011 Posted February 18, 2011 (edited) Han er mit forbillede!! Tjek lige de fills ved 2.00 Edited February 18, 2011 by Leo
Recommended Posts