Olje Posted January 12, 2010 Share Posted January 12, 2010 Hvorfor i hede hule h....... kan jeg ikke finde ud af, at lave et hi-hat løft på 1 og 3. Det lyder - og fylder - bare så godt i f.eks. en shuffle .... Husk lige i eventuelle svar: jeg er ligesom humlebien der ikke ved, at den ikke kan flyve - hvis I kan følge billedet .... lol: Noget af problematiken KAN være, at nogen siger jeg har en skjult venstrehånd (fod). Skal ofte lige tænke over hvad der er højre og venstre og sådden. Kan selvfølgelig også have noget med at gøre, at der kan gå uger mellem jeg sidder bag sættet ... (110% autodidakt) Ja ja ja, unge hvalpe - grin I bare. Det er ikke nemt at blive gammel i dette liberalt styrede land ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kasper Moll Posted January 12, 2010 Share Posted January 12, 2010 Nu går jeg ud fra at du så godt kan spille på 2 og 4 med den dersens venstrefod som du skal tænke over hvor mon gemmer sig.. Nu tager du bare og spiller en simpel rockrytme med hihat luk på 2 og 4, og så halft time i rytmen undtagen venstrefoden, og så op i dobbelt tempo!.. Så kører det Ole! Jeg demonstrerer gerne rytmen! (hvis det var kringlet skrevet, og et dårligt råd.. så var det på alle måder tilsigtet!) - Og, nu et mere seriøst et af slagsen.. Tror du måske ikke at "problemet" ligger i at fødderne ikke er helt så autodidakte som resten af kroppen? Altså, ikke så øvede som de kunne have været.. Måske en øvelse kunne være 4.-dele med venstrefoden (altså pulsen) og så forskellige stortromme figurer... I starten blot et enkelt slag, flyttet en 8.-del af gangen.. Først på "1", så på 1"og" ... så på "2" og så fremdeles.. På den måde får du måske åbnet op for venstrefoden på alle 4 slag.. Bagefter kan du passende bytte fødder Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kasper-Hertz Posted January 12, 2010 Share Posted January 12, 2010 Det kan være svært sådan noget. Prøv at start helt fra bunden, så du sikrer dig at din hi-hat teknik bliver helt iorden, og så byg mere og mere på, indtil du er oppe i niveau med de rytmer du plejer at spille. Det kan tage lang tid, men det er den eneste måde du sikrer dig at teknikken bliver bygget op helt fra bunden Link to comment Share on other sites More sharing options...
drumgroowe Posted January 12, 2010 Share Posted January 12, 2010 Hvorfor i hede hule h....... kan jeg ikke finde ud af, at lave et hi-hat løft på 1 og 3. Det lyder - og fylder - bare så godt i f.eks. en shuffle .... Husk lige i eventuelle svar: jeg er ligesom humlebien der ikke ved, at den ikke kan flyve - hvis I kan følge billedet .... lol: Noget af problematiken KAN være, at nogen siger jeg har en skjult venstrehånd (fod). Skal ofte lige tænke over hvad der er højre og venstre og sådden. Kan selvfølgelig også have noget med at gøre, at der kan gå uger mellem jeg sidder bag sættet ... (110% autodidakt) Ja ja ja, unge hvalpe - grin I bare. Det er ikke nemt at blive gammel i dette liberalt styrede land ... nananaanaaaa det skal spilles væk haha Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kasper Moll Posted January 12, 2010 Share Posted January 12, 2010 Det kan være svært sådan noget. Prøv at start helt fra bunden, så du sikrer dig at din hi-hat teknik bliver helt iorden, og så byg mere og mere på, indtil du er oppe i niveau med de rytmer du plejer at spille. Det kan tage lang tid, men det er den eneste måde du sikrer dig at teknikken bliver bygget op helt fra bunden Jeg tror ikke teknikken fejler så meget, det er vist mere koordinationsevnerne der bliver sat på prøve.. Ole spiller sikkert meget laaaangsomt, han er nemlig gammel.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lause Posted January 12, 2010 Share Posted January 12, 2010 Og så til OT: Dejligt at høre der stadig er liv i dig gamle dreng.... Eller i det mindste liv i det meste af kroppen, hvis vi altså skal erklære at venstrebenet er dødt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kasper-Hertz Posted January 12, 2010 Share Posted January 12, 2010 Hmm. Jeg forstod det som om at han ikke kunne lave ''hi-hat LØFT'' på 1 og 3. Det var sådan set også det han skrev Men nu snakker I om at han skal lukke hi-hatten på 1 og 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lause Posted January 12, 2010 Share Posted January 12, 2010 Apropos det at blive gammel i dette liberalt styrede land, så tænker jeg lidt at det da omend er endnu sværere at være ung under vores nuværende styre... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olje Posted January 12, 2010 Author Share Posted January 12, 2010 Kasper det er faktisk ikke så dumt det du siger. Nogen gange, når "salen koger" så kører venstrefoden med på pulsen - endda 4 gange Jeg skal bare lige styre den, så den holder pause på 2 og 4. Men den vil forbistret gerne følge venstre-hånden, Men dine råd er gode. TAK for dem. Og ja: gu er jeg gammel og langsom ..... Hertz: også en god idé at starte fra scratsch. Lause: Tak. Der er rigtig meget liv ..... Og ja: I unge har det sikkert heller ikke nemt. Nå, det går sgu nok alt sammen ...... Godt nytår forresten - også dig, Gunnar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kasper Moll Posted January 12, 2010 Share Posted January 12, 2010 Nu sidder jeg her og tænker.. Du nævner shuffle, der er udfordringen ellers ikke så stor i fødderne, da de gerne begge skal køre med puls, altså alle 4.-dele.. I alt fald i de 3 versioner jeg har det med at variere imellem.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olje Posted January 12, 2010 Author Share Posted January 12, 2010 Nu sidder jeg her og tænker.. Du nævner shuffle, der er udfordringen ellers ikke så stor i fødderne, da de gerne begge skal køre med puls, altså alle 4.-dele.. I alt fald i de 3 versioner jeg har det med at variere imellem.. Det med højreben på pulsen, kalder vi "Hitler-stortromme" i vores lille gammelmandsquartet. Ikke så godt at du siger: der er udfordringen ellers ikke så stor i fødderne ...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gunnar Kristiansen Posted January 12, 2010 Share Posted January 12, 2010 Ole - øv dig… …og langsomt -> hurtigt, så skulle den være hjemme på en uges tid Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rasmus Vorm Posted January 12, 2010 Share Posted January 12, 2010 Altså, hvad der fungere for mig, er at når jeg f.eks. spiller swing, så bruger jeg en slags hæl-tå-metode... hvor at på 1. sætter jeg hælen i jorden(ingen lyd), og på 2. løfter jeg så min hæl og trykker min tå ned(klik) . osv. bla bla . det fungere for mig, og så selvfølgelig omvendt med 1 og 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts