Gandrum Posted March 30, 2010 Posted March 30, 2010 Hejsa Kan I huske TV Køkkenet tilbage i 70'erne? Det var der et dejligt stykke instrumental jazz musik, som blev spillet til sidst, da opskriften rullede ned over skærmen. Jeg har ledt og ledt, men det er helt umuligt at finde nogen steder. Kan nogle af jer oplyse hvem der spiller musikken, og hvor det evt. kan lånes/købes? På forhånd tak. /Gandrum
Gandrum Posted March 30, 2010 Author Posted March 30, 2010 Her er en midi udgave er nummeret som giver et fingerpeg hvad det handler om: http://vores.tv/koekken/tvkoekkenet.midi
Gandrum Posted March 30, 2010 Author Posted March 30, 2010 Det ville være frygtelig nemt, hvis jeg bare skulle en tur på google og ... wupiti... så var den der. Nej...jeg har selvfølgelig søgt på nettet og kender linket... og nej det er ikke det musik jeg søger. Andre der har et bud????
erge Posted March 30, 2010 Posted March 30, 2010 er det ikke den her? http://cdon.dk/musik/hallberg_bengt/lagspe..._dragspel-39147 nr. 14 - truddelutter
Gandrum Posted March 30, 2010 Author Posted March 30, 2010 er det ikke den her? http://cdon.dk/musik/hallberg_bengt/lagspe..._dragspel-39147nr. 14 - truddelutter Hvis du læser linket her igennem, vil du finde ud af, at det desværre heller ikke er den... http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=6710 Kom nu derude... der må da være nogen som kender det musik...
Gunnar Kristiansen Posted March 30, 2010 Posted March 30, 2010 Jeg har også ledt efter den. Mener den hedder "hottentot", "huttelihut" eller lign. Det er vist nok Bengt Hallberg der har lavet og spillet den.
erge Posted March 30, 2010 Posted March 30, 2010 Ok, det er også den fra midifilen jeg forbinder med TV-køkkenet. Nu bliver jeg stædig og vi er hermed to på opgaven:)
rohde Posted March 30, 2010 Posted March 30, 2010 (edited) Her er den på Men hvem der spiller denne udgave ved jeg ikke ... leder lige videre Men ja-aazzz, DET er det! Edited March 30, 2010 by rohde
erge Posted March 30, 2010 Posted March 30, 2010 Her er den på Men hvem der spiller denne udgave ved jeg ikke ... leder lige videre Men ja-aazzz, DET er det! Godt arbejde Så var det da Hallberg......
rohde Posted March 30, 2010 Posted March 30, 2010 Godt arbejde Så var det da Hallberg...... Det er vist bare ikke Hallberg selv, der spiller udgaven her...?! På YouTube figurerer Hallberg og "Truddelutt" sammen med en vis svensk saxofonist, Lars Gullinn, som også hænger sammen med bl.a. Stan Getz - kan der være noget dér! Nogle jazzere, der ved noget???
rohde Posted March 30, 2010 Posted March 30, 2010 (edited) Hmm... Det er en svær en, men tror måske det er opklaret: "One of Sweden's top jazz pianists, Bengt Hallberg made his first trio recordings when he was 17. In the 1950s, he recorded with Lars Gullin, Arne Domnerus, and such traveling Americans as Clifford Brown, Stan Getz, and Quincy Jones. He worked as a member of the Swedish Radio Big Band (1956-1963), and, although in demand as a writer for films and television, Hallberg has continued playing jazz on a part-time basis (often with Domnerus and Karin Krog), mostly recording for Swedish labels such as Metronome, Sonet, and Phontastic." Det kan altså tyde på, at det er Bengt selv, der spiller jinglen (læste et sted, at der henvises til en plade, der vist hedder "P som i piano" af Hallberg sammen med Gullin etc.) Tror ikke man kommer det tættere - der er andre, der har forsøgt rundt om på nettet Edited March 30, 2010 by rohde
Emil2k Posted March 30, 2010 Posted March 30, 2010 skønt! (den der workout-film, der er under related videos kan også anbefales)
Guest Rasmus Vorm Posted March 30, 2010 Posted March 30, 2010 (edited) Jeg har også ledt efter den. Mener den hedder "hottentot", "huttelihut" eller lign. Det er vist nok Bengt Hallberg der har lavet og spillet den. er det ikke truttelutt edit: ...jeg bliver aldrig nogen knallert på en havn. Edited March 30, 2010 by Rasmus Vorm
Gandrum Posted March 30, 2010 Author Posted March 30, 2010 Mission completed og tak for alle svarene - specielt til rohde som fik mig sporet i den rigtige retning Se hvad jeg fandt på bibliotek.dk: http://bibliotek.dk/vis.php?origin=sogning...arget%5B%5D=dfa /Gandrum
stevn Posted March 31, 2010 Posted March 31, 2010 Jeg har også ledt efter den. Mener den hedder "hottentot", "huttelihut" eller lign. Det er vist nok Bengt Hallberg der har lavet og spillet den. Den hedder "Truttelutt"
molu Posted March 31, 2010 Posted March 31, 2010 jeg spiller trommer på "spise med price" jinglen...kan det ikke bruges ? 2
Gunnar Kristiansen Posted March 4, 2021 Posted March 4, 2021 På 31.3.2010 den 17:03 , molu skrev: jeg spiller trommer på "spise med price" jinglen...kan det ikke bruges ? Sejt, det vidste jeg ikke! 😀
Mads Valther Posted August 25, 2021 Posted August 25, 2021 Det var faktisk ret fedt lige at høre hele sange. Den er fed!
Recommended Posts