20" Paiste Formula 602 Flat Ride


henrikrathje

Recommended Posts

Hej rødder

 

har fået et 20" Paiste Formula 602 Flat ride ind.

The bad:

  • Det har desværre har en lille revne i kanten på ca. 1½ cm..
  • Der er en aaaaaanelse keyhole med det er dælme ikk meget!!.. men skal nævnes i den gode ånd jeg plejer at sælge ting i.. ellers i god stand og lyder pisse godt!

The good:

  • Revnen kan IKKE høres, og revnen er meget gl. og har iflg. tidligere ejer ikke udvidet sig i mere end 10 år (han har haft det fra ny!).. det tror jeg faktisk på, da revnen er korroderet(mørk) i kanterne såvidt jeg kan se og ikke ligner noget der er udvidet de seneste år.
    Det kan uden tvivl også reddes med lidt snilde (skæres væk eller stoppes med et boret hul og lidt filen i kanterne). Det vil jeg dog hvis det skal sælges overlade til køber.
  • black label :confused:
  • Skal lige ha tydet serie nummer , men det må være fra 1973-1975 udfra min viden om logo osv.

Vægt præcis 2 kg...

 

Jeg tror ikke (uden at være 100%!) at det er noget til mig, men det er jo en klassiker for enhver jazz dreng, og uden revnen ville det ligge på 1800-2000 (eller mere har jeg undersøgt mig til).. naturligvis gør revnen noget ved prisen, men er i tvivl om hvor meget det kan indbringe, og især om nogen er interesseret i det?

 

Hvorfor denne tråd:

Ud fra tilbagemeldinger vil jeg så afgøre om det skal blive hos mig til sjældne lejligheder, eller sælges til en der sætter pris på det.. nok en jazz'er der kan passe på det, for hvis man undlader at bruge det som crash (hvilket var skyld i revnen for 10 år siden.. ak ak, for det må være verdens dårligste crash!), så kan det holde i mange år endnu vil jeg mene... tror faktisk ikke jeg selv ville gøre noget ved revnen, for ofte forsvinder lidt af tonen på den måde, og det lyder kamp godt og der er ingen raslen eller lignende fra revnen som der ellers kan være ved sådan nogle.. nok fordi et flat ride er ret stift i kanten.

 

Tar evt. nogle billeder i aften/weekenden hvis det har betydning for bud på værdien.

 

spørg endelig hvis der er noget

 

som sagt: ingen garanti for at jeg sælger det.. søger først og fremmest information, da flat rides ikke er min ekspertise.. jeg har seføli en idé, men vil gerne høre input :confused:

Link til kommentar
Del på andre sites

og du har fået første dårlige bud....

 

haha.. det er ok :tu: .. som sagt er der jo en lille skade og når jeg sætter en HBO, så er det jo min risiko hvis jeg sætter den for lavt :lol: ..

 

jeg testede det forresten i går og jeg kan ikke rigtigt bruge det til min stil.. det lyder som det skal.. "shimmering" som Paiste skriver, og ret kort efterklang, så det koger ikke op.. fedt til insiterende bækken patterns.. jeg ville hvis jeg havde beholdt det nok monteret 6-8 nitter i det for at få en Pat Metheny agtig bækken sound.. det vil det være genialt til.

 

held og lykke til dig.. hvis du er heldig, så får du dk's billigste 602 flat ride ;-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu