Tamburin Til Hihat

Gandrum

Recommended Posts

Hej alle

Jeg overvejer, at investere i en tamburin til montering på min hihat.

På markedet findes der bl.a. Rhythm Tech's Hat Trick både med 8 og 16 bjælder.

http://www.rhythmtech.com/products/mounted.../hat_trick.html

Deruover er der Big Beat's med 8 bjælder, som efter sigende skal være rigtig god.

http://trommer.eskildsen.dk/shop/hihat/big...l?search=htb100

Pearl har også en på markedet og der findes sikkert endnu flere af slagsen... men hvillken skal jeg vælge af dem?

Og er der forskel på om bjælderne er af nickel eller messing?

Og hvad er bedst... dem med 8 eller 16 bjælder?

På forhånd tak :lol:

/Gandrum

Jeg har en Rythm Tech med 16 bjælder, og den synes jeg er rigtig fed. BigBeat er fin, men går godt nok hurtigt i stykker i svejsningerne, og hvis det ikke sker, så rasler de små skruer af hele tiden. Pearls kan jeg ikke udtale mig om, men mon ikke den er af god kvalitet også :lol:

Yessir!. Jeg har BigBeat'en. Den er jo møg billig!

Jeg har efterhånden haft den i 2-3 år. Det er rigtigt, at skruerne løsner sig. Jeg har bare lige sat lidt tape rundt om hver skrue - og så spiller det!

Lyden er vel ok. Det skal jo bare larme og skramle - og det gør den til perfektion.

Har ikke haft behov for at prøve de andre.

Jeg har også hørt, at Rhythm Tech's skruer falder af. Det kan der kompenseres for ved at bruge noget speciel lim som formentlig kan købes hos byggemarkederne, men som jeg ikke kan huske navnet på.

Noget andet er... jeg forstår ikke hvorfor Big Beat's går i stykker i svejsningerne, da den jo blot skal monteres på stangen på hi-haten... og ikke spilles på????

/Gandrum

............

Noget andet er... jeg forstår ikke hvorfor Big Beat's går i stykker i svejsningerne, da den jo blot skal monteres på stangen på hi-haten... og ikke spilles på????

/Gandrum

Det gør den heller ikke..

• 2 months later...

+1 til det! LP´s er de eneste jeg har set og prøvet, som er produceret ordenligt og holder i længden.

Jeg har haft både rhythm tech og big beat og det er jo helt til grin, som de falder fra hinanden. Den måde bjælderne sidder på holder bare ikke og svejsninger er virkelig ringe lavet. Jeg har haft 2 rhythm tech og 1 big beat. Alt sammen noget jeg aldrig vender tilbage til.

• 3 months later...

+1 til det! LP´s er de eneste jeg har set og prøvet, som er produceret ordenligt og holder i længden.

Jeg har haft både rhythm tech og big beat og det er jo helt til grin, som de falder fra hinanden. Den måde bjælderne sidder på holder bare ikke og svejsninger er virkelig ringe lavet. Jeg har haft 2 rhythm tech og 1 big beat. Alt sammen noget jeg aldrig vender tilbage til.

Sidder du og slår på dem? Min BigBeat kører på tredje snart fjerde år, mener jeg faktisk. Og den fungerer upåklageligt.

Kunne godt snart tænke mig at prøve en ny - men det er kun pga lyden.

Synes du også LP's lyder bedre, eller?

• 1 month later...

Hvis I har problemer med skruer, der rasler af, så køb noget Loctite Blå Låsevæske (nutlock), som der bare får skruer til at SIDDE, hvis det bruges rigtigt.

Jeg købte en BigBeat for bare at starte på at spille med HiHat-tamburin, og jeg havde samme problem med at skruerne raslede af, indtil jeg fandt min nutlock frem og gav den en klat i hver møtrik, og lige lod den hærde i nogen timer - man kan godt løsne dem igen, men det kræver bare en lille topnøgle.

De sidder der endnu :-)

Michael93: jeg tror vist at de mener den her :-)

/W