Demoindspilning - Ris/ros

Kasper-Hertz

Recommended Posts

Hej.

Jeg har sgu ferie = endelig tid til at indspille alt det jeg ikke har haft tid til i løbet af året.

Søren fra min klasse har lavet dette nummer. Jeg har indspillet det i mit hjemmestudie + indspillet trommer og guitarsoloen til sidst.

- Sig hvad I synes om nummeret, mit spil og ikke mindst lydkvaliteten.

Nummeret hedder "You Say". Det er det nederste nummer på siden.

You say - Sørens bandbase

- Kasper Hertz

LLLækkert.

Lyder lovende, men vokalen er LIDT usikker i starten.

Kommer dog fint gennem resten af nummeret.

Lige der hvor trommerne kommer på skifter nummeret karakter fra sing-a-song til rock.

Fed effekt, og alligevel falder resten af sangen ikke ved siden af.

Nice job :-)

• 2 weeks later...
Tak for kommentaren.

Nogle der har noget ris eller ros til lyden og indspilningen generelt?

Indspiller ret ofte, og kunne godt bruge kritik paa mine indspilningsegenskaber ogs[ :)

- God sommer. Kasper

godt spillet, men jeg synes nu at lilletrommen gerne må blive stemt lidt højere, den smelter formeget ind med alt det andet :) måske ligge den lidt højere i mixet?

det var så også det eneste, super fedt :)

• 4 weeks later...

Fed lyd på vokalen.

Jeg kan godt lide idéen med klaveret, men det er en anelse ved siden af nogle steder. I forhold til hvordan nummeret ellers lyder, så synes jeg at det skal spilles helt stramt - det samme med guitaren. Der er enkelte steder hvor den halter lidt i 8. delene.

Trommerne kan jeg godt lide. De ligger godt til nummeret og det lidt vilde stykke med klokken på dit ride er rigtig fedt. De små breaks løfter også lige nummeret en tand.

Til gengæld synes jeg så at trommelyden er ret kedelig. I forhold til de andre instrumenter og ikke mindst vokalen, så halter trommelyden. Især lilletrommen mangler smæk og som en anden også skriver, så smelter den sammen/væk i lydbilledet.

Bækkenerne er også mixet ret højt. Det ville måske klæde nummeret at køre dem lidt ned.

Jeg er lidt forvirret omkring stortrommelyden for den går jo fint igennem, til gengæld mener jeg ikke, at den type lyd passer skide godt til den poppede rock-stil i har. Noget mere tone og fylde - og så liiidt mindre klik - kunne måske gøre det. Men det er selvfølgelig smag og behag. :cigar:

Du skal måske arbejde mere med dynamikken i din trommeproduktion - det er dér jeg mener, det er vigtigst, at du forbedrer dit mix. -Bedømt på "You Say".

Tak for den fede kommentar. Jeg kunne rigtig godt bruge din lydkritik. Jeg ved godt, hvad du mener med hensyn til min lilletromme. Når bækkenerne er så højt i mixet så ville det have klædt lilletrommen at være stemt højere. Den anden mulighed, som du selv siger, er at få bækkenerne lidt ned i mixet.

Stortrommen er jeg glad for, at du synes kommer tydeligt igennem. Jeg har bøvlet rigtig meget med at få den clicklyd frem, og jeg synes egentlig selv lyden fungerede meget fint til nummeret, men jeg har taget kritikken til mig :)

Mange tak!

- Kasper

Fed lyd på vokalen.

Jeg kan godt lide idéen med klaveret, men det er en anelse ved siden af nogle steder. I forhold til hvordan nummeret ellers lyder, så synes jeg at det skal spilles helt stramt - det samme med guitaren. Der er enkelte steder hvor den halter lidt i 8. delene.

Trommerne kan jeg godt lide. De ligger godt til nummeret og det lidt vilde stykke med klokken på dit ride er rigtig fedt. De små breaks løfter også lige nummeret en tand.

Til gengæld synes jeg så at trommelyden er ret kedelig. I forhold til de andre instrumenter og ikke mindst vokalen, så halter trommelyden. Især lilletrommen mangler smæk og som en anden også skriver, så smelter den sammen/væk i lydbilledet.

Bækkenerne er også mixet ret højt. Det ville måske klæde nummeret at køre dem lidt ned.

Jeg er lidt forvirret omkring stortrommelyden for den går jo fint igennem, til gengæld mener jeg ikke, at den type lyd passer skide godt til den poppede rock-stil i har. Noget mere tone og fylde - og så liiidt mindre klik - kunne måske gøre det. Men det er selvfølgelig smag og behag. ;)

Du skal måske arbejde mere med dynamikken i din trommeproduktion - det er dér jeg mener, det er vigtigst, at du forbedrer dit mix. -Bedømt på "You Say".