Kan Man Købe Skind Til Djempe I Afrika?

jonaslind

Recommended Posts

Hej Jonas

Jeg er ret sikker på, det er gedeskind, man bruger. Men hvis han finder nogen, der sælger trommeskind, ved de nok også noget om det, kunne man forestille sig. Han skal lede efter nogle skind, der er så ensartede som muligt. Altså ca. lige tykt over det hele.

Men jeg siger det bare: Det er røvbesværligt at skifte skind på en djembe! Jeg har personligt aldrig gidet rode med det. Snak med Slagtøjcentret om det. Hvis du får fat i Peter derinde kan du garanteret også få et godt tretimers foredrag om, hvilke skind, der er gode osv. Det er altid meget hyggeligt og nørdet.

Mvh Mikkel

Man kan sagtens købe Djembe skind i Afrika. Det self. nemmest i de områder, hvor Djemben er mere udbredt. Jeg har selv købt Djembe skind fra Afrika. Hentet fra Guinea og Ghana.

Jeg har købt dem ubehandlet. Dvs. et tørret ubeskåret skind med hår og det hele. Det skal ligges i blød i et døgns tid, skæres til, så det passer til trommen og barberes for hår. Jeg foretrækker personligt klart dette, da man kan sætte sit eget præg på trommen. Lave en fin pels kant, og få en halen til at stritte osv:) Tager selvfølgelig lidt mere tid. Men det er det vær i sidste ende.

En vær Djembe mager, burde kunne overtales til at sælge et færdigt behandlet skind. Koster bare lidt ekstra.

OBS! Kig efter skind, hvor rygraden går jævnt igennem hele midten af skindet. Skindet er kraftigst langs rygraden og det er self. derfor bedst at skindet er beskåret, så dette er i midten.

-Tag det op mod solen og kig efter råd og ormehuller osv..

-Lugt til de forskellige skind og vælg dem fra der lugter for underligt.

-Hvis de lugter af frisk ged, har en jævn tykkelse hele vejen igennem, har en fin jævn struktur, når man tager det op mod sollys og kigger på det, virker nogenlunde solide og har en fin rygrad, så køb. De er så billige, og husk at vælge et par stykker.

Held og lykke !