Jonas Andreasen Posted August 3, 2010 Share Posted August 3, 2010 Hey ville lige dele min glæde over mit første vellykkede ebay køb: For 3-4 uger siden vandt jeg en auktion på en 14" Gretsch Stop Sign badge i walnut finish som er identisk med mit sæt i str. 22x14,16x16,13x9,12x8 og nu også med en 14x14. (Slap dog slet ikke billigt!! men pyt) Og idag kom den så : Eneste forskel på den og de andre trommer er at badget på 14"'eren er en anelse lysere.pff. Jeg spiller en del jazz og har ikke lige 20k til et Gretsch med 18" og indtil nu har jeg smidt min 13" på stativ og brugt som gulvtam mens jeg har et converter kit til min 16" så den kan bruges som stortromme (hvilket virker mindst lige så godt som en 18" bd) men denne 14" har løst mit problem med gulvtammen da 13" bare ikke holder! Nåh ja og så har jeg også købt et 20,5" Spizzichino bækken af medlem Rallei. Klart mit nye ynglingsbækken! Mums! Mvh Jonas Link to comment Share on other sites More sharing options...
difquin Posted August 3, 2010 Share Posted August 3, 2010 Sweet grej! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Simon Klejnstrup Posted August 3, 2010 Share Posted August 3, 2010 vooooooold sprødt setup!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jon petersen Posted August 3, 2010 Share Posted August 3, 2010 MMMM - dét er lækkert. 14" er en dejlig størrelse, og jeg kan da godt se, at setup´et med 16 Bd, 12 & 14 toms er fedt til bop.. Men sådan som du har det på billederne er det da bare toplækkert til pop, rock, funk og hvad der ellers er. Sindssygt fedt sæt, tror pokker hvis det er (lidt) dyrt. Jon Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mathias Jensen Posted August 3, 2010 Share Posted August 3, 2010 Lækkert! Andet er der vidst ikke at sige. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonas Andreasen Posted August 3, 2010 Author Share Posted August 3, 2010 Tak skal i have! jon: ja 16" kan blive rigtig fed med et par klatter moongel og stemt lidt op! Lyder som en jazz stortromme skal lyde for mig! I min verden får jeg aldrig et flottere eller bedre lydene sæt. For satan Gretsch Stop Sign Badge lyder godt! Har altid drømt om et walnut Gretsch Stop Sign fordi min gamle trommelærer havde et lignende, bare mere smadret og uoriginalt, og det lød konge! Men finder jeg en 18" til en overkommelig pris (umuligt desværre) så må jeg også have sådan en! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rallaei Posted August 3, 2010 Share Posted August 3, 2010 Tillykke med den nye tam og jeg er glad for at du er glad for bækkenet!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nicolaj Fage-Lorenzen Posted August 3, 2010 Share Posted August 3, 2010 Hmmmmmm.....minder om noget jeg har set før......hmmm...hvor var det nu??.....Nå, jo. I min kælder sgu da. Fedt at se det med en fed 14'er også. Det er et super cool setup. Pound them Gretsches, boy!!! PS. Er blevet ret færdig med mit 80'er Jasper som skal på job for første gang i morgen.... Whoa, det siger også fedt... Har aldrig haft så meget punchy bund før. De kan sgu noget de Jaspers der. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonas Andreasen Posted August 3, 2010 Author Share Posted August 3, 2010 Hmmmmmm.....minder om noget jeg har set før......hmmm...hvor var det nu??.....Nå, jo. I min kælder sgu da. Fedt at se det med en fed 14'er også. Det er et super cool setup. Pound them Gretsches, boy!!! PS. Er blevet ret færdig med mit 80'er Jasper som skal på job for første gang i morgen.... Whoa, det siger også fedt... Har aldrig haft så meget punchy bund før. De kan sgu noget de Jaspers der. Hey Nikolaj - ja det klær sættet ikk? Så godt billederne, det er fandme godt at se! De er blevet rigtig flotte. Men hvad med det andet smadrede Gretsch du havde der? Der er noget om Jasper kedler!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nicolaj Fage-Lorenzen Posted August 3, 2010 Share Posted August 3, 2010 Det hærgede sæt er stadig hærget og står i kælderen. Det var milimeter fra at spille opvarmning for Kashmir i Tivoli i juni. På målstregen opdagede de knægte der skulle låne dem så, at kedlerne har en ringelyd pga manglende dæmpning af fjedrene i alle lugs. Jeg lavede stortrommen, som lød som et spejderklokkespil , men tammerne nåede jeg desværre ikke, så de blev desværre overhalet af et fedt Ludwig red sparkle... Jeg beholder dem og sætter måske et par nye stortrommeben på og nyder de runde kanter og den skallede lak... Link to comment Share on other sites More sharing options...
trommebasker Posted August 3, 2010 Share Posted August 3, 2010 Tillykke med det Jonas! Det er jo nærmest fuldendt nu! Har selv ledt med lys og lygte for at finde en 14x14 gulv til mit sæt, og det er som siger bare nærmest umuligt at finde dem i rigtig finish og badge osv. Fedt at det er lykkedes for dig! Søren Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonas Andreasen Posted August 3, 2010 Author Share Posted August 3, 2010 Nikolaj: Ærgeligt, kunne det ikke klares med lidt dæmpning da? Det sæt ser er så smadret og flot og du må endelig ikke recoate det synes jeg!! Søren: Jeg var virkelig også heldig at sådan en skulle dukke op 2mdr ca efter jeg fik sættet. For at fuldende det 100% drømmer jeg om en matchende 14x6,5 snare og en 18x14 bd i samme finish og årgang! Orhhhh.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonas Andreasen Posted August 5, 2010 Author Share Posted August 5, 2010 (edited) Spizz: Endelig fået testet jazz mode! Mmm det lyder godt. Man kan også skimte Gretsch' flotte lakering på stortrommen. Edited August 5, 2010 by Mr.Jones Link to comment Share on other sites More sharing options...
August Ottsen Posted August 5, 2010 Share Posted August 5, 2010 Pisselækkert! Tillykke. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts