Lars Ulrich (Igen-Igen)

albertbp
 Share

Recommended Posts

Hey folks!

Imens ts har været nede, har jeg gået rundt og tænkt lidt.

De fleste af jer, er nok enige med mig i, at Lars Ulrich, ikke er specielt dygtig.

Endnu flere af jer, er nok enige med mig i, at Lars Ulrich er en af verdens mest kendte trommeslagere.

Er jeg den eneste der syntes, at de to ting burde hænge sammen? Nej vel?

Og derfor har jeg tænkt over, hvorfor han er blevet så kendt (altså udover at han spiller i et utroligt berømt band)Jeg har hørt et hav af grunde, som i bund og grund kan trækkes sammen i to hoved-punkter:

grund 1: Han har "karisma"

Ja, det kan godt værre, at Lars taler godt for sig. Men burde det være grund til at blive så berømt som han er?

grund 2: Hans spil er nyskabende Lars Ulrich ligger en god grund, der passer ret perfekt til resten af Metallicas musik.

Vilket for mig må betyde, at Lars Ulrichs spil er præcis lige så nyskabende, som Metallica er/var som helhed.

Det var så i bund og grund, de grunde jeg har hørt til, at Lars Ulrich er åh så fantastisk.

Dette indlæg er ment som et oplæg til debat, og selvom det lydder ret ensrettet, er jeg åben for alle meninger og holdninger.

Peace!

-Albert

Edited by albertbp

Hmm, manden har sammen med Dave Lombardo grundlagt hele thrash-trommestilen, som alle nyere metaltrommeslagere har rødder i hvad enten de vil det eller ej. Desuden spiller han jo som sagt i et band der revolutionerede metallen og skabte nogen af de absolut største klassikere inden for genren, der sandsynligvis aldrig bliver overgået i kvalitet, nyskabning og langtidsholdbarhed. Bandet har selvfølgelig været skideheldige, men de har også knoklet røven ud af bukserne og udvist fantastisk sans for forretning og selvpromovering, hvilket er grunden til at de har opnået den status som absolut urørlige de har idag. Desuden har han jo altid ageret talerør for 'Tallica, så derfor er han selvfølgelig løbet med en del opmærksomhed.

Kan ikke rigtig se pointen med dit indlæg, skal han forsvares fordi han ikke er noget at råbe hurra for rent teknisk? :confused: Han har sin helt egen stil, han har ikke de vilde chops, men han er musikalsk og super letgenkendelig med hvad han nu engang arbejder med. Og i øvrigt tror jeg han er rystende ligeglad med hvad albertbp på et eller andet trommeforum synes om ham og hvor kendt han "burde være".

• Upvote 2

Hmm, manden har sammen med Dave Lombardo grundlagt hele thrash-trommestilen, som alle nyere metaltrommeslagere har rødder i hvad enten de vil det eller ej. Desuden spiller han jo som sagt i et band der revolutionerede metallen og skabte nogen af de absolut største klassikere inden for genren, der sandsynligvis aldrig bliver overgået i kvalitet, nyskabning og langtidsholdbarhed. Bandet har selvfølgelig været skideheldige, men de har også knoklet røven ud af bukserne og udvist fantastisk sans for forretning og selvpromovering, hvilket er grunden til at de har opnået den status som absolut urørlige de har idag. Desuden har han jo altid ageret talerør for 'Tallica, så derfor er han selvfølgelig løbet med en del opmærksomhed.

Kan ikke rigtig se pointen med dit indlæg, skal han forsvares fordi han ikke er noget at råbe hurra for rent teknisk? :confused: Han har sin helt egen stil, han har ikke de vilde chops, men han er musikalsk og super letgenkendelig med hvad han nu engang arbejder med. Og i øvrigt tror jeg han er rystende ligeglad med hvad albertbp på et eller andet trommeforum synes om ham og hvor kendt han "burde være".

Amen! Helt enig, og så har manden jo en energi og attitude som ingen andre, når han spiller live

• Upvote 1

<object width="480" height="385"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/watch?v=m7ddkXHVVeQ?fs=1&hl=da_DK&rel=0"></param><param'>http://www.youtube.com/watch?v=m7ddkXHVVeQ?fs=1&hl=da_DK&rel=0"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/watch?v=m7ddkXHVVeQ?fs=1&hl=da_DK&rel=0" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="480" height="385"></embed></object>

Selv om det måske halter lidt nogle steder med stortrommerne kan man vel næppe benægte at der er tonsvis af attitude, energi og aggression i hans stil. Jeg har aldrig være fan af metallica, da det ikke er noget jeg er vokset op med. Men efter jeg begyndte at lytte på lidt thrash kunne jeg jo alligevel ikke komme uden om Lars og det tidlige metallica.

Tjek youtube for flere trommespor med Lars

Der er mange holdninger om ham, både som person og som trommeslager, men man må vel bare anerkende at han lykkedes med at få sin musik og særegne stil ud til masserne og inspirere tusindvis af knægte til at tage et sæt stikker i hånden og sætte sig bag gryderne. Al ære og respekt for det.

• Upvote 2

grund 2: Hans spil er nyskabende Lars Ulrich ligger en god grund, der passer ret perfekt til resten af Metallicas musik.

Vilket for mig må betyde, at Lars Ulrichs spil er præcis lige så nyskabende, som Metallica er/var som helhed.

Det var så i bund og grund, de grunde jeg har hørt til, at Lars Ulrich er åh så fantastisk.

Dette indlæg er ment som et oplæg til debat, og selvom det lydder ret ensrettet, er jeg åben for alle meninger og holdninger.

Peace!

-Albert

Og DETTE...er for mig det det hele handler om...Det som skaber/gør en fantastisk musiker...Jeg har igennem mange mange og mange år...hørt på mange...som er gode på deres instrument...MEN det gør dem i mig bog ikke nødvendigvis til nogen særlig god musiker...Da musik for mig handler om kommunikation..."historiefortælling"...både i imellem musikere i bandet men også selvfølgeligt ud til et publikum.

Samtidigt er jeg helt ening i at...(jeg lytter ikke selv så meget på Metal)...Metalica blandt andre...var nyskabene da de kom frem...et fedt band...hænger virkeligt godt sammen imho.

kH

/Peter

AMEN!

• Upvote 1