henrikrathje Posted June 14, 2016 Share Posted June 14, 2016 Føj de er lækre! BD ben.. To vigtige ting: 1) placer dem ikke for langt tilbage.. Så ryger stabiliteten 2) montér Lugs først Hvordan man måler op afhænger af ben typen.. Foto? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ahjdwoor Posted June 14, 2016 Author Share Posted June 14, 2016 Stortromme benene er på Sjælland og jeg sidder i Aalborg, så jeg kan ikke lige sende billede nu. Der var mere om der var en standard måde de blev monteret?? Ellers går jeg ud fra sund fornuft og den stortromme jeg har herhjemme Link to comment Share on other sites More sharing options...
henrikrathje Posted June 14, 2016 Share Posted June 14, 2016 (edited) Mjaee.. Det vigtige er at montere dem så du får mulighed for at justere højden af forenden af trommen.. Dvs de ska ikke sidde for lavt og ikke for højt.. Jeg plejer med normale ben at trække dem 1-1,5 cm ud.. Og så montere dem så de lige støtter trommen.. Så er der lidt at give af husk at montere reifer når du måler op.. De er ofte det laveste punkt og de skal ikke skrabe mod scenen Edited June 14, 2016 by henrikrathje Link to comment Share on other sites More sharing options...
ahjdwoor Posted June 15, 2016 Author Share Posted June 15, 2016 Thanks Hvad kan anbefales af skind? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonas Haaf Posted June 15, 2016 Share Posted June 15, 2016 Jeg kører altid clear emperor over clear ambassador.det synes jeg fungerer til det meste og de holder længe. Link to comment Share on other sites More sharing options...
henrikrathje Posted June 15, 2016 Share Posted June 15, 2016 ikke spørge mig.. bruger kun coated slagskind.. eller.. altså.. på enkelte dog CS clear.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ahjdwoor Posted June 15, 2016 Author Share Posted June 15, 2016 Jeg har spillet på nogle Evans clear, og de havde en dejlig rund lyd. Da trommerne er 9½ mm tykke, og stortrommen er 10-11 mm, samt de hårde vintage 60 kanter. Så tror jeg ikke jeg skal ha for meget "smask" fra skindet, og det behøver ikke at være for dæmpet. Det skal dog kunne holde til min spillestil Link to comment Share on other sites More sharing options...
DRUMMAKER Posted February 3, 2017 Share Posted February 3, 2017 de ser fine ud --- det var mig der fræsede skiltene til dig Så er de klar til fittings Link to comment Share on other sites More sharing options...
DRUMMAKER Posted February 3, 2017 Share Posted February 3, 2017 regner med du smider lidt billeder op når de er monteret .. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ahjdwoor Posted November 19, 2017 Author Share Posted November 19, 2017 Så blev trommerne færdige Der er mange billeder af hele processen, men dem ligger jeg i en zip fil ved lejlighed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonas Haaf Posted November 19, 2017 Share Posted November 19, 2017 Flotte og vildt overlegent projekt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rasmus Espersen Posted November 19, 2017 Share Posted November 19, 2017 Wow! Er de lige så gode for ørene som for øjnene? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ahjdwoor Posted November 20, 2017 Author Share Posted November 20, 2017 8 timer siden, Rasmus Espersen skrev: Wow! Er de lige så gode for ørene som for øjnene? Ja, de lyder kanon godt. De små tammer skal jeg lige kende lidt mere, men de store tammer og stortrommen er for vilde. Link to comment Share on other sites More sharing options...
René Eriksen Posted November 21, 2017 Share Posted November 21, 2017 Er du åndssvag, hvor er de flotte! Wauw! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Casper Aggerholm Posted November 22, 2017 Share Posted November 22, 2017 Mega flotte :).! Har hele processen taget 7 år? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ahjdwoor Posted November 22, 2017 Author Share Posted November 22, 2017 Ja, det har det taget fra start til slut. Vi har været afbrudt af flere ting, men det er godt at tønderne “sætter” sig under perioder med tørring og uden arbejde på dem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts