Mahogni Trommer


ahjdwoor

Recommended Posts

  • Svar 240
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Der bliver lavet vintage 60 ringe til alle trommer. De kommer på stortrommen efter den er lakeret. Ringene er lavet i jatoba, så de holder trommen på plads og gør den holdbar. Ikke mindst er de 100% rette og vandrette.

Link til kommentar
Del på andre sites

Min far laver arbejdet, og jeg laver guidelines til hvordan og hvorledes. Det skal gå i arv og være min fars mesterværk. Der er ikke lavet et kompromis undervejs, og jeg har lige en del sjove optimerings opgaver når det er færdigt. Blandt andet vil jeg få lavet kravlegård og stativer gyldent som reifer mv.

Link til kommentar
Del på andre sites

Nej, de kommer ned på 8-9 mm. Stortrommen bliver 11-12 mm.

 

Der bliver sprøjte et tyndt lag lak på, så det bliver ikke et issue med tykkelsen af det.

 

Der kommer støbejerns reifer på i messing og tube lugs. I samme stil som den jeg har på lilletrommen vi byggede.

 

Og undskyld de ekstra indlæg i tråden. Mobilversionen drillede en del igår :)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 1 month senere...

En kæmpe tak til DRUMMAKER for skiltene..

 

Sorry at det sidste vender lidt sjovt..

 

Jeg har lidt spørgsmål:

 

1. Hvor og hvordan sættes stortromme benene korrekt? Er der en guide til dette?

2. Jeg skal vælge skind, og jeg tænker ikke coated. De skal kunne klare en der slår til. Så jeg havde nogle tanker som Remo emperor eller Evans none coated 2 lags olie skind. Noget der passer i stilen til stortrommen. Remo Ambassador som front skind og jeg får lavet et sort frontskind med huller til stortrommen.

 

Det skal siges at jeg spiller punk rock, metal og RnR. (Undskyld Jazzslagere ;) )

Redigeret af ahjdwoor
Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu