Bundskind På Tammer - Dyb, Varm Rocklyd


August Ottsen

Recommended Posts

Hej hej der!

 

Jeg skal have nogle ordentlige bundskind på mine tammer, vi snakker hhv. 13", 16" og 18". Jeg har pt. coatede Emperors i toppen, og sådan skal det også blive ved med at være. Lige nu har jeg sådan nogle underlige clear-fabriksskind i bunden af dem, og det er skidesvært at få fjernet den metalliske rungen i efterklangen. Jeg vil nemlig gerne have en lidt mere kontrolleret, dyb og varm lyd i tammerne - sådan et godt gammeldaws halvdødt rock-sug. Jeg tænker umiddelbart at smide et coated Ambassador i bunden af 13'ere, og coatede Emperors i bunden af gulvtammerne, men er lidt bange for, at de så bliver FOR døde? Derfor vil gerne have nogle flere inputs fra jer der ude! :)

 

Tak tak tak

 

August

Redigeret af Gulvtam94
Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg synes amb giver mere tone, og dermed også en liiiiiiiile smule mere varme. Du er velkommen til at kigge forbi og prøve den skindkombi...

 

er jo som du ved også stor amb. coated fan.. men synes faktisk emperor giver lidt mere varme fordi den dæmper den hårde mellemtone lidt + der er lidt mindre overtoner?.., så den fornemmes blødere og varmere.. men også noget kortere.. synes det er hørbart når man closemiker.. men er meget nysgerrig i din erfaring her Mads?

 

men jeg plejer at sige amb. coated på toms bund, men evt. emp. coated på GTs.. giver en federe tone og en mere kontrolleret bund uden at skulle bruge så meget dæmpning... amb. coated er også fedt på de fleste GTs.. men har man en GT som bare ringer for meget, så er emp.coated et forsøg værd i bunden.

Link til kommentar
Del på andre sites

Bare lige for Prins Knud: Vi snakker bundskind right?

 

Som bundskind synes jeg et emporer bliver for dødt, mens et amb netop undgår det...

 

Det er såmænd min erfaring, men skal også siges at jeg kører med coated amb på alle mine trommer netop bare fordi jeg synes det virker skidegodt...:)

Link til kommentar
Del på andre sites

Vi snakker 100% bundskind! Nu starter jeg med at prøve med emp's i bunden. Hvis det ikke er fedt, kan jeg bare flytte bundskindende op i toppen, når de gamle topskind er færdige og så prøve med nogle amb's i bunden i stedet.

lige hvad jeg skulle til at foreslå :-).. win-win :dialaugh_trans:

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu