Zildjian Hi-Hat: New Beat Vs Ac


kristian riege

  

53 stemmer

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Log ind eller register dig som bruger for at stemme i denne afstemning.

Recommended Posts

Det er første gang jeg laver en afstemning, så vær nu ikke for hårde hved mig :D

 

Nu har jeg prøvet Zildjian New Beat og AC utalige gange forskellige steder og jeg aner hvilken en jeg skal have, jeg synes de ligger meget tæt på hinanden også i prisklassen så det er ikke prisen der gør noget.

Så jeg spørger, hvilken en af disse to skal jeg vælge. Håber i vil komme med nogle svar.

 

Kh Kristian :D

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg holder også på New Beat. Jeg har haft begge slags, og jeg har stadig 2 stk. new beat, men ingen A Custom hihatte :-)

 

Men hvis du spiller hård rock, vil jeg nok sige, at du skal bruge A Custom, da den er mere dominerende i lyden.

Link til kommentar
Del på andre sites

Har haft en AC og var tæt på at skaffe en new beat.. Ville klart idag vælge den sidst hvis jeg spillede flere varierende stilarter. AC virkede lidt lukket i mulighederne

 

Kører mest larmende musik selv dog =)

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg holder også på New Beat. Jeg har haft begge slags, og jeg har stadig 2 stk. new beat, men ingen A Custom hihatte :-)

 

Men hvis du spiller hård rock, vil jeg nok sige, at du skal bruge A Custom, da den er mere dominerende i lyden.

A Custom serien hos Zildjian er designet i samarbejde mellem førnævnte og Vinnie Colaiuta. Da jeg ikke betragter Vinnie som en decideret "hård-rock trommerslager" og da disse bækkener er tynde til medium i sin vægt, er det nok heller ikke mit første valg til genren hård rock.

 

Som det tidligere er nævnt, kan jeg også varmt anbefale den meget all-round Quick Beat fra A Zildjian serien:

 

http://www.zildjian.com/en-us/products/productDetail.ad2?productID=1172

 

/gandrum

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 måneder senere...
Gæst jon petersen

Jeg har også haft begge - og du skal ind og prøve dem, allerhelst låne dem med og prøve dem i bandet, så du kan opleve hvordan de "blender" ind i musikken.

 

Men som det antydes - AC er bestemt ikke en hård-rock hat. Ret tynd, den jeg spillede på var silkeblød og lækker i lyden - ikke skærende på nogen måde.

 

New Beats er ret forskellige gennem tiden - nogle er ret kraftige og lyse i lyden, andre mindre.

 

Quick Beats er noget helt for sig - super funky, lyse og tørre. Bunden er noget af det tungeste, jeg har oplevet, og de kan altså noget helt særligt.

 

 

3 ret forskellige hatte. Prøv dem!

 

 

Jon

Link til kommentar
Del på andre sites

Når du spiller så meget forskelligt, burde du måske overveje at skaffe flere toppe?

 

Jeg har i de sidste 4-5 år stort set altid spillet med hihatten på hovedet (bund som top og omvendt), da jeg godt kan lide en tyk top. Hvis du køber den tynde AC, som i øvrigt er fedest efter min smag, kan du altid vende den om hvis du skal spille hårdt! Den tynde top holder i øvrigt ikke til vanvittigt meget, og er klart den top jeg hurtigst har ødelagt efter køb.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 1 month senere...

A Custom serien hos Zildjian er designet i samarbejde mellem førnævnte og Vinnie Colaiuta. Da jeg ikke betragter Vinnie som en decideret "hård-rock trommerslager" og da disse bækkener er tynde til medium i sin vægt, er det nok heller ikke mit første valg til genren hård rock.

 

Som det tidligere er nævnt, kan jeg også varmt anbefale den meget all-round Quick Beat fra A Zildjian serien:

 

http://www.zildjian....?productID=1172

 

/gandrum

 

^_^

 

har heller aldrig betragtet Vinnie som en rock trommeslager indtil han indspillede "the system has failed" med Megadeth.

Jeg sad med måberen på og tænkte " den ældre herre sætter alt og alle på plads med den performance"

fååårk han spiller fede heavytrommer på den skive.

Kan anbefales,

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu