Hobse Posted December 19, 2010 Share Posted December 19, 2010 (edited) Hej Jeg står og skal have nye skind. Jeg går efter en varm, halvdød rocklyd. Jeg vil helst gerne af med overtonerne, de syngende trommer.. Jeg tænker noget i stil af: Lilletromme: Slagskind: Remo Powerstroke X Coated. Bundskind: Ambassador Hazy Clear Hænge-toms: Slagskind: Remo Emperor Coated <-- Har også tænkt lidt på Remo Pinstripe - nogle, der kan fortælle mig lidt om disse? Bundskind: Remo Ambassador Coated Gulv-tom: Slagskind og Bundskind: Remo Emperor Coated Stortromme: Jeg vil gerne have en rimelig tør og død lyd her, men stadig uden at bunden ryger. Måske dæmpet - har set et Evans, med tilhørerne skum-dæmering.. Men har nu også luret på Remo PowerStroke 3 Coated.. Hvad tænker i her? Hvad vil en ca-pris være for sådan en omgang? Håber virkelig, at i kan hjælpe mig her. Vh Hobse Edited December 19, 2010 by Hobse Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hobse Posted December 19, 2010 Author Share Posted December 19, 2010 Mine skind ser idag således ud: Remo Weatherking Emperor Coated på lilletromme - de samme bare clear på hænge-toms og gulvtam. Standard Pearl fabriks-bundskind på alle. Aqarian Super Kick på BD-slagside. Kan ikke huske, hvad der er på den anden side, tror det er et Remo Coated //Hobse Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Tormentor Posted December 19, 2010 Share Posted December 19, 2010 Umiddelbart er dine valg fine. jeg ville dog ikke smide emperor på tammerne hvis du vil afmed tonen (selvom jeg selvbrugeremperor på tammerne). pinstripe er et godt bud fordi der er dæmpering, men det finder du også ved powerstroke skindene. derfor tror jeg at du skal smide enten pinstripe eller powerstroke 3 på tammer, og holde dig til resten af dine valg. Dog vil jeg påpege, at Powerstroke X, ofte er lidt overkill på en lilletromme, og livet vil sandsynligvis gå af den. Link to comment Share on other sites More sharing options...
seitan Posted December 19, 2010 Share Posted December 19, 2010 Jeg ville smide Emperor på tammerne og så dæmpe med gaffa, hvis der var uønskede overtoner. Dog kan man stemme sig fra det meste og jeg ville ikke smide Pinstripe på, med mindre de virkelig skal lyde døde. Link to comment Share on other sites More sharing options...
BG. Posted December 19, 2010 Share Posted December 19, 2010 Lilletromme: Ambassador Coated top. Alle tammer: Pintribe top, Ambassador clear bund. Stortromme: Powerstroke 3 clear slagside. Mvh. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jasser Posted December 19, 2010 Share Posted December 19, 2010 De erfaringer jeg har med clear pinstripe på tammer er, at de bestemt ikke er døde. Jeg syntes ikke der var den store forskel på clear emperor og clear pinstripe. Jeg brugte dog mest coated emperor som slagskind på tammer, ikke mindst pga prisen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hobse Posted December 19, 2010 Author Share Posted December 19, 2010 Hej Efter jeres indlæg tror jeg den ligger på: Lilletromme: Slagskind: Remo Powerstroke X Coated. <-- Den er på tilbud, så jeg prøver den sgu. Bundskind: Ambassador Hazy Clear Alle tammer: Slagskind: Remo Pinstripe Clear Bundskind: Remo Ambassador Coated <-- Eller hvad? Hvad vælger man sammen med pinstribe? Stortromme: Hvad skal jeg vælge her? Jeg vil som sagt gerne have en rimelig tør og død lyd her, men stadig uden at bunden ryger. Måske dæmpet - har set et Evans, med tilhørerne skum-dæmering.. Men har nu også luret på Remo PowerStroke 3 Coated.. Hvad tænker i her? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jasser Posted December 19, 2010 Share Posted December 19, 2010 Coated ps3 til stortromme kan sagtens bruges. Fedt skind. Clear Ambassador er også fint til bundskind på tammer. (Jeg har aldrig eksperimenteret med andet, så jeg er måske ikke den bedste til at rådgive her, men clear ambassador er ihvertfald en form for standardvalg). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hobse Posted December 19, 2010 Author Share Posted December 19, 2010 Lige en ting. Mine skind på BD er: Slagskind: Aquarian Super Kick II. Frontskind: Aquarian Batter Badge (uden hul). Jeg syntes egentligt, at de lyder fedt. Måske jeg bare kunne stemme dem op - evt købe et frontskind med hul? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Niels V(istalite) Sørensen Posted December 19, 2010 Share Posted December 19, 2010 (edited) Jeg kommer lige med et input på falderebet. Det drejer sig om det, der hedder Mufflers: http://i837.photobucket.com/albums/zz294/NielsVSdk/MUFFLERS.jpg . De sættes under skindene og giver en død lyd, men med masser (og meget justerbar!) tone. De koster jo en slat ekstra, men de kan til gengæld bruges igen og igen. Desuden kan du nøjes med at købe Ambassador, da det ikke er nødvendigt med dæmpning. Selv bruger jeg coated. Hvis du bryder dig om lyden, kan det efter et par skindskift godt betale sig. Det gør det virkelig muligt at håndtere dybt stemte trommer, men selvfølgelig også på bekostning af "sangen". Jeg bruger det også på stortrommen, hvilket minder ret meget om dét Evans Emad du omtaler (som jeg også selv har brugt i lang tid). Forskellen er bare at man giver ca. 150 kr. for Muffleren og 140 for skindet, i stedet for 350 for et Emad - dvs ca. 140 kr/pr skindskift fremover. Du kan få en idé om lyden på klippet ved ca. 1:30, selvom musikken er hen ad noget jazz. Held og lykke med det, hvad end du gør Edited December 19, 2010 by Niels V(istalite) Sørensen Link to comment Share on other sites More sharing options...
don rasmussen Posted December 19, 2010 Share Posted December 19, 2010 du har ikke ret mange mugligheder med at stemme på mange måder med pinstibe skind. jeg syndtes det er nogle dårlige skind, men smag og behag. med empror har du mange mugligheder det er nogle feder skind især til tammerne og du kan altid smide dæmperinge på så svare de til powerstroke men du kan aldrig tage dæmperinge af powerstroke da de er bykket ind i. mit forslag (coated empror) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hobse Posted December 19, 2010 Author Share Posted December 19, 2010 Hej Igen Jeg tror jeg er kommet frem til følgende: Grunden til, at jeg vælger Pinstribe på tammer er, at jeg har hørt meget godt om dem +, at jeg tror de vil give mig den lyd jeg går efter. Derudover har jeg jo Emperor clear på alle mine tammer (både top og bund) idag - så nu tror jeg jeg prøver noget nyt. Stortromme kan jeg sgu ikke finde hovede og hale i. Jeg tror jeg beholder mit Aquarian Super Kick II (med indbygget dæmpering) på og køber et frontskind med hul (Evt. Evans Resonant EMAD - en del af det også for at prøve EMAD hul-dæmperingen..) ^^ Jeg kunne godt bruge lidt hjælp til skindvalg her.. Vil i ikke smide nogle kommetarer? - gode som dårlige.. //Hobse Link to comment Share on other sites More sharing options...
BG. Posted December 19, 2010 Share Posted December 19, 2010 (edited) Hej Igen Jeg tror jeg er kommet frem til følgende: Grunden til, at jeg vælger Pinstribe på tammer er, at jeg har hørt meget godt om dem +, at jeg tror de vil give mig den lyd jeg går efter. Derudover har jeg jo Emperor clear på alle mine tammer (både top og bund) idag - så nu tror jeg jeg prøver noget nyt. Stortromme kan jeg sgu ikke finde hovede og hale i. Jeg tror jeg beholder mit Aquarian Super Kick II (med indbygget dæmpering) på og køber et frontskind med hul (Evt. Evans Resonant EMAD - en del af det også for at prøve EMAD hul-dæmperingen..) ^^ Jeg kunne godt bruge lidt hjælp til skindvalg her.. Vil i ikke smide nogle kommetarer? - gode som dårlige.. //Hobse Det er næsten også det jeg ville vælge... Hvis det var mig så ville jeg bruge pinstribe top og ambassador clear bund. Og til lille tromme ville jeg bruge Enten Remo Controlled sound eller ambassador coated. Og på stortrommen ville jeg sætte et powerstroke 3 clear på slagsiden. Min erfaring med hul i frontskindet på stortrommen er at stortrommen får en mere "klik" agtig lyd og uden hul for den mere "booooom" lyd. Og så kan du evt. ligge nogle håndklæder eller lignende ind i stortrommen så det rammer begge skind så får du lidt den der tøre klik agtig lyd, og stadigvæk dybde som du skriver du gerne ville have... Og hvis du synes dine trommer stadigvæk "Runger" for meget kan du enten komme noget gaffatape på eller købe noget Moongle. Håber det kunne hjælpe lidt... Mvh. Edited December 19, 2010 by BG. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hobse Posted December 19, 2010 Author Share Posted December 19, 2010 (edited) Det er næsten også det jeg ville vælge... Hvis det var mig så ville jeg bruge pinstribe top og ambassador clear bund. Og til lille tromme ville jeg bruge Enten Remo Controlled sound eller ambassador coated. Og på stortrommen ville jeg sætte et powerstroke 3 clear på slagsiden. Min erfaring med hul i frontskindet på stortrommen er at stortrommen får en mere "klik" agtig lyd og uden hul for den mere "booooom" lyd. Og så kan du evt. ligge nogle håndklæder eller lignende ind i stortrommen så det rammer begge skind så får du lidt den der tøre klik agtig lyd, og stadigvæk dybde som du skriver du gerne ville have... Og hvis du synes dine trommer stadigvæk "Runger" for meget kan du enten komme noget gaffatape på eller købe noget Moongle. Håber det kunne hjælpe lidt... Mvh. Hej. Kunne godt være, at jeg skulle tage Clear til bunden af tams. Ved du hvad Coated gør til forskel for Clear? Mht- lilletrommen, så er Powerstroke X på tilbud - så jeg tror jeg vil prøve det. Jeg kunne godt tænke mig en lyd som denne: Kig ved 1:58: Fik ikke helt fat i hvad du mente med BD. Vil gerne have "Klik", men stadig men dybde i. Altså jeg vil gerne bare have en god, tør rocklyd. Skal jeg så ikke have fat i et skind med hul i. Og så putte nogle håndklæder ind?. //HObse Edited December 19, 2010 by Hobse Link to comment Share on other sites More sharing options...
BG. Posted December 19, 2010 Share Posted December 19, 2010 (edited) Hej. Kunne godt være, at jeg skulle tage Clear til bunden af tams. Ved du hvad Coated gør til forskel for Clear? Mht- lilletrommen, så er Powerstroke X på tilbud - så jeg tror jeg vil prøve det. Jeg kunne godt tænke mig en lyd som denne: Kig ved 1:58: Fik ikke helt fat i hvad du mente med BD. Vil gerne have "Klik", men stadig men dybde i. Altså jeg vil gerne bare have en god, tør rocklyd. Skal jeg så ikke have fat i et skind med hul i. Og så putte nogle håndklæder ind?. //HObse Clear laver en lidt mere "tør" lyd og Coated har mere jazz'et og lang tone. Du kan stadigvæk godt købe et skind med hul i, det giver stadig god dybde men jeg synes at det giver mere klik lyd med hul i frontskindet end uden.. Og håndklæder gør så trommen kommer til at lyde mere dyb. Det er min erfaring. Men husk der er sikkert andre der mener noget andet Edited December 19, 2010 by BG. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hobse Posted December 19, 2010 Author Share Posted December 19, 2010 Clear laver en lidt mere "tør" lyd og Coated har mere jazz'et og lang tone. Du kan stadigvæk godt købe et skind med hul i, det giver stadig god dybde men jeg synes at det giver mere klik lyd med hul i frontskindet end uden.. Og håndklæder gør så trommen kommer til at lyde mere dyb. Det er min erfaring. Men husk der er sikkert andre der mener noget andet Okay, tak - så skal de være clear.. Tror du, at Powerstroke X hi-hat'en kan give mig den lyd jeg linker til ovenover? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hobse Posted December 19, 2010 Author Share Posted December 19, 2010 Så kom listen til at se således ud: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jasser Posted December 19, 2010 Share Posted December 19, 2010 Clear laver en lidt mere "tør" lyd og Coated har mere jazz'et og lang tone. Jeg har nu ellers set clear beskrevet som mere "wet" end coated Link to comment Share on other sites More sharing options...
henrikrathje Posted December 19, 2010 Share Posted December 19, 2010 Clear er mere plastiske og våde i lyden end coatede.. Coatede skind er lidt stivere pga belægningen og er derfor mere mellemtone præget.. Og da mellemtonen er det der høres tydeligst så opfatter vores ører det som om de synger mere.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts