Meyham Posted January 10, 2011 Share Posted January 10, 2011 Hej TS! Jeg har længe gået og tænkt på at lære at spille på en djembe. Jeg vil derfor høre om der er nogen der vil anbefale nogle gode undervisnings dvd'er eller noget i den stil. Kunne også godt bruge nogle råd til at finde en god djembe til en rimelig pris. Jeg har et budget på 1000-1500 kr. mvh Christian Link to comment Share on other sites More sharing options...
conguero Posted January 10, 2011 Share Posted January 10, 2011 De eneste gode djembe bøger jeg kender, er på fransk. De er til gengæld super gode. Prøv at søge i Fransk Amazon Her i DK, er en der hedder Børge Blume, som har lavet en god bog på dansk, som dog er lidt hjemmestrikket. Jeg ved ikke om den stadig er handlen. Ellers er der ingen vej uden om en privat lærer. Jeg vil anbefale mig selv, eller Janus Camara Jeg har noderne til ikke udgivet Djembe bog, som jeg lavede sammen med Dibo Camara - Janus' Far - den gang han boede her i DK. Den får man kopier fra, når man tager timer hos Janus eller mig. Prøv også at søge her på TS, så dukker der nok noget mere op. Mvh. Peter S. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bornholmeren Posted January 10, 2011 Share Posted January 10, 2011 Der dukker af og til Djember op her på TS og på DBA, som er rimelig gode og til en ligeså rimelig pris. Hvis du bare vil spille sådan til husbehov som man siger, kan du gå på youtube og skrive How to play djembe, så tropper der flere videoer op, ikke alle er lige seriøse, men det kender du jo, andre er rigtig gode. Der er nogle faste rundgange, eller rytmer som man skal kunne hvis man vil ud i det mere seriøse, nogle kan du sagtens lære ud fra dette, men vil du lære det mere grundlæggende, vil jeg anbefale dig at søge læge, nej sludder lærer, en der kan give alle de gode fif som er rart at have med i bagagen, på din senere færden. Jeg har gennem flere år bla. spillet med i en trio med guitar, kvindelig vokal og trommer. En ganske pussig besætning men faktisk meget sjov. Her spiller jeg foruden på ordinære trommer også på djembe, bongos, og på andet forskelligt tingel tangel. Det er meget Jazz præget, men med lidt afrikanske sange, celtiske og verdens musik inspirerede i bla. 3/4, 6/8, 5/4 hvor jeg bruger djemben, faktisk skide sjov,det er nok ikke altid helt efter bogen, men skal det være det da? Klø du bare på, en sådan tromme kan bruges til meget mere end man regner med. Hilsen Finn Bidstrup. Ludwig driver siden 1968. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Meyham Posted January 11, 2011 Author Share Posted January 11, 2011 Tak for de to gode svar! Jeg tror desværre ikke jeg har tid til at få en privatlærer med mindre det er i Espergærde. Kunne man evt finde nogle bøger på englesk? Jeg kan nemlig ikke et ord fransk. Tysk kunne nok også gå Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hr.Lermann Posted February 6, 2012 Share Posted February 6, 2012 Prøv at kontakte min gode ven Søren Brynjolf: http://www.brynjolf.dk/ Han sælger gode vestafrikanske håndlavede djember, og det skulle ikke være så dyrt. Han kan nok også lærer dig nogle tricks, og vise dig nogle bøger du kan få, tror jeg. -TurboJørgen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts