Hånbyggede Tamburiner Fra Buenos Aires?

Guest

Recommended Posts

Hey dudes!

Jeg leder efter en rigtig, RIGTIG fed tambourin med skind og jeg ved tilfældigvis at der er en verdensklasse tamburinmager i Buenos Aires. Problemet er bare at jeg ikke kan huske hvad firmaet hedder!

En af mine venner, der også spiller trommer/perc, er netop nu i Buenos Aires og lovede at tage et kig på dem - og muligvis medbringe en hjem til DK. Men det kræver jo at jeg finder ud af hvad bixen hedder. Kan i hjælpe?

Hvis det kan starte noget tankevirksomhed hos nogen af jer var der en til salg på dba for ikke så forfærdeligt længe side med foret hardcase og det hele for ca. 2000 kr, så vidt jeg husker.

Peace!

Peter

Kan ikke rigtig google mig frem til noget.

Dog kan jeg sige at en tamburin med skind hedder en "pandereta", i Sydamerika. Bare til en lille hjælp hvis han skal ud og lede. :)

Mange tak! Det har jeg også søgt på. Kan bare ikke finde ham i Buenos Aires...

Brasilianerne har bl.a. den de kalder "pandeiro". Måske er det den, du leder efter...?

Tja... Jeg fant i hvert fald en anden retailer som har nogle svedige tamburiner. www.pandeiro.com Sidder faktisk og kigger på den der hedder Construsom som jeg synes lyder OVERDREVET fedt... Og har en god pris.

Sådan en fætter har jeg, som pt pryder min væg :-)

/Gandrum

Ok? Fortæl. Til salg?

Peace!

Peter

Er dette måske noget?

De har vist originale sambainstrumenter.

Uh det ser interessant ud. "problemet" er at det skal være en tambourin som ikke er decideret lavet til samba da de spiller meget højt. Jeg har brug for en halvtør tamburin med naturskind som kan spilles i lav til mediumhøj dynamik.

Den skal bruges til funk/soul/jazz :-)

Men jeg stikker dem lige en mail så de kan guide mig. Tak for linket!

Peace!

Peter