Antonio Sanchez (Chick Corea, Pat Metheny, Danilo Pérez M.fl.)

seitan
 Share

Recommended Posts

Jeg faldt lige over disse guldklumper med Antonio Sanchez. Jeg har altid holdt meget af hans spil, men her tabte jeg godt nok kæben!

I dette klip forklarer han lidt om opbygning af soloer, over ostinater som han spiller frit over. Helt ufattelig uafhængighed han har mellem arme og ben!

Her spiller han nummeret One for Antonio af Chick Corea. Som en bruger så passende har bemærket i kommentarerne på YouTube: "When Chick Corea writes and entitles a piece in your name... You honor it! Antonio HONORS the living Hell out of this piece... Punta!".

Håber I nyder disse klip lige så meget som jeg selv gør.

Det kunne da være man skulle få fingrene i den DVD!

God mandag. :-)

Jeg gik på Berklee med Antonio Sanchez tilbage i 1996. Dengang var han ikke en særlig populær trommeslager! folk gad ikke spille med ham fordi han overspillede det hele og var lidt af en Weckl kopi. ´Det hele ændrede sig dog hurtigt da han kom under Danilo Perez' vinger!!

Nihonjin

Jeg gik på Berklee med Antonio Sanchez tilbage i 1996. Dengang var han ikke en særlig populær trommeslager! folk gad ikke spille med ham fordi han overspillede det hele og var lidt af en Weckl kopi. ´Det hele ændrede sig dog hurtigt da han kom under Danilo Perez' vinger!!

Nihonjin

Skægt at høre. Han spiller jo stadig meget – mange slag, meget action – må man sige. Man skal dog være et skarn for ikke at finde det musikalsk. :-)

Der er vist noget med, at han oprindeligt er uddannet pianist? Jeg synes godt man kan høre det i hans trommespil.

Der er vist noget med, at han oprindeligt er uddannet pianist? Jeg synes godt man kan høre det i hans trommespil.

Køb endelig DVD'en. Den kan varmt anbefales! Han snakker om hvordan han kom igang og startede, som du selv siger, som klassisk pianist. Han har virkelig nogle spændende tanker om musik i det hele taget, og beskriver (på meget underholdende vis) hvordan han gik fra "Weckl-kopi", til at spille som han gør nu. :tu:

Hvis man vil høre nogle af de mere fusionsprægede ting, Antonio Sanchez har medvirket på, så anbefaler jeg på det kraftigste The Way Up med Pat Metheny Group. Den findes både som studiealbum og koncert-DVD. Den plade var intet mindre end en åbenbaring for mig.

The Way Up findes også i forskellige live-versioner på YouTube (del 1/7):

http://www.youtube.com/watch?v=_gz2FXCoOBM