Barer, Spillesteder, Tromme Forretninger Mm.

Andreas Pedersen
 Share

Recommended Posts

Go'davs. :D

Jeg skal på studietur til Dublin med min klasse fra d. 19. Marts til 23. Marts.

Jeg ville høre om der er nogle fede barer, spillesteder, trommeforretninger eller andre druk/musikrelaterede ting i Dublin. Jeg har ingen kendskab til Dublin og vil gerne opleve andre ting end de mine lærere har forberedt.

Mvh. Andreas (:

Arh, fedt!!! Du kan godt begynde at glæde dig - Dublin er vild (på sin egen stille måde...). Vi boede der i en periode i 2009, og det er en stille by, der ikke kan prale af alt det, andre storbyer kan mht. store bygningsværker, pladser, boulevarder, museer osv., men det er stemning, stemning, stemning (the craigh på gælisk - svarer omtrent til det danske 'hygge'). blir kun lidt misundelig.

Hvad angår musikforretninger så skal du nok prøve den, der ligger i Wicklow St. Det er ikke en trommeforretning, men dem findes der (mig bekendt) ingen af i Dublin. Den er måske lidt tam, men det er vist desværre udbuddet...!?

Skal I høre musik så er Temple Bar et oplagt sted - der er barer med livemusik af varierende kvalitet (omend den næsten altid er høj i Dublin! De har ikke vundet det internationale melodi grand prix ca. en million gange for ingenting). Et par gode bud er Oliver st. John Gogarty, hvor det vrimler med turister. Ellers prøv Bad Ass Cafe, Temple Bar eller bare gå lidt rundt.

Skal I spise, så SKAL I gå på Pintxos - de serverer tapas i et lillebitte serveringslokale, men det er toilettet I skal se - det er VILDT!!! Så afslører jeg ikke mere! The Porterhouse Inn (i modsatte ende af Temple Bar når I kommer fra Trinity College, næsten ude mod Liffeyen) serverer Sample Trays, hvor I får tre ølprøver efter eget valg fra det mildt sagt ernorme ølkort! Desuden cocktails, barfood mv.

Koncerter? Find The Button Factory i midten af Temple Bar, som byder på et udvalg af ny musik mm. Billetter kan købes på stedet i dagtimerne.

Hmm... Jeg har vist kun nævnt en brøkdel af, hvad man bør se i Dublin - hvis I skal bruge mere info eller anden glad inspisration kan I bare skrive!

Lasse

Edited by rohde

Ha! Cool.. Så sent som i dag blev mit forslag om Dublin som studietur vedtaget, så jeg er med på en lytter! Min far var derovre for et halvt års tid siden, men her i tråden må chancerne for at få noget mere at vide om musik, sjov for folk på min alder etc. være lidt større! :tu:

Edited by Tallica

• 4 weeks later...

For helvede hvor er jeg dårlig til at tjekke min egen post! Jeg fik set en helveds masse i Dublin.

Rohde, min musiklærer var med os, så han fik os ind i musikforretning, som også havde en bar - meget spøjst. De solgte bankjoer, Illueam?, irske tromme mm. Den var meget hyggelig og lille! Og selvfølgelig var jeg på Temple Bar hver aften, mega fedt sted. Var bl.a. på en bar, der hed The Mess, mega fedt med live musik!

Arghh, Simon du skulle lige have givet mig et kald!