Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hej trommeslagere!

Jeg har sammen med bandet indspillet et af vores nyere numre og lavet en lille video til. Det er gjort i eget lille amatør-studie. Hvad synes i? Konstruktiv kritik er altid velkommen. Vi spiller let syret rockmusik.

Purple Magic - Into the Brain

På tuben fås den sgu i HD!

Hvis i lyster, må i da også gerne tage et kig på myspace.com/purplemagicband og lytte til Long Way to my Heart og Travel Light.

På forhånd tak! : )

Tobias

Posted (edited)

fedt fedt fedt fedt! men, lidt mere guitar ville ikke skade! kan ikke høre andet end trommer nærmest :)

FEDT! fed lyd på dit sæt og elsker lyden af dit ride.

Mere lyd på guitaren, ville gavne nummeret.

Mange tak! Ja, guitaren blev lidt lav i det mix - det vil jeg gøre noget ved på et tidpunkt. Det er lavet på en analog pult, så det mixes "live" - det er vidst en om'er!

Ris og ros er velkommen - både med hensyn til trommelyd/spil, mix, nummer, video, det hele.

Edited by Jeppp
Posted

Fedt nummer, det har fat i en masse gamle værdier, som hyldes alt for sjældent - det gør i rigtig godt! Jeg er enig mht. guitar og synes godt jeg kunne bruge en lidt mere rund og fyldig bas.

Omkring udtale synes jeg der er lidt at hente - ikke meget, men vær opmærksom på det. Herudover synes jeg (og nu er vi i de helt små detaljer) at ordet "halleluja" i sætningen "For God's sake, halleluja" gerne må strækkes lidt længere, det kommer lidt skævt og hurtigt ud, hvilket jeg synes lyder forkert.

Synes videoen er fed, effekten af lyset i mixeren er også en oldskool ting, og det fungerer bare mega godt - tror måske det kunne være fedt hvis i stod mere som i ville gøre (som jeg ville gøre) i øvelokalet og ikke som i ville stå på en scene. I kraft af at i står i studiet kunne det være fedt med lidt mere kommunikation mellem jer.

Ved godt det er mange små ting jeg tager fat, vil understrege at det er små ting, der er mange gode ideer i det i gør.

Mvh Kasper

Posted

Grundlæggende er det udmærket. Gode kompositoriske idéer.

Men husk! - og det er vigtigt, næsten vigtigere end alt andet - hvis alle i bandet ikke er enige om at være rytmisk præcise, så vælter et ellers godt nummer meget hurtigt.

Specielt guitaristen lader til at ligge vel langt fremme på beatet - det kommer bl.a. til udtryk i starten, hvor det næsten bliver en smule ikke-tight. Dermed kommer nummeret til at lyde en smule stresset visse steder, og man sidder - eller jeg gør i hvert fald - og er en smule nervøs for, at I pludselig rammer helt ved siden af hinanden.

Og det vil I også opleve selv - hvis I får 100% styr på rytmikken og rammer hinanden lige der, hvor det for alvor begynder at swinge derudaf, så kommer alt lige pludselig til at lyde dobbelt så godt + mere til!

God vind med det hele.