kajak Posted May 2, 2011 Share Posted May 2, 2011 Hej alle. Jeg er en særdeles underligt fremstillet gut. Korte ben og arme, men længere overkrop. En del gange har jeg efter et længere job været godt og grundigt træt i benene af at tilte cajon'en og spille abekatterytmer. I fredags før en weekend med to gange 3 sæt mit om natten købte jeg denne: http://www.drumcity.dk/produkter/percussion/cajons/schlagwerk_cajon-adapter.htm Til en pris af 649 kroner, synes jeg faktisk at det er en ringe pris for glade ben og en tilfreds røv (ok, det lød forkert). Den gør virkeligt en forskel. Kunne forestille mig at man selv kunne flikke en sammen, selve designet er temmeligt enkelt, men den er veludført. Det eneste lille men er at man skal huske at spænde skruerne godt. Efter første sæt var den ene skruet sig selv ud, men de skulle bare spændes bedre. Andre der har positive erfaringer med denne? Jeg kan i hvert fald kun anbefale denne på det kraftigste! Thomas (med den glade røv) 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikkels Posted May 2, 2011 Share Posted May 2, 2011 Spændende. Jeg har set cajoner, med skrå frontplade. Meget nyttigt. Men ellers synes jeg, jeg har fundet ud af, at man faktisk ikke behøver komme så langt ned for at få den gode baslyd. Så man kan faktisk sagtens spille med den i almindelig lodret position og endda uden at smadre lænden. Men nu har jeg jo så heller ikke set din kropsbygning! Link to comment Share on other sites More sharing options...
DaPhunk73 Posted May 3, 2011 Share Posted May 3, 2011 Har ikke tænkt så meget over det med vinkelen, men jeg har vist også lange arme. Jeg er dog også begyndt at medbringe et lille stykke skumgummi hvis jeg skal sidde på den i længere tid, ellers blir min røv sgu osse lidt træt. Gør det noget ved lyden at den bliver vinklet? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikkels Posted May 3, 2011 Share Posted May 3, 2011 Nej, den jeg har prøvet, havde tværtimod rigtig dyb bas, fordi den jo bliver lidt større af at have den skrå forside. Diskanten var også meget tydelig og fin. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts