Kasper-Hertz Posted May 30, 2011 Share Posted May 30, 2011 Hej. Da jeg har planer om at flytte på kollegie i Odense efter sommerferien engang, så går jeg i øjeblikket og overvejer, om det kunne lade sig gøre at øve på mit akkustiske sæt stadigvæk. Jeg lejer lidt med tanken om at sætte netskind på min trommer (som på el-trommesæt), og så anskaffe mig et trigger-sæt, så det stadigvæk ville være muligt at øve og indspille derhjemme. - Kan sådan noget lade sig gøre? - Kasper Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pickle Posted May 30, 2011 Share Posted May 30, 2011 Det kan det sagtens ja. Du vil aldrig kunne få helt den samme følelse som rigtige skind, men du kan komme tæt på. Bare husk at du også skal have noget til at afvikle lydene, som et triggermodul (som på et digitalt sæt), eller et MIDI-lydkort i en computer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kasper-Hertz Posted May 30, 2011 Author Share Posted May 30, 2011 Ja, det ved jeg godt. Jeg øver i forvejen tit med in-ear system, da jeg elsker den lyd jeg får igennem mit lydkort. Har I nogle gode idéer til det, hvis jeg KUN skal bruge det til at øve med og ikke til de vilde indspilninger. Det skal helst ikke være for dyr en løsning, hvis det er. - Kasper Link to comment Share on other sites More sharing options...
kajak Posted May 30, 2011 Share Posted May 30, 2011 Hvilket sæt spiller du på? Rygtet siger at meshskind skulle være verdensmestre til at smadre dine bearing edges. Så hvis du alligevel er ude i at sætte mesh skind på, købe triggers osv, så kan du også købe et 300kr'ers bingosæt du kan sætte dem på, så du ikke smadrer dine normale akustiske trommer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kasper-Hertz Posted May 30, 2011 Author Share Posted May 30, 2011 Det kan jeg godt se. Jeg spiller på den nu udgåede model af Yamaha Maple Custom Definitive. (Den med japansk ahorntræ). Hvis det ligefrem ødelægger mine trommer, så vil jeg sgu ikke gøre det! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Niki Strandholdt Posted May 30, 2011 Share Posted May 30, 2011 Det kan jeg godt se. Jeg spiller på den nu udgåede model af Yamaha Maple Custom Definitive. (Den med japansk ahorntræ). Hvis det ligefrem ødelægger mine trommer, så vil jeg sgu ikke gøre det! Jeg vil godt garantere det smadre dine kanter! Har en lilletromme der har haft et meshskind på, og kanterne er færdige! Så fat i et bingo sæt, eller giv kanterne noget kraftigt tape, så de ikke bliver ødelagte. Link to comment Share on other sites More sharing options...
henrikrathje Posted May 31, 2011 Share Posted May 31, 2011 Korrekt.. De smadrer kanter.. Køb et 1000 kr sæt til mesh leg! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Friis Posted June 30, 2011 Share Posted June 30, 2011 Jeg vil også være med!! Det smadrer kanterne... Køb du hellere et Bingo sæt! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts