Mark Posted July 25, 2011 Share Posted July 25, 2011 Efter jeg er begyndt at spille i et rockabilly band som fast trommeslager, har jeg besluttet mig for at få købt mig nogle trommemikrofoner. Mit setup består af stortromme, lilletromme, gulvtam, hihat og to bækkener - en kompakt setup. Nu er mit spørgsmål så IKKE hvilke mikrofoner jeg skal købe, men hvor MANGE? Eftersom setup'et er så kompakt forestiller jeg mig at købe mics til bd og sn, og derudover en overhead, for jeg behøver vel ikke mice min gulvtam op, hvis jeg også bruger en overhead i så lille et setup?? Eller hvad er smartest?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kasper-Hertz Posted July 25, 2011 Share Posted July 25, 2011 Umiddelbart ikke. Det afhænger af mange ting. Når du er ude og spille live, så er det klart vigtigst som du siger, med en snare-mikrofon og en BD-mikrofon. Én overhead burde være rigeligt. Det kommer alt i alt an på, hvor fin en lyd, du er ude efter. Hvis du laver en masse fede detaljer på gulvtommen, så kan de sagtens drukne, hvis den kun er micet op igennem en overhead. Jeg tror, din idé er udmærket! - Kasper Link to comment Share on other sites More sharing options...
sanvig Posted July 25, 2011 Share Posted July 25, 2011 Jeg ville vælge at supplerer med en gulvtom mic. Den bund en gulvtom skal ha (syntes jeg) er svær at fange med en overhead (syntes jeg ,-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mads Valther Posted July 25, 2011 Share Posted July 25, 2011 Nu er mit spørgsmål så IKKE hvilke mikrofoner jeg skal købe, men hvor MANGE? Det er lidt en modsigelse i sig selv, for hvor mange mikrofoner du skal have afhænger i høj grad af hvilke mikrofoner du køber... Nu ved jeg ikke hvor stor steder I spiller, men BD er ofte mere end rigeligt, og på rigtig store steder er OH tiltrængt. Ellers kan BD og SNR mikrofon også gøre det. Kommer helt an på hvor store steder I spiller. FX.:Sidst jeg spillede lille vega havde jeg fx kun SNR og BD og det var alt rigeligt! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kasper Stougaard Posted July 25, 2011 Share Posted July 25, 2011 Mads: Nu har du jo før været behjælpelig også mår jeg har haft spørgsmål om dette emne, så tænkte at jeg lige vil stille spørgsmålet her, når emnet nu er oppe igen: Synes du/jeres lydmænd at det er nemt nok at få lydniveau til at passe, altså at få bækkener og tammer til at ligge på et passende niveau i forhold til de dele der er forstærket? Når jeg tænker at en OH ville være god at have, er det netop for at kunne styre volumen på hele sættet, mere end for at hæve volumen.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mads Valther Posted July 25, 2011 Share Posted July 25, 2011 Jamen nu ved jeg ikke hvor højt I spiller, men jeg behøver ofte kun BD hævet. Snare, toms og bækkener er jo sindssygt højt i sig selv? Men vi har også et ret "ærligt" og råt lydbillede, så jeg har ikke brug for rum etc. på trommer... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kasper Stougaard Posted July 25, 2011 Share Posted July 25, 2011 (edited) True that, er heller ikke begejstret for effekter på mine trommer. Men fedt, jo flere penge er der jo at købe en fed bd-mic jo.. Håber det er okay, at jeg lige hijackede din tråd et øjeblik Mark Edited July 25, 2011 by Stougaard Link to comment Share on other sites More sharing options...
seitan Posted July 25, 2011 Share Posted July 25, 2011 Hvor kraftigt du selv spiller er også en faktor. Selv ville jeg, med min spillestil og -volumen, ofte have brug for en mic på både BD og gulvtam, med mindre venue er meget lille. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts