Ludwig Acrolite!

SiLLe^
 Share

Recommended Posts

Hey drummers..!

Nogle der kan forklare mig lidt om Ludwig Acrolite lilletrommerne fra 70'erne..??? Både prisleje og forskellen på acrolite i forhold til f.eks super sensitiv. ?

Har prøvet google.dk men kunne ikke rigtig finde noget! Ved spørgsmålet har været oppe, men kan heller ikke finde den gamle tråd.. Og i er jo så flinke så tænkte i gerne vil hjælpe mig med dette spørgsmål? :D

Mvh. SiLLe

Acrolite er vist af samme materiale som supersensitive, men kun med 8 lugs i stedet for 10.

Nope. Det er den samme tromme, bare med 8 lugs. Og så er lugsene anderledes. Desuden er de ikke forkromet.

Acrolite har samme kedel som Supraphonic, dvs. ludalloy(aluminium). Dog kom Acroliten som en "begynder" snare, og der blev sparet på flere forskellige dele, derfor den bl.a. "kun" har 8 lugs. Mener heller ikke at straineren er ens. Og så har Acrolite kedlen en anden finish frem for Supraens chrome.

Vil skyde på at Acroliten har kostet ca. 2/3 af Supraens pris.

Vil jeg ikke sige nej. Kender en som lige har købt en Supra til 1000,- dog uden strainer. Købte selv en Supra for et par år siden fra USA der endte med at koste omkring 1300,- i alt.

Det er også ret heldig! :angry:

De ligger som regel til over 3k stykket

Ja, det er jo en ny en. Dem fra 70'erne, både Supra og Acro bør ikke koste meget mere end 1500,- En Acro til 1500,- skal dog være i ekstrem god stand og gerne Keystone badge. Du kan finde Acro'er fra 70'erne på Ebay til priser på under $100

Vil jeg ikke sige nej. Kender en som lige har købt en Supra til 1000,- dog uden strainer. Købte selv en Supra for et par år siden fra USA der endte med at koste omkring 1300,- i alt.

Tak Kenneth :D Nu fik jeg mig også endelig oprettet herinde...

Ja, det er mig, der har købt den supra for 1000,- - jeg har dog ikke fået den endnu, da jeg først lige har aftalt det med sælgeren.

Jeg overvejede dog også Ebay kraftigt på et tidspunkt, men orkede ikke til at bøvle med fragt osv..

Nu glæder jeg mig bare til at få denne snare og sætte den i stand ;-)

Ja, det er jo en ny en. Dem fra 70'erne, både Supra og Acro bør ikke koste meget mere end 1500,- En Acro til 1500,- skal dog være i ekstrem god stand og gerne Keystone badge. Du kan finde Acro'er fra 70'erne på Ebay til priser på under $100

Hmm nå.. Jamen Ugge har da en Ludwig Supersenstiv fra 60'erne til salg herinde for 3500 kr??? :gross:

Hmm nå.. Jamen Ugge har da en Ludwig Supersenstiv fra 60'erne til salg herinde for 3500 kr??? :gross:

60'erne er også en anden sag. Hvis den har Keystone badge er den som regel mere værd. Jeg forstår ikke hvorfor, men det er den bare som regel. Desuden har en Supersentive et andet strainer system som er mere avanceret.