Achermanns Logbog


Achermann

Recommended Posts

  • Svar 335
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

MGK koster gratis. Den eneste nitte er at der ikke er SU. Medmindre man som udlænding får specielstøtte - det er set.

 

Til gengæld er det ikke fuldtid, så det kan godt lade sig gøre at have lidt arbejde ved siden af :argh:

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 1 month senere...
Det kunne have været sjovt at møde dig dér. Vi stod i 2. række i midten. Jeg sidder med en af Carters stikker i hånden :)

 

Ja, det var sku da ærgeligt - jeg sad oppe på første balkon med bl.a. medlem ilsø med god udsigt.. Heldigt med stikken - han spillede endnu bedre, end jeg havde forventet, må jeg indrømme..

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 måneder senere...

Hold da op, det er ikke meget, jeg får skrevet herinde. Det har også stået en lille smule stille (på grej-fronten i hvert fald) det sidste stykke tid, men jeg har for nylig endelig anskaffet mig et 18" Paiste Traditional Thin Crash til mit setup. Så mit bækkensetup bliver nok fra nu af:

 

20100516-_mg_3245.jpg

 

8" Sabian AAX Splash

10" Sabian HHX Evolution Splash

13" Paiste Traditional Medium Thin Hihat

16" Sabian HHX Evolution O-Zone Crash

16" Sabian AAX Chinese

17" Paiste Traditional Thin Crash

18" Paiste Traditional Thin Crash

21" Sabian HHX Groove Ride

 

Næste køb bliver muligvis et nyt og større china - 18" HHX måske..

 

Derudover går jeg og glæder mig til John Mayer koncerten mandag d. 31. maj!

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 6 måneder senere...

Puh ha, det er længe siden sidst! Men her er lige et nyt billede af mit Ludwig, som jeg havde fornøjelsen af at spille på hele sidste uge:

 

Ludwig Blue Oyster '67:

20"x14", 13"x9", 16"x16", 14"x5" Pearl Sensitone Classic II, 12"x7" Pearl Soprano

13" HHX Groove Hats, 18" Dream Bliss m. 8" AAX Splash, 21" HHX Groove Ride og 16" HHX Evolution O-Zone

 

web.jpg?ver=12909621770001

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 1 year senere...

Længe siden sidst, desværre. Jeg har i mellemtiden solgt mit Ludwig og købt mig et Yamaha Maple Custom Absolute i Black Sparkle Sunburst 22"x18", 10"x8", 12"x8", 14"x12", 16"x14" i stedet for. Har endnu ikke fået taget nogle ordentlige billeder, men I kan da lige få lidt her:

 

web.jpg?ver=13269658840001

 

web.jpg?ver=13269658810001

 

web.jpg?ver=13269658520001

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 8 måneder senere...
  • 1 month senere...

Det har godt nok stået lidt stille herinde på det seneste, det er jeg egentlig lidt ked af. Men nå, sket er sket, og der kommer snart til at ske nogle spændende ting med mit setup.

 

Først og fremmest udskiftes mit TDW-20 med mit akustiske Yamaha Maple Custom Absolute og en SPD-SX, som jeg pt. er ved at lege lidt med. Derudover ændres mit bækkensetup også, da jeg har været på udkig efter noget lidt mere moderne og 'poppet' - valget af faldet på Sabian HHX Evolution. Det betyder, at mit setup kommer til at være sådan nogenlunde som følger:

 

Yamaha Maple Custom Absolute i Black Sparkle Sunburst

22"x18", 10"x8", 12"x8", 14"x12, 16"x14"

14"x5" Pearl Sensitone Classic II messing-lilletromme

 

De skal mic'es af D6 (monteret med Kelly SHU) på stortrommen, SM57'ere på lilletrommen og E604'ere på tammerne.

 

8" Sabian AAX splash

10" Sabian HHX Evolution splash

14" Sabian HHX Evolution hihat

16" Sabian HHX Evolution crash

16"/18" Sabian HHX Evolution O-Zone crash

17" Sabian HHX Evolution crash

18" Sabian HHX chinese (brilliant finish)

20" Sabian HHX Evolution ride

 

Derudover har jeg sendt afstøbninger af mine ører afsted til USA mhp. de bestilte JH16 Pro in-ear monitors, som jeg egentlig burde have købt for mange år siden. Nu var der 20 % rabat, så det var ikke rigtigt til at stå for. Hvis jeg er heldig, når de at dukke op som en julegave til mig selv, men jeg tør ikke håbe på det. Sammen med mit Buttkicker er jeg sikker på, de vil bidrage til at gøre mit monitormix endnu federe at lytte til!

 

Jeg lover, at der kommer billeder af hele molevitten engang til januar, når jeg får tid i kalenderen til at stykke det helt nye setup sammen. Behøver jeg sige, at jeg glæder mig?

 

P.S. Det er ikke umuligt, at mit Roland sæt efterfølgende vil blive sat til salg, hvis nogen skulle være interesseret!

Link til kommentar
Del på andre sites

Det var sku på tide Mathias.. ;) Selvom dit TD-20 setup var sejt, så er det her endnu bedre. Glæder mig til at se Madam Blå live igen, snart!

 

Btw: Kunne du finde på at sælge dit 18" Traditional crash?

 

Yeah, det bliver forhåbentlig fedt!

 

Desværre, det ryger sgu ikke nogen steder :)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 1 month senere...

Så dukkede mine JH16 Pro sørme op, og det er helt fantastisk, så godt de spiller. Har aldrig haft så "ren og klar" lyd i hele frekvensområdet og stereoperspektivet - selv i midten, hvor elementer ellers ofte har en tendens til at flyde sammen.

 

602947_10151169039345957_599777293_n.jpg

 

Derudover er jeg så småt igang med at sammensætte mit nye setup - stay tuned!

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 måneder senere...

Jeg har i øvrigt anskaffet mig en matchende 18"x16" stortromme (specialbestilt til sættet i sin tid)!

 

Derudover kommer der mere og mere gang i mit 80'er-glam projekt, TTA, og i den forbindelse er jeg på udkig efter en dyb (gerne træ-)snare til den helt rigtige lyd.

 

Se mere om TTA HER!

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu