jonaslind Posted September 6, 2011 Share Posted September 6, 2011 Hej Alle Jeg vil høre, om der er nogen, der ved om her er censur? Jeg oplevede i dag, at jeg skrev et indlæg, men så er blevet fjernet. Jeg synes ikke selv, jeg lavede et "ulovligt" indlæg, men det kan måske være, at trådstarter at ment det og anmeldt mig. Men burde jeg i så fald ikke få det at vide? (Enten fra Gunnar eller moderator) Jeg synes det vil være ærgeligt for vores fantastiske forum, hvis der skal være censur. Håber ikke det det kun er mig, der er af den holdning. Mvh Jonas Link to comment Share on other sites More sharing options...
kajak Posted September 6, 2011 Share Posted September 6, 2011 Var du den første der svarede på emnet? Det kan jo være at det er den som oprettede det, som gik ind og slettede emnet og skrev det igen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
jonaslind Posted September 6, 2011 Author Share Posted September 6, 2011 Var du den første der svarede på emnet? Det kan jo være at det er den som oprettede det, som gik ind og slettede emnet og skrev det igen? Nej det var jeg ikke, og jeg er ikke den eneste, hvis kommentarer er blevet slettet... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jesper Pingel Posted September 6, 2011 Share Posted September 6, 2011 Nej det var jeg ikke, og jeg er ikke den eneste, hvis kommentarer er blevet slettet... Ja..så virker som om vi har det... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frederik Sølvsten Posted September 6, 2011 Share Posted September 6, 2011 Er det irelevant hvilken tråd der er tale om? In any way bliver jeg da trist, ved tanken om at vi er begrænset af censur. /Frederik Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jon petersen Posted September 6, 2011 Share Posted September 6, 2011 Selvfølgelig er der det, og det skal der også være. Jeg synes iøvrigt det er god stil hvis moderator underretter forfatterne til de slettede indlæg og kort fortæller hvorfor de er slettet. Ikke for at indlede en diskussion, men for at undgå at det skal gentage sig. Venligst Jon Link to comment Share on other sites More sharing options...
kajak Posted September 6, 2011 Share Posted September 6, 2011 Selvfølgelig er der det, og det skal der også være. Jeg synes iøvrigt det er god stil hvis moderator underretter forfatterne til de slettede indlæg og kort fortæller hvorfor de er slettet. Ikke for at indlede en diskussion, men for at undgå at det skal gentage sig. Venligst Jon Jeg må melde mig under Jons faner. Dog ved jeg ikke hvad der er blevet skrevet og derved slettet. Så jeg ved ikke om ligepræcis Jonas' indlæg burde slettes. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Charlotte Dam Posted September 7, 2011 Share Posted September 7, 2011 Jeg er generelt imod censur - mere tør jeg ikke skrive!! 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
jonaslind Posted September 7, 2011 Author Share Posted September 7, 2011 Hvilken tråd det handler om, er for så vidt irelevant. Jeg undrede mig bare over at mit ag andres indlæg var blevet fjernet fra en tråd. Uden nogen information. Og det kan godt være, at der som Jon skriver, at der er og skal ære censur, men jeg forstår bare ikke hvorfor? Kan godt se, at hvis man sviner andre til eller des lige, så skal man have en henstilling, men direkte at blive censureret bort synes jeg er ærgeligt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
El-Barto Posted September 7, 2011 Share Posted September 7, 2011 Mit indlæg blev også fjernet! Og der var da ingen der skrev direkte uvenligt eller noget! Og til de nysgerrige så var det i den tråd om undervisning (-: Link to comment Share on other sites More sharing options...
henrikrathje Posted September 7, 2011 Share Posted September 7, 2011 Snak med Gunnar.. Hvis der slettes indlæg så bør der naturligvis informeres om det.. Med mindre vedkommende gang på gang opretter samme type tråde som ikke er ønskede... Men det tyder det ikke på her.. Måske en fejl? Skriv til Gunnar .. Ingen grund til rygte dannelse.. Før det er nødvendigt.. Mvh Rygters bureau Link to comment Share on other sites More sharing options...
Charlotte Dam Posted September 7, 2011 Share Posted September 7, 2011 (edited) Slettet af mig selv Edited September 7, 2011 by Charlotte Dam Link to comment Share on other sites More sharing options...
jonaslind Posted September 7, 2011 Author Share Posted September 7, 2011 Jeg har skrevet en pm til Gunnar, så jeg håber han kan kaste lys over sagen. Men jeg vil da i mellem tiden opfordre til, at hvis jeg eller andre skriver anstødelige/"ulovlige"/svinske osv. kommentarer, at så vælger trådstarter eller andre at påpege det, enten i tråden eller ved pm. Og synes stadig ikke, der som udgangspunkt skal være censur, da vi jo også skal lære af hinandens fejl. Link to comment Share on other sites More sharing options...
difquin Posted September 7, 2011 Share Posted September 7, 2011 Censur!? *ryster opgivende på hovedet* Ét er, at vi er på et diskussionsforum. Hvis folk ikke svarer det man ønsker på sit indlæg, skal man gå i dialog, i stedet for at sladre til Gunnar. Hvis diskussionen løber løbsk, f.eks. i en salgsannonce, kan jeg acceptere at annoncen bliver slettet og genoprettet. Censur er dog i mine øjne et alvorligt skråplan. Så længe et indlæg ikke er direkte fjendtligt, hadsk eller obstruerende for diskussionen, synes jeg moderering kræver en grundig forklaring fra moderatoren. Hver gang. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
henrikrathje Posted September 7, 2011 Share Posted September 7, 2011 Censur!? *ryster opgivende på hovedet* Ét er, at vi er på et diskussionsforum. Hvis folk ikke svarer det man ønsker på sit indlæg, skal man gå i dialog, i stedet for at sladre til Gunnar. Hvis diskussionen løber løbsk, f.eks. i en salgsannonce, kan jeg acceptere at annoncen bliver slettet og genoprettet. Censur er dog i mine øjne et alvorligt skråplan. Så længe et indlæg ikke er direkte fjendtligt, hadsk eller obstruerende for diskussionen, synes jeg moderering kræver en grundig forklaring fra moderatoren. Hver gang. enig 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
jonaslind Posted September 7, 2011 Author Share Posted September 7, 2011 Censur!? *ryster opgivende på hovedet* Ét er, at vi er på et diskussionsforum. Hvis folk ikke svarer det man ønsker på sit indlæg, skal man gå i dialog, i stedet for at sladre til Gunnar. Hvis diskussionen løber løbsk, f.eks. i en salgsannonce, kan jeg acceptere at annoncen bliver slettet og genoprettet. Censur er dog i mine øjne et alvorligt skråplan. Så længe et indlæg ikke er direkte fjendtligt, hadsk eller obstruerende for diskussionen, synes jeg moderering kræver en grundig forklaring fra moderatoren. Hver gang. Enig. Derfor er denne tråd også oprettet. Vil gerne høre andre folks meninger, og evt få at vide, hvis jeg har skrevet noget, som kunne medføre censur. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jonaslind Posted September 7, 2011 Author Share Posted September 7, 2011 Jeg har skrevet til Gunnar om en forklaring, og har fået en fin begrundelse. Jeg havde blandet mig i en andens pris, hvilket jeg ikke er i min ret til. Derfor blev indlægget (og de andre i samme stil) fjernet, da det var off topic. Jeg er helt enig i dette. Så der er ikke censur her. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Charlotte Dam Posted September 7, 2011 Share Posted September 7, 2011 Jeg er helt enig i dette. + 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kasper Stougaard Posted September 7, 2011 Share Posted September 7, 2011 Lige nøjagtigt med den tråd tænkte jeg også at hvis jeg var trådstarter, ville jeg slette tråden og starte en ny.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Hansen Posted September 7, 2011 Share Posted September 7, 2011 nå, det var da godt at der var en god forklaring på problemet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jesper Pingel Posted September 7, 2011 Share Posted September 7, 2011 Jeg har skrevet til Gunnar om en forklaring, og har fået en fin begrundelse. Jeg havde blandet mig i en andens pris, hvilket jeg ikke er i min ret til. Derfor blev indlægget (og de andre i samme stil) fjernet, da det var off topic. Jeg er helt enig i dette. Så der er ikke censur her. Okay...men hvis du VED det er forkert,hvad er så grunden til du gør det? Jesper Link to comment Share on other sites More sharing options...
jonaslind Posted September 7, 2011 Author Share Posted September 7, 2011 Okay...men hvis du VED det er forkert,hvad er så grunden til du gør det? Jesper Jeg er blevet klogere med tiden... Nej kan godt se, at jeg ikke skulle blande mig, men ville bare give min mening med. Jeg har aldrig taget privattimer, men i forhold til ex. aftenskole (som også er privattimer), så var prisen noget højere. Og jeg har også set andre "blande sig" i priser i salgs/købs-sektionen, så påpegede for høje priser, så tænkte, at det nok var ok. Så ja, jeg kan godt sige, at jeg ikke skulle blande mig, men "følte" at jeg ville informere om andre priser. Link to comment Share on other sites More sharing options...
conguero Posted September 7, 2011 Share Posted September 7, 2011 Jeg har aldrig taget privattimer, men i forhold til ex. aftenskole (som også er privattimer), så var prisen noget højere. Aftenskole undervisning er ikke privattimer. Dels foregår det med offentlig støtte. Og dels så står der i fritidsloven, at undervisningen skal gennemføres som holdundervisning. At der så er mange lærere der omgår loven, ved at lade eleverne møde enkeltvis, er en helt anden snak. Sorry for off-topic. Peter S. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jonaslind Posted September 7, 2011 Author Share Posted September 7, 2011 Aftenskole undervisning er ikke privattimer. Dels foregår det med offentlig støtte. Og dels så står der i fritidsloven, at undervisningen skal gennemføres som holdundervisning. At der så er mange lærere der omgår loven, ved at lade eleverne møde enkeltvis, er en helt anden snak. Sorry for off-topic. Peter S. Ok det vidste jeg ikke. Tak for info. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jon petersen Posted September 7, 2011 Share Posted September 7, 2011 (edited) - Edited September 7, 2011 by jon petersen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts