Jonas Andreasen Posted October 7, 2011 Posted October 7, 2011 Hello! I denne weekend er jeg i studie med mit band Dream Say Oh, for at indspille EP i Vibe Factory ved Jakob Winther! Alle tromme og bas tracks er færdige på de 5 numre nu så jeg er stortset færdig. Indtil videre ville jeg lige dele et par billedet og en kort lydprøve! Vi har arbejdet med princippet om få mikrofoner for at få så meget dynamik ud af trommerne og mit spil som overhovedet muligt. Af bækkener på billedet bruger jeg: 14" 60'er New Beat 20" Paiste Traditional Thin Ride 22" K Istanbul 60'er Ride 20" 70'er A Thin Ride m. nitter Resten kan ses i signaturen Til de rigtig nørdede så er specs på mics, preamp og outboard følgende: Mono overhead: Flea M49 - Neve 1066 - Tube-Tech CL1B Kick: Neumann U47 fet - Neve 1066 - Tube-Tech PE 1B Stereo Ambience: AKG 414 B-ULS - Neve 1066 - Urei 1178 Jeg får nok aldrig federe trommelyd! Kæmpe anbefaling til Jakob W! www.vibefactory.dk Mvh Jonas
Trap Posted October 7, 2011 Posted October 7, 2011 Lækkert setup hele linien igennem! Både, hvad angår trommer, bækkener micing af trommer og rum! Ser sgu rigtig godt ud... Linket virker desværre ikke hos mig!
Jonas Andreasen Posted October 7, 2011 Author Posted October 7, 2011 Virker lydklippet ikke? Har ellers testet det på 2 computere nu og der virker det ellers fint
Sly Posted October 7, 2011 Posted October 7, 2011 Jeg har også indspillet trommer i Vibe Factory, og var også meget glad for oplevelsen. Lækkert studie. Rigtigt vellydende rum. Det skal virkeligt ikke undervurderes i forhold til det endelige resultat. Vi arbejdede dog ikke meget sammen med Jakob men han virkede rigtigt sød. Vil gerne stå bag en anbefaling af stedet. Noget af resultatet kan høres her, og tag jer endeligt ikke af den "forstyrrende" video. - Silas 1
Nimbas Posted October 8, 2011 Posted October 8, 2011 Jeg har også prøvet Vibe og Jacob. Flink fyr, der trods sin ringe alder har tonsvis af erfaring og et drive som man kun kan være en smule misundelig på. Nimbas
theregel Posted October 8, 2011 Posted October 8, 2011 Fed lyd og Fedt setup.. Har også indspillet hos Winther: Fin fyr... Og ikke mindst dygtig.. Du må hilse Jacob mange gange.. Held og lykke med projektet Regel
Guest Posted October 9, 2011 Posted October 9, 2011 Ser og lyder sgu godt. Anbefaling taget til efterretning
Bonham Posted October 9, 2011 Posted October 9, 2011 Fantastisk setup og vidunderligt mikrofon setup!
Jonas Andreasen Posted October 9, 2011 Author Posted October 9, 2011 Så er vi færdige!! Det har været vildt sjovt og udfordrende! En sang der skulle arrangeres fuldstændig om, C stykker ligeledes i en anden sang og andre småting der skulle ændres. Jakob har skarpe ører! Men vi fik indspillet de 5 sange på 3 dage uden det har virket forhastet så vi er godt tilfredse
Jonas Andreasen Posted October 9, 2011 Author Posted October 9, 2011 Alt er indspillet igennem Neumann M49'eren! Heftig mikrofon!!!
seitan Posted October 9, 2011 Posted October 9, 2011 Ja, det er udsøgt smag i gear det der. Vi glæder os til at høre det helt færdige resultat.
Jonas Andreasen Posted October 18, 2011 Author Posted October 18, 2011 Og det skal I få lov til https://www.facebook.com/dreamsayoh
Nicolaj Fage-Lorenzen Posted November 7, 2013 Posted November 7, 2013 De trommer er bare fede og hentet på et Shell-lager i Lidköping! Det lyder fedt på optagelserne og det ser bare super fedt ud i den farve! Du var opsat på det sæt, og du fik det... Dit gamle SSB gør i øvrigt lykke et andet sted i Odense hos en god ven.
Jonas Andreasen Posted November 7, 2013 Author Posted November 7, 2013 (edited) Hej Nikolaj! Jeg har faktisk lige været i studie med det igen i det nye Feedback studie i Århus og det lyder endnu bedre!! Og som du kan se, har jeg udvidet det med en 14".Jeg er taknemmelig for handlen, det er stadig mit drømmesæt Edited November 7, 2013 by Mr.Jones
Nicolaj Fage-Lorenzen Posted November 8, 2013 Posted November 8, 2013 Det vil jeg glæde mig til at høre!
Recommended Posts