Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hello!

I denne weekend er jeg i studie med mit band Dream Say Oh, for at indspille EP i Vibe Factory ved Jakob Winther! Alle tromme og bas tracks er færdige på de 5 numre nu så jeg er stortset færdig. Indtil videre ville jeg lige dele et par billedet og en kort lydprøve!

Vi har arbejdet med princippet om få mikrofoner for at få så meget dynamik ud af trommerne og mit spil som overhovedet muligt.

Af bækkener på billedet bruger jeg:

14" 60'er New Beat

20" Paiste Traditional Thin Ride

22" K Istanbul 60'er Ride

20" 70'er A Thin Ride m. nitter

Resten kan ses i signaturen ;-)

Til de rigtig nørdede så er specs på mics, preamp og outboard følgende:

Mono overhead: Flea M49 - Neve 1066 - Tube-Tech CL1B

Kick: Neumann U47 fet - Neve 1066 - Tube-Tech PE 1B

Stereo Ambience: AKG 414 B-ULS - Neve 1066 - Urei 1178

Jeg får nok aldrig federe trommelyd!

jones2.jpg

jones1.jpg

jones3.jpg

Kæmpe anbefaling til Jakob W! www.vibefactory.dk

Mvh Jonas

Posted

Lækkert setup hele linien igennem! Både, hvad angår trommer, bækkener micing af trommer og rum! Ser sgu rigtig godt ud... :tu:

Linket virker desværre ikke hos mig!

Posted

Jeg har også indspillet trommer i Vibe Factory, og var også meget glad for oplevelsen. Lækkert studie. Rigtigt vellydende rum. Det skal virkeligt ikke undervurderes i forhold til det endelige resultat. Vi arbejdede dog ikke meget sammen med Jakob men han virkede rigtigt sød. Vil gerne stå bag en anbefaling af stedet.

Noget af resultatet kan høres her, og tag jer endeligt ikke af den "forstyrrende" video.

- Silas

• Upvote 1
Posted

Jeg har også prøvet Vibe og Jacob. Flink fyr, der trods sin ringe alder har tonsvis af erfaring og et drive som man kun kan være en smule misundelig på.

Nimbas

Posted

Fed lyd og Fedt setup..

Har også indspillet hos Winther:

Fin fyr... Og ikke mindst dygtig.. Du må hilse Jacob mange gange.. Held og lykke med projektet :tu:

Regel

Posted

Ser og lyder sgu godt.

Anbefaling taget til efterretning

Posted

Så er vi færdige!! Det har været vildt sjovt og udfordrende! En sang der skulle arrangeres fuldstændig om, C stykker ligeledes i en anden sang og andre småting der skulle ændres. Jakob har skarpe ører! Men vi fik indspillet de 5 sange på 3 dage uden det har virket forhastet så vi er godt tilfredse :-)

• 2 weeks later...
  • 2 years later...
Posted

De trommer er bare fede og hentet på et Shell-lager i Lidköping! Det lyder fedt på optagelserne og det ser bare super fedt ud i den farve! Du var opsat på det sæt, og du fik det... Dit gamle SSB gør i øvrigt lykke et andet sted i Odense hos en god ven. :-)

Posted (edited)

Hej Nikolaj!

Jeg har faktisk lige været i studie med det igen i det nye Feedback studie i Århus og det lyder endnu bedre!!

Og som du kan se, har jeg udvidet det med en 14".
Jeg er taknemmelig for handlen, det er stadig mit drømmesæt :-)

Edited by Mr.Jones