'retro' Skind


McJazz

Recommended Posts

Hej - og godt nytår derude.

 

Jeg er på udkig efter Remo's 70'er skind af den slags der er clear m. black dot som dem på billedet.

4sound har dem ikke, så er der nogen der ved hvorhenne i landet de kan købes??

 

De vil nemlig se nååååv'et feee uu' på mine gamle Premier kedler (og sikkert også lyde fee'o)

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst jon petersen

Nu hedder du jo McJazz - og hvis grunden er den banale, at du kan lide jazz, og at din trommelyd er noget henad traditionel lazzlyd - så vil du IKKE kunne lide CS, smart udseende eller ej.

 

 

Venligst

 

Jon

Link til kommentar
Del på andre sites

CS er fedt til fusionsjazz, men det er forholdsvis død lyd, især i clear. Markant anderledes lyd end Ambassador, selvom selve skindene er vægtet ens.

 

Tjek nogle plader fra de sene 70'ere (ikke bare fusion). Der var det et rimelig almindeligt skind. Steve Gadd spillede f.eks. med dem.

Link til kommentar
Del på andre sites

Disse REMO CS Batter sad på mine Pearl Woodfiber fra 1980érne - så blæret ud.... Har gemt dem til senere brug/projekt.

De sidder nu på et lille cafe´/øvesæt med dæmperringe - så d et ikke larmede for meget.

Da jeg ikke kunne finde de små størrelser ( til Remo RotoToms), købte jeg nogle Remo Ambassador Clear, og noget sort folie. Brugte en kop eller underkop som skabelon, og skar ud efter den. Herefter blev de monteret i centrum..... og "Vupti Dot...."

 

Prøv det .... hvis alt andet glipper.

 

mvh. Jørgen

Link til kommentar
Del på andre sites

Nu hedder du jo McJazz - og hvis grunden er den banale, at du kan lide jazz, og at din trommelyd er noget henad traditionel lazzlyd - så vil du IKKE kunne lide CS, smart udseende eller ej.

 

 

Venligst

 

Jon

+1, to sjæle, én tanke.

Link til kommentar
Del på andre sites

Lige et kort svar til Jon, og for så vidt resten af jer derude.

 

Mit nick er et gammelt navn som mine 'ikke-instrument-kyndige' venner fandt på i tidernes morgen, netop fordi jeg elsker at lytte til jazz.

Mit nick har dermed intet med min spillestil at gøre. Elsker som sagt, at lytte til jazz, men spiller på ingen måde jazz med bandet!

 

Spørgsmålet vedr. de skind er stillet helt ud fra, at jeg søger en vintage/70'er lyd der evt ville klæde mine tønder (både lyden og udseendet), da jeg spiller RÅÅÅÅRK på Premier 70'er sæt i store skønne rock str.

24" 14" 16" 18"

 

Jazz rocks - but does rock jazz'?? ;-)

 

Mvh

McJazz

Link til kommentar
Del på andre sites

Jamen så tror jeg ikke du bliver skuffet over CS skind. Det er ihvertfald for mig, indbegrebet af 70ér rock trommelyd. Gamle Premier trommer, og CS batter = Kieth Moon. Så bliver det vist ikke meget vildere.

Og selv godt nytår :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Tror sørme jeg skal prøve de skind af meget snart! Uha de lyyy'er feee' - lige som den lyd jeg går efter.

 

Og tak for jeres input guys

 

Jeg erklærer hermed denne tråd for 'død' og kaput.

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu