Namm 2012: Tune-Bot


Gunnar Kristiansen

Recommended Posts

Denne tråd døde helt . . . . .

Nogen der har prøvet den ?

 

 

Jeg prøvede den hos 4Sound i Aalborg. Den er eddermame smart, og den virker som den skal. Jeg kan bare ikke helt forsvare over for mig selv at gi' så mange penge for den... Endnu i hvert fald ;)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 1 month senere...

hiver lige denne tråd frem igen :)

jeg købte en i går og gik selvfølgelig straks hjem og begyndte at stemme, og jeg vil sige - den er smart til et vidst punkt..

For det virker som om den opfanger meget af hele tommens lyd i forhold til den enkelte lugs område - det jeg mener er at jeg kunne få den til at vise f.eks. 200hz ved samtlige stemmeskruer, men stadigvæk høre klangforskelle fra skrue til skrue. Så den er fin som en hurtig løsning til at nå til et nogenlunde resultat, men jeg synes på ingen måde at den kan erstatte dine egne ører - men den kunne hjælpe mig til at nå til "finstemningen" af trommen langt hurtigere :)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 4 måneder senere...
  • 7 måneder senere...

Jeg har investeret i denne lille smarte dims (formedes 795,- hos DC)

Jeg har prøvet drumdial og nu denne og er helt klart "better of" med tunebot, men jeg bruger den måske også lidt anderledes end andre.

Jeg syntes selv jeg er god til at stemme mine trommer og bruger så tunebot til de sidste 5%,

Jeg stemmer til den tone der gir bedst resonans og selvfølgelig også hvad jeg bedst kan li' og derefter sætter jeg tunebot på for at få ens tuning ud for hver stemme skrue, det er småting der skal tunes på, når jeg sætter den på, men alligevel kan jeg høre en forskel fra før og efter, vel og mærket til det bedre, så for mig er den perfekt til at stemme.

Derimod mener jeg at drumdial er bedre at bruge hvis man ikke helt er ferm til at stemme sine trommer, tunebot kræver at man kender til hver enkel kedels bedste resonans, ellers bliver det et helvede at finde frem til.

De forslag der følger med tunebot er lige til at stikke et vidst sted hen, ingen kedler er ens og har slet ikke samme resonans.

Men når man finder frem til hvad der passer bedst til ens kedler, så er den perfekt.

Selvfølgelig vil der være afvigelser når man spiller på noget gammelt lort som jeg har, det er der at ens sidste procenter skal spile ind, men er kedlerne lige og kan du stemme nogenlunde, så burde denne være et plus i garagen.

Just my fifty cent's!

 

Gryden.

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu