Max. Udnyttelse Af Spd-S?

Jonas Dam
 Share

Recommended Posts

Hej Ts :)

Jeg har en Roland SPD-S som jeg hovedsaligt bruger til trigger på BD og SD, men ville genre have inspiration til hvordan jeg kan få mere ud af maskinen! Jeg spiller elektronisk pop/rock, hvor vi bruger Ableton Live til at arrangere og til live - Er der nogle fede muligheder for brug af SPD-S i den sammenhæng?

- Så, hvad/hvornår bruger i jeres SPD-S og hvordan sætter i den op til det? - Tips & Tricks, tak ;)

Min bruges i mit band af en alt-mulig-kvinde til at trigge pads og forskellige lyde som er samplet fra studie-versionerne. Det ser godt ud, og så slipper man selv for at bruge den smadderkasse, og backtrack.

Det vigtigeste er nok at du bruger dit flashkort med din computer til at lave dine samples. Det lyder simpelthen federe end at bruge record funktionen.

Jeg købte min uden manual, så vi har kørt en del youtube video'er hvor folk flittigt har uploaded walkthroughs til alle mulige forskellige ting den kan. Dér kan du også finde inspiration.

• 2 weeks later...

Hej Ts :)

Jeg har en Roland SPD-S som jeg hovedsaligt bruger til trigger på BD og SD, men ville genre have inspiration til hvordan jeg kan få mere ud af maskinen! Jeg spiller elektronisk pop/rock, hvor vi bruger Ableton Live til at arrangere og til live - Er der nogle fede muligheder for brug af SPD-S i den sammenhæng?

- Så, hvad/hvornår bruger i jeres SPD-S og hvordan sætter i den op til det? - Tips & Tricks, tak ;)

Hvad for nogle triggers bruger du? Og kan du bruge den samtidigt? (splitkabel).

Jeg har ddrum pro til både snare og bd.

• Upvote 1

• 2 weeks later...

Hvad for nogle triggers bruger du? Og kan du bruge den samtidigt? (splitkabel).

Jeg har ddrum pro til både snare og bd.

Jeg bruger Roland RT-10S og RT-10K - Og ja, jeg bruger dem samtidig med et kabel der splitter signalet :)