Recommended Posts

Posted

Jeg er på udkig efter noget software som kan give mig en noget bedre lyd end de indbyggede i Roland TD-3,

Men jeg er lidt forvirret, hvilken programmer kan trigges af el-trommer ? toontrack superior drummer kan det ved jeg, men hvad med Toontrack EZdrummer eller Addictive Drums som jeg syntes ser meget bruger venlig ud.

Kirchhoff

Posted

Det kan de alle.. Superior eller Addictive er de bedste..

Du skal seføli har en midi converter til at oversætte mellem modul og pc/program

Og en GOD pc som kan trækker skidtet..

På youtube er der flere gode videoer der viser hvordan du gør :-)

Posted

Alle dem du nævner kan bruges, men vil klart anbefale Superior 2.0 (eller over). Det er brugervenligt og lyder rigtig godt!

Har snydt flere til at tro det var akustiske trommer optaget i studie og ikke bare el-trommer. 3Dbiggrin.gif

Det kræver som Henrik siger, et MIDI interface og en ok computer. Vil dog mene langt de fleste af nutidens Pc'er kan trække det.

Det vigtigste er nok lydkortet! Hvis det ikke har en tilpas lav latency, så vil du opleve lyden kommer forsinket og det tager virkelig glæden ud af oplevelsen.

Bare 5 ms er nok til at det bliver kedeligt. Så det er her de fleste penge skal bruges, hvis du ikke allerede har et godt kort.

Posted

Tak for svaret, jeg må lige se lidt nærmere på det.

Hvis nogen af jer har et eksemplar der er tilsalg vil jeg da gerne høre om det.

Kirchhoff

Posted

Jeg har hvirkelig følt mig som en håbløs tåbe idag :argh: jeg har brugt TIMER :gross: på at installere en demo af Addictive Drummer, for til sidst og finde ud af at grunden til at det ikke virkede er at man skal bruge et host program til og køre det .......jeg bliver SÅ træt. ( går til afkøling nu )

Kender i nogle gode gratis host programmer ?

Kan EZdrummer og superior drummer køre stand allone ? findes der demo til dem, jeg kan ikke udmiddelbart se det på deres hjemmeside

Kirchhoff

Posted
1329939360[/url]' post='723174']

Jeg har hvirkelig følt mig som en håbløs tåbe idag :argh: jeg har brugt TIMER :gross: på at installere en demo af Addictive Drummer, for til sidst og finde ud af at grunden til at det ikke virkede er at man skal bruge et host program til og køre det .......jeg bliver SÅ træt. ( går til afkøling nu )

Kender i nogle gode gratis host programmer ?

Kan EZdrummer og superior drummer køre stand allone ? findes der demo til dem, jeg kan ikke udmiddelbart se det på deres hjemmeside

Kirchhoff

Både EZ og Superior kan køre standalone.

Posted
1329824129[/url]' post='722775']

latency er en killer... enig!!!.. lydkort skal bare være i orden.. Hvad bruger du Niki?

Bruger et Roland RPC-1. Har dog solgt el-trommerne, så bruger det ikke til det mere.

Posted

Bruger et Roland RPC-1. Har dog solgt el-trommerne, så bruger det ikke til det mere.

Der er MIDI-interface på TD3'eren, så Du kan trigge alt muligt, der er MIDI kompatibelt. Jeg vil nok anbefale hardware lydmoduler. Der skal mange computerkræfter og et rigtig godt lydkort til, før Du kan benytte softsynth.

En lille sampler vil vel være det bedste bud...

Posted
1330022200[/url]' post='723445']

Tak for svar det kunne lyde som om det er en del lettere og købe et nyt modul evt. et brugt td-10

Kirchhoff

Tja, mit var et TD-10 og jeg synes ikke lydene var super fede. Jo de elektroniske, men Superior fik det til at lyde som et rigtigt studiesæt.

Posted

Tja, mit var et TD-10 og jeg synes ikke lydene var super fede. Jo de elektroniske, men Superior fik det til at lyde som et rigtigt studiesæt.

En af de ting jeg ved med el-sæt er, at de lyder noget bedre med en kompressor på.

Posted

Kig på Reaper som host - det kører rimelig smertefrit på selv en mindre bærbar PC med både Addictive, BFD, Superior. Du kan bruge alle VSTi instrumenter og diverse plugins til at styre lyden med. Programmet kan afprøves gratis. Og som flere andre skriver, find dig et godt ekstern lydkort, enten Firewire eller USB drevet, så får du ikke latency af betydning.

/Thomas