Cajon Som Gave

Nala

Recommended Posts

Hej allesammen

okay, nu har jeg så siddet på sidelinjen og læst .. og har nu oprettet en bruger i det håb, at der er nogle derude der kan hjælpe.

Min kæreste, som har spillet trommer i nogle år, har nu kastet sin kærlighed på sådan en kasse man kan spille på, som jeg tror jeg har fundet ud af hedder en Cajon ? ..

Han ønsker sig en til hans fødselsdag, men da hverken han eller jeg ved noget om det, (og jeg ikke kan spørge for meget ind til det, uden det vækker mistanke), er jeg ret meget på bar bund!

hvordan starter man med at lede efter sådan en? hvor køber jeg en? hvad skal jeg kigge efter? og hvad vil I anbefale? er der noget man skal tage højde for som nybegynder? osv.

Håber der sidder nogle kloge og hjælpsomme hoveder derude :)

mit budget ligger omkring 1000-1500 kr..

mvh. Nala

Hej. Det lyder som et nobelt gøremål, dog har jeg ikke så meget forstand på cajons, men du bor i Silkeborg kan jeg se, så DC kunne være en mulighed. Ring evt. til dem. De er altid klar på en snak.

http://www.drumcity.dk/produkter/percussion/cajons/

Priserne er meget spot-on :-)

Men hvis du venter, er der garanteret også nogen herinde der har noget begavet at sige om køb af sådan én.

Omvendt... hvis du tager ind til drumcity, vil de gerne hjælpe dig med at finde en lækker cajon der passer til din pris - og min erfaring er at der er ret stor forskel på lyden fra cajon til cajon selvom de er samme model - især i det prisleje. Og de er meget flinke derinde ;)

Joakim fra DC har forsikret mig om at hvis man kommer til dem, så kan de matche priser i hele Nordeuropa...

Og det gælder på alt udstyr. Altså hvis de fører det :ph34r:

Og selv med begrænset interesse, så er det da altid fedt at have set, hørt og rørt ved tingene.