henrikrathje Posted March 2, 2012 Share Posted March 2, 2012 Tjae... synes den serie er blevet gevaldigt overset... sååå.. Hvorfor er den værd at skrive om? Der kommer jo mange nye serier fra mangeproducenter i disse dage.. 90% er billige serier,lavet i østen, hvilket ikke (nødvendigvis) er dårligt, men de bidrager kun meget sjældent til at udvikle/genopdage arven omkring trommekonstruktion. MEN når jeg ser på den nye Gretsch Brooklyn serie, så tror jeg nok det er den største nye ting hos det firma i MANGE år! En Gretsch topserie uden støbte reifer! En Gretsch topserie med FUNKY RETRO finishes! EnGretsch top serie med ny kedelkonstruktion (Ahorn/poppel mix)! kedlerne er lidt tykkere end US Custom 5,6 mm toms.. og diameter er en anelse undersized! I'm hooked... Et par fotos: Se DET er noget nyt, og jeg synes det er GODE nyheder... især kedel konstruktion og reifer jeg helt pjattet med.. den type reifer har jeg længe efterspurgt på fabrikssæt.. Et par videoer <object width="640" height="360"><param name="movie" value=" name="allowFullScreen" value="true"><param name="allowscriptaccess" value="always"><embed src=" type="application/x-shockwave-flash" width="640" height="360" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true"></object> <object width="640" height="360"><param name="movie" value=" name="allowFullScreen" value="true"><param name="allowscriptaccess" value="always"><embed src=" type="application/x-shockwave-flash" width="640" height="360" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true"></object>I kan læse mere her Link to comment Share on other sites More sharing options...
SimonOlsen Posted March 2, 2012 Share Posted March 2, 2012 http://www.yamaha.com/yamahavgn/CDA/images/v3/_PROMOS/drums_Club_Custom.jpg ...fordi du nævnte det med et fedt finish kom jeg til at tænke på denne serie fra yamaha. Det er virkelig også funky shit. Og så er det lakeret. OT, sorry. Link to comment Share on other sites More sharing options...
henrikrathje Posted March 2, 2012 Author Share Posted March 2, 2012 det er ok.. men må sige at jeg efter nærmere studier af den serie der ikke er imponeret... de er ikke op til top Yamaha standard i træ og forarbejdning... det er en billig måde at prøve at nå en vintage lyd.. for mig en "ommer" finishen er ok .. men med LIDT FOR STOR inspiration fra Ludwigs sen 60'er Orange Mod. så er måske ikke SÅ imponeret over opfindsomheden? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lause Posted March 2, 2012 Share Posted March 2, 2012 Det Blue Pearl(agtig) finish sæt, er dælme lækkert!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
El-Barto Posted March 2, 2012 Share Posted March 2, 2012 Keith Carlock er også skiftet til Gretsch, og spiller nemlig på brooklyn trommesættet! (-: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Niki Strandholdt Posted March 2, 2012 Share Posted March 2, 2012 Den første video er da for fesen... De vil promovere et nyt sæt og så sidder manden 99% af tiden og spiller hihat, lilletromme og storetromme, hvoraf kun storetrommen er en del af sættet. Efterlader intet indtryk f hvordan trommerne lyder. Er så noget bedre i anden video og ja, de lyder fedt og ser godt ud, ingen tvivl om det! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gandrum Posted March 2, 2012 Share Posted March 2, 2012 Den første video er da for fesen... De vil promovere et nyt sæt og så sidder manden 99% af tiden og spiller hihat, lilletromme og storetromme, hvoraf kun storetrommen er en del af sættet. Efterlader intet indtryk f hvordan trommerne lyder. Er så noget bedre i anden video og ja, de lyder fedt og ser godt ud, ingen tvivl om det! Videon hedder "On Location"... altså har man gang i en foto session, hvor man tilsyneladende ønsker at tage fotos hvor trommeslageren groover... Dvs. at videoen er ikke for, at du skal høre hvordan de lyder, men for at du kan fornemme atmosfæren i Gretsch's hometown, Brooklyn. Og "manden" som du omtaler er ikke nogen hvem som helst... men selveste Zach Danziger (én af min absolut ynglings trommeslagere) http://www.youtube.com/watch?v=ejMNML7O6Fk&feature=related Link to comment Share on other sites More sharing options...
Simon Klejnstrup Posted March 2, 2012 Share Posted March 2, 2012 de lyder ca lige så godt som ham der Mark se klam ud.. Helt vildt! Link to comment Share on other sites More sharing options...
René Eriksen Posted March 2, 2012 Share Posted March 2, 2012 Endnu et sæt trommer man kun kan drømme om fordi finanserne ikke er til andet . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jens Madsen Posted March 2, 2012 Share Posted March 2, 2012 de lyder ca lige så godt som ham der Mark se klam ud.. Helt vildt! alle tænkte det, du fik det sagt :lol: hold kæft det ser fedt ud, hvornår kan man forvente at se dem i DK mon?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
gulddrengen Posted March 3, 2012 Share Posted March 3, 2012 Har aldrig sagt mig noget det mærke... Men de Tønder lyder fandme FEDT og de er jo direkte smukke i finish... Men blir vel ude af denne verden priser Link to comment Share on other sites More sharing options...
Louis Gundelach Posted March 3, 2012 Share Posted March 3, 2012 Er det så monstro trommer, der kommer til Danmark...? Hos fx 4Sound... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Posted March 3, 2012 Share Posted March 3, 2012 Fede sæt - de lyder supergodt i det andet videoklip! Glæder mig til at se dem i virkeligheden Link to comment Share on other sites More sharing options...
henrikrathje Posted March 3, 2012 Author Share Posted March 3, 2012 Om nogen er måske drumstick... Men det er jo dyre trommer at ha stående Kender ikk prisen men mon ikk det er 80-90% af US Custom? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrik Lund Posted March 3, 2012 Share Posted March 3, 2012 De kommer bestemt til 4sound og prisen er slet ikke så slem som i frygter! Jeg har ikke de endelige priser endnu, derfor tør jeg ikke skrive hvad vi regner med, men slemt bliver det ikke Link to comment Share on other sites More sharing options...
Louis Gundelach Posted March 3, 2012 Share Posted March 3, 2012 Et jazz sæt med lilletromme koster ca 2300 Dollars hos Maxwell. Og på optagelserne derfra lyder de sandelig godt. Så helt galt er det ikke...........prismæssigt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jon petersen Posted March 8, 2012 Share Posted March 8, 2012 Henrik, hvad er det du synes er fedt ved reiferne? Jeg synes de ser meget høje ud, hvilket jeg notorisk kommer til at hade.... Jon Link to comment Share on other sites More sharing options...
frogspoon Posted March 8, 2012 Share Posted March 8, 2012 Tjae... synes den serie er blevet gevaldigt overset... sååå.. Hvorfor er den værd at skrive om? Der kommer jo mange nye serier fra mangeproducenter i disse dage.. 90% er billige serier,lavet i østen, hvilket ikke (nødvendigvis) er dårligt, men de bidrager kun meget sjældent til at udvikle/genopdage arven omkring trommekonstruktion. MEN når jeg ser på den nye Gretsch Brooklyn serie, så tror jeg nok det er den største nye ting hos det firma i MANGE år! En Gretsch topserie uden støbte reifer! En Gretsch topserie med FUNKY RETRO finishes! EnGretsch top serie med ny kedelkonstruktion (Ahorn/poppel mix)! kedlerne er lidt tykkere end US Custom 5,6 mm toms.. og diameter er en anelse undersized! I'm hooked... Et par fotos: Se DET er noget nyt, og jeg synes det er GODE nyheder... især kedel konstruktion og reifer jeg helt pjattet med.. den type reifer har jeg længe efterspurgt på fabrikssæt.. Et par videoer <object width="640" height="360"><param name="movie" value=" name="allowFullScreen" value="true"><param name="allowscriptaccess" value="always"><embed src=" type="application/x-shockwave-flash" width="640" height="360" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true"></object> <object width="640" height="360"><param name="movie" value=" name="allowFullScreen" value="true"><param name="allowscriptaccess" value="always"><embed src=" type="application/x-shockwave-flash" width="640" height="360" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true"></object>I kan læse mere her haaaaa haaaaaaa.... det er sku sjovt. hans overkrop er dobbelt så stor som hans underkrop.... hvem der bare havde råd til at betale for resten af den 14" hængetam.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nimbas Posted March 8, 2012 Share Posted March 8, 2012 Guitar center har et standart sæt til 2400$ - 1300$ under listepris i følge annoncen. Nimbas Link to comment Share on other sites More sharing options...
frogspoon Posted March 8, 2012 Share Posted March 8, 2012 Guitar center har et standart sæt til 2400$ - 1300$ under listepris i følge annoncen. Nimbas det er stadig lige i overkanten ik? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Louis Gundelach Posted September 27, 2012 Share Posted September 27, 2012 Er der nogen på ts der har købt et sæt? Eller ihvertfald prøvet det godt igennem? Link to comment Share on other sites More sharing options...
henrikrathje Posted September 27, 2012 Author Share Posted September 27, 2012 Henrik, hvad er det du synes er fedt ved reiferne? Jeg synes de ser meget høje ud, hvilket jeg notorisk kommer til at hade.... Jon Fik aldrig svaret Jamen vi er jo nok ret forskellige der. Ja de er ret høje, men det æææælsker jeg Og så er de lige-sidede uden buk i toppen hvilket jeg er vild med.. Uden at være så tunge og døde som støbte reifer Synes det er det bedste af begge verdener Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bertram Posted September 27, 2012 Share Posted September 27, 2012 Jeg tror de kommer til at koste omkring 18-22k fra nyt. Det er jo ikke galt igen! Den røde finish er helt vild fed, synes jeg.... Mvh Bertram Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrik Lund Posted September 27, 2012 Share Posted September 27, 2012 Så meget koster de slet ikke. Eftersom ingen andre i DK har dem hjemme tør jeg godt linke uden at få bank for reklame.. Brooklyn Link to comment Share on other sites More sharing options...
henrikrathje Posted September 27, 2012 Author Share Posted September 27, 2012 og det er sgu en fair pris... det er altså noget andet og mere spændende end endnu et rent ahorn sæt fra pearl, yamaha eller tama... or something.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts