Gretsch Brooklyn

henrikrathje

Recommended Posts

Tjae... synes den serie er blevet gevaldigt overset... sååå..

Hvorfor er den værd at skrive om?

Der kommer jo mange nye serier fra mangeproducenter i disse dage..

90% er billige serier,lavet i østen, hvilket ikke (nødvendigvis) er dårligt, men de bidrager kun meget sjældent til at udvikle/genopdage arven omkring trommekonstruktion.

MEN når jeg ser på den nye Gretsch Brooklyn serie, så tror jeg nok det er den største nye ting hos det firma i MANGE år!

• En Gretsch topserie uden støbte reifer!
  • En Gretsch topserie med FUNKY RETRO finishes!
  • EnGretsch top serie med ny kedelkonstruktion (Ahorn/poppel mix)!
  • kedlerne er lidt tykkere end US Custom 5,6 mm toms.. og diameter er en anelse undersized!

I'm hooked...

Et par fotos:

smoke(GO)_kit2.jpg

GBE8256GO~hqp~detail2.jpg

bklyn_rbo_kit2.jpg

bklyn_ro_kit1.jpg

Se DET er noget nyt, og jeg synes det er GODE nyheder... især kedel konstruktion og reifer jeg helt pjattet med.. den type reifer har jeg længe efterspurgt på fabrikssæt..

Et par videoer

<object width="640" height="360"><param name="movie" value="

name="allowFullScreen" value="true"><param name="allowscriptaccess" value="always"><embed src="
type="application/x-shockwave-flash" width="640" height="360" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true"></object>

name="allowFullScreen" value="true"><param name="allowscriptaccess" value="always"><embed src="
type="application/x-shockwave-flash" width="640" height="360" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true"></object>

I kan læse mere her

det er ok.. men må sige at jeg efter nærmere studier af den serie der ikke er imponeret... de er ikke op til top Yamaha standard i træ og forarbejdning... det er en billig måde at prøve at nå en vintage lyd.. for mig en "ommer"

finishen er ok .. men med LIDT FOR STOR inspiration fra Ludwigs sen 60'er Orange Mod.

Untitled.png

så er måske ikke SÅ imponeret over opfindsomheden?

Den første video er da for fesen... De vil promovere et nyt sæt og så sidder manden 99% af tiden og spiller hihat, lilletromme og storetromme, hvoraf kun storetrommen er en del af sættet.

Efterlader intet indtryk f hvordan trommerne lyder.

Er så noget bedre i anden video og ja, de lyder fedt og ser godt ud, ingen tvivl om det!

Den første video er da for fesen... De vil promovere et nyt sæt og så sidder manden 99% af tiden og spiller hihat, lilletromme og storetromme, hvoraf kun storetrommen er en del af sættet.

Efterlader intet indtryk f hvordan trommerne lyder.

Er så noget bedre i anden video og ja, de lyder fedt og ser godt ud, ingen tvivl om det!

Videon hedder "On Location"... altså har man gang i en foto session, hvor man tilsyneladende ønsker at tage fotos hvor trommeslageren groover... Dvs. at videoen er ikke for, at du skal høre hvordan de lyder, men for at du kan fornemme atmosfæren i Gretsch's hometown, Brooklyn.

Og "manden" som du omtaler er ikke nogen hvem som helst... men selveste Zach Danziger :-) (én af min absolut ynglings trommeslagere) :tu:

http://www.youtube.com/watch?v=ejMNML7O6Fk&feature=related

Guest jon petersen

Henrik, hvad er det du synes er fedt ved reiferne?

Jeg synes de ser meget høje ud, hvilket jeg notorisk kommer til at hade....

Jon

Tjae... synes den serie er blevet gevaldigt overset... sååå..

Hvorfor er den værd at skrive om?

Der kommer jo mange nye serier fra mangeproducenter i disse dage..

90% er billige serier,lavet i østen, hvilket ikke (nødvendigvis) er dårligt, men de bidrager kun meget sjældent til at udvikle/genopdage arven omkring trommekonstruktion.

MEN når jeg ser på den nye Gretsch Brooklyn serie, så tror jeg nok det er den største nye ting hos det firma i MANGE år!

• En Gretsch topserie uden støbte reifer!
  • En Gretsch topserie med FUNKY RETRO finishes!
  • EnGretsch top serie med ny kedelkonstruktion (Ahorn/poppel mix)!
  • kedlerne er lidt tykkere end US Custom 5,6 mm toms.. og diameter er en anelse undersized!

I'm hooked...

Et par fotos:

smoke(GO)_kit2.jpg

GBE8256GO~hqp~detail2.jpg

bklyn_rbo_kit2.jpg

bklyn_ro_kit1.jpg

Se DET er noget nyt, og jeg synes det er GODE nyheder... især kedel konstruktion og reifer jeg helt pjattet med.. den type reifer har jeg længe efterspurgt på fabrikssæt..

Et par videoer

I kan læse mere her

haaaaa haaaaaaa.... det er sku sjovt. hans overkrop er dobbelt så stor som hans underkrop.... hvem der bare havde råd til at betale for resten af den 14" hængetam....

• 6 months later...

Henrik, hvad er det du synes er fedt ved reiferne?

Jeg synes de ser meget høje ud, hvilket jeg notorisk kommer til at hade....

Jon

Fik aldrig svaret

Jamen vi er jo nok ret forskellige der. Ja de er ret høje, men det æææælsker jeg :-)

Og så er de lige-sidede uden buk i toppen hvilket jeg er vild med.. Uden at være så tunge og døde som støbte reifer

Synes det er det bedste af begge verdener :-)