Nye Skind

Søren Søndergaard
 Share

Recommended Posts

Hey! :D

Jeg står og skal bruge nogle nye skind på mine tammer og stortrommer da mine er slidte også er jeg heller ikke helt tilfreds med lyden i mine tammer. De skind jeg har nu er Evans EC2 clear på alle tammer, PS3 på stortrommerne og Evans EC på lilletrommen.

Jeg har kigger på en masse skind men er kun blevet mere i tvivl da der jo er så mange forskellige slags.

Jeg spiller på et Tama Superstar Hyperdrive (8, 10, 12 , 13,(13), 14, 16, 2x22).

Jeg rock/hård rock og lidt metal så skindene skal passe dertil, mine resonant skind er pt. fabriksskind.

Nogle af de skind jeg har i tankerne til mine tammer er Evans Onyx og Remo Black Suede men det er mest pga. udseendet som jeg godt kan lide og pga. at jeg spillede på et sæt med Remo Onyx på og de lyd overraskende godt.

Men i må meget gerne komme med nogle forslag og hvis der er nogle der har prøvet de to overstående skind må i meget gerne skrive hvad i synes om dem :)

Søren

hvordan ønsker du at dine tammer skal lyde?

De EC2 du har brugt, som du ikke er tilfreds med, giver på papiret en meget rocket punchy lyd - søger du mere/mindre klang, lysere/mørkere lyd?

Det vil hjælpe en hel del at skifte bundskind, så gør det som udgangspunkt. Jeg bruger Remo Ambassador clear i bunden, og det virker fint.

Din lydbeskrivelse ligger i min verden omkring et coated emperor skind. smid ambassador i bunden, og coatede emperor på slagsiden...

Jeg bruger selv clear emperor over clear ambassador og det er virkelig godt til mig

Jeg har også brugt samme model og det fungerer rigtig godt! giver en blød, varm lyd :-)

Og så vil jeg mene at du kan få netop den lyd du eftersøger med dette setup :-)

Coated emp er jo et af de fedeste skind.. Og det er også mit bud.. Det kræver dog mere af dine stemme evner dog end EC2, da der er flere overtoner..

Hvis man vil have lyden fra et coated emperor, men gerne vil undgå overtoner, så er svaret vel et coated powerstroke 4 vil jeg mene ?

Powerstroke 4 er jo nærmest et emperor skind med indvendig dæmper-ring til at kvæle overtoner.

Jeg har for nylig købt et sæt jeg skal have på mine tam'er når jeg får tid

Edited by erikjensen

Hvis man vil have lyden fra et coated emperor, men gerne vil undgå overtoner, så er svaret vel et coated powerstroke 4 vil jeg mene ?

Powerstroke 4 er jo nærmest et emperor skind med indvendig dæmper-ring til at kvæle overtoner.

Jo.. Ps4 er emperor med dæmpering..

Man skal dog være klar over at rigtigt meget tone går tabt.. MEN hvis målet er metal genrens typiske korte "klask" og så en super kort tone, så er de helt sikkert et godt bud.

Selvom jeg kun sjældent bruger dem, så ville jeg også overveje coated pinstripe..

giver en MEGET blød, mørk og svuppende lyd.. Som med alle dæmpede skind vil jeg dog mene, at de ikke holder deres lyd så længe som udæmpede.. Dvs de mister efter min erfaring hurtigere evnen til at producere nok "lyd".. Det har mest betydning hvis man kun skifter skind 1 gang årligt eller sjældnere..

Emperor over ambassafor er en mere åben kombi, men man kan også sætte diplomat bundskind på.. Giver en noget kortere tone og blødere tone end ambassador i bunden.. Fungerer feks kanon på gamle ludwig..

Håber ikk jeg forvirrer mere end jeg gavner... Sorry.. Der er bare så mange skind derude og så mange kombier der er fede :-)

• Upvote 1

Hvis du gider, så ville det være cool med en "anmeldelse" af dine oplevelser med skindet når du får dem sat på!?

Er altid fedt at læse om folks egne erfaringer med et skind!..

Siger mere end 100 youtube videoer med dårlig lyd synes jeg :-)

Måske vi skulle have en separat del af TS dedikeret til skind.. Erfaringer, tests, diskussioner mm., ?

Der er efterhånden rigtigt mange tråde om emnet.. Måske hvor man kunne sortere i skind mærke og type?

Ville være ret overskueligt?

Hvis du gider, så ville det være cool med en "anmeldelse" af dine oplevelser med skindet når du får dem sat på!?

Er altid fedt at læse om folks egne erfaringer med et skind!..

Siger mere end 100 youtube videoer med dårlig lyd synes jeg :-)

Måske vi skulle have en separat del af TS dedikeret til skind.. Erfaringer, tests, diskussioner mm., ?

Der er efterhånden rigtigt mange tråde om emnet.. Måske hvor man kunne sortere i skind mærke og type?

Jeg vil rigtig gerne lave en "andmeldelse" af min oplevelse med de nye skind men der kommer nok til at gå lidt tid for skal først lige ha fundet de rigtige og kiggede lidt på hvordan det ser ud i forhold til økonommi (kan jo godt koste lidt hvis jeg skal have både skind på i bund og top, på 6 tammer :P).

Jeg synes det lyder som en fed idé det med at lave et sted hvor man kunne læse en masse og de forskellige skind, og om folks oplevelser.

Har du gode erfaringer med Aquarium skind :P?

Aquarian mener du?.. Dem jeg har prøvet har været ret ok.. De laver nogle fede coatede skind der er super fede.. Deres clear skind er jeg ikke vild med.. De clear minder for mig en del om Evans clear (hvilet bare ikke er min smag. For hårde og kolde i lyden til mig).

De coatede er mere a la remo, men er faktisk i nogle tilfælde lige så fede eller federe.. Især til vintage trommer.. De laver blandt andet nogle skind der er lige er lidt større i diameter end normalt, hvilket er godt på vintage trommer, der ofte er lige en anelse større i diameter end moderne trommer

Men tror der er andre herinde der har mere erfaring med dem dog .. Så ta mine ord med et gran salt.

• Upvote 1

Det ville være fedt! :tu:

Og måske nogle reference-albums fra forskellige genre, hvor man ved hvad skind der bliver brugt (og måske hvilke sæt/størrelser).

Ultimativt for mig ville derudover også være en DrumDial-udlæsning, da der vel næppe findes en mere præcis og let måde at dele viden omkring opstramning/stemning... Eller gør der? :confused:

Jeg ville helt sikkert være interesseret i en sådan forum.

• Upvote 1